ترس پنهان از افسر زن کنترل دوپینگ!

[ad_1]

در شرایطی که افسر کنترل دوپینگ روسی در ایران حضور دارد و بهترین ورزشکاران رشته های مختلف در لیست RTP را به رخ می کشد اما این موضوع با حواشی پنهان و انتقاد برخی از ورزشکاران همراه شده است.

به گزارش ایسنا، چندی پیش اعلام شد که عوامل وادا که اهل روسیه هستند، جمعه گذشته برای دوپینگ به وزنه برداری تیم ملی ایران رفته اند. حضور این وزنه برداران در مقابل خانه تعدادی از وزنه برداران آنها را بسیار متعجب کرد زیرا قبلاً همیشه از آنها خواسته می شد به مجموعه آزادی بیایند و تست دوپینگ را انجام دهند و اگر ورزشکار نمی توانست به محل نمونه برداری برود، ماموران می رفتند. به محل سکونت او اما این بار عوامل وادا مستقیم به خانه وزنه برداری رفتند.

پس از طرح این موارد، ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) اعلام کرد که افسران کنترل دوپینگ ITA مأمور AMA نیستند و توسط فدراسیون های جهانی و از این نظر فدراسیون های جهانی، حساب ورزشکاران تعیین می شوند. و بسته به اینکه چه باشد آدرس باید ثبت شود.

اما حال سوال اینجاست که چرا برخی از ورزشکاران از حضور افسر کنترل دوپینگ آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ (ITA) و مسائل مختلف مربوط به حضور این افسر روس الاصل که از پنجشنبه گذشته در ایران به سر می برد ناراحت هستند؟ آیا ورزشکاران ایرانی در لیست RTP در اواخر این هفته نمونه دوپینگ دریافت خواهند کرد؟

چرا باید چنین اتفاقی را توطئه ای علیه ورزشکاران یک رشته خاص و معطر تلقی کرد و دلایلی را برای خوشبین نبودن به این رویداد ارائه کرد؟

بسیار مهم است که به گفته قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ کشور (ایران نادو)، حضور مسئول کنترل دوپینگ سازمان بین المللی مبارزه با دوپینگ (ITA) در ایران برای حضور در مسابقات تکواندو آغاز شده است. برای آزمایش نخبگان در پایان این هفته ورزشکاران دوپینگی در رشته های ورزشی مانند دوچرخه سواری، شنا، تکواندو، وزنه برداری و غیره که در لیست RTP قرار دارند نشان داده می شوند.

اما کدام ورزشکاران در لیست RTP قرار دارند؟ یکی از اختیارات سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) که به ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) نیز تفویض شده است، آزمایش ورزشکار در هر سطحی است، حتی اگر دوره محرومیت و مصدومیت داشته باشد. . و با پیروی از کد تعریف شده در وادا و قانون استاندارد، ورزشکاران فدراسیون های مختلف، عمدتاً فدراسیون های المپیک که اسامی آنها در وادا اعلام شده است، در لیست RTP قرار می گیرند.

توجه به این نکته ضروری است که ورزشکاری که نامش در لیست RTP باشد، اگر سه بار در آن ناحیه مرتکب تخلف شود، عملاً محروم می شود. یعنی اگر ورزشکار دو بار آدرس ها را پر نکرده باشد و اداره مبارزه با دوپینگ به او ایمیل زده و اعلام کرده باشد و یک بار افسر ستاد به آزمایش مراجعه کرده و در نهایت ورزشکار را پیدا نکرده باشد، این سه نفر هستند. زمان ها یکسان است به محرومیت..

موضوع بسیار مهم دیگری که معاون دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو) به آن اشاره کرد، منتفی بودن موضوعات مطرح شده از جمله آدرس ارائه شده توسط فدراسیون ملی به آژانس بین المللی کنترل دوپینگ (ITA) است. . ). و کاملا اشتباه می کنند فدراسیون ملی در این زمینه نقشی ندارد و زمانی این مسائل را مطرح می کند که ورزشکار نمی خواهد مسئولیتی را به عهده بگیرد! از آنجایی که این روند کاملا شخصی است و داستان ورزشکار فدراسیون جهانی و معیارهای انتخاب، ورزشکاران نخبه و شناخته شده به عنوان ورزشکاران بیشتر زیر ذره بین هستند و هر زمان که فدراسیون جهانی بخواهد آنها را دوپینگ کند.

بنابراین، این تصور که افسر کنترل دوپینگ آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ (ITA) به سادگی به خانه برخی از ورزشکاران در یک رشته خاص رفته است، درست نیست و همین امر در مورد سایر ورزشکاران لیست نیز صدق می کند. RTP.

سوال دیگری که باید در نظر گرفت این است که چرا یک ورزشکار باید با تست فراری مخالفت کند؟ آیا حضور در یک بازه زمانی مشخص می تواند مجوز دوپینگ محسوب شود و به ورزشکار اجازه انجام دوپینگ و عدم دریافت نمونه کنترل دوپینگ را بدهد؟

قطعا یک ورزشکار در سطحی مثل المپیک، بازی های آسیایی و …. یکی از ورزشکاران نخبه یک کشور است و زیر ذره بین فدراسیون های جهانی و سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) قرار دارد و در هر زمان استفاده از مواد و روش ها بلامانع است و باید پاسخگوی رفتار و رفتار آنها باشد. اقدامات.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما