راستی رضا کیانیان یا دختر رامین؟

[ad_1]

مهرداد خدیر در عصر ایران نوشت: انتشار تصاویری از «صالح رامین» دختر محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی جنجالی دولت احمدی نژاد در فضای مجازی که نشان می دهد او به سبک اروپایی کار می کند، موجی از مردم را برانگیخته است. واکنش ها

ابتدا باید توضیح داد که تصاویر شایسته (سالیا/سالیا) با موازین مذهبی و حداقل عرف و هنجار طبقه متوسط ​​فعلی شهری مشکل چندانی ندارند و حتی فراتر از پوشش برخی از دختران ما در دهه هفتاد و هشتاد، اما آشکارا با غرب ستیزی افراطی یا گفته های پدرش با آنچه او در طول مسئولیت های فرهنگی خود می خواست به زور و تحمیل کند، در تناقض است.

فقط به خاطر اینکه او دختر محمدعلی رامین است، ایده انکار هولوکاست (نسل کشی یهودیان در جنگ جهانی دوم) به ذهن محمود احمدی نژاد (و ایران که نه سر بود و نه پایین سر وجود داشت) رسید. ). در این قسمت). ساخت آن هزینه داشت) و البته او بیشتر به خاطر سخنرانی ها و رفتارهای خاص و غیرمتعارفش در دوران تصدی مسئولیتش در مطبوعات در سال های 1367 و 1368 شهرت داشت. زیرا برادر خانم صالحه – یاسین رامین – مدت هاست که موضوعی بود فضای عمومی به دلیل وجود برخی ابهامات در عملکرد اقتصادی و تجاری او و البته همسر سابقش مهناز افشار، بازیگر سینما و توجه به اعضای خانواده بدون سابقه. .

فضای منفی علیه دختر رامین که در نقش رضا کیانیان بازیگر معروف سینمای ایران نقش بسته بود اما به سرعت از بین رفت زیرا او نوشت:

«نمی دانم کی و کجا و وانمود کردم که تو هستم [کیانیان] شما مرا بهترین گزینه برای ابراز تنفر از ریا دانستید. اما فکر نمی‌کنم در تمام سال‌های زندگی‌ام کسی مرا بشناسد. اتفاقا تمام سختی زندگی من این بود که هیچ وقت نمی خواستم تظاهر کنم. تنها کاری که در زندگی ام انجام ندادم ریا بود و به همین دلیل بیشتر از هرکسی در این شهر برای یک طرفه بودن هزینه کردم.

من سال ها با خانواده ام، اطرافیانم، در مدرسه و جامعه اطرافم مبارزه کردم تا خودم باشم، نه آن چیزی که به خاطر آن قضاوت می شوم، و شاید کمتر دختری مثل من درگیر گشت ها و ضرب و شتم و هر کدام بوده است. زمان بازداشت بیشتر از دیگران او باید دستگیر شود تا پدرش متوجه نشود!

من هم مثل بقیه در این دنیا انتخاب نکردم که در کدام خانواده متولد شوم و پدرم چه ایدئولوژیکی داشته باشد. اما من از زمانی که بزرگ شدم و مجبور شدم راه زندگی ام را انتخاب کردم و خودم را مسئول اعمال و رفتارم می دانم».

او گفت: من یک مدل نیستم. من یک طراح لباس هستم و می خواستم همه لباس هایم را بشناسند.»

او بارها رضا کیانیان را به دلیل بی احترامی نکردن به بازیگر بزرگ سینمای ایران با خطاب به «عزیز» خطاب کرده و به این نتیجه رسیده است که «من آنطور که شما فکر می کنید نیستم.» اما اگر مرا نماد ریا و ریا می دانید، من آنقدر به شما احترام می گذارم که آن را بفهمم.”

البته رضا کیانیان نیز این متن را در صفحه خود قرار داده است.

برای خواننده ای که با نوشته این نویسنده آشنا است، احتمالاً جای تعجب است که چرا این بار در حالی که هیچ فعالیتی ندارم و آن را اشتباه نگیریم، به سراغ یک تاپیک اینستاگرام رفتم و اطلاعات من محدود به متن و تصاویر ارسال شده توسط دوستان مورد اعتماد و به عنوان شماست. می توانم ببینم که من کلمات شکسته نوشته شده توسط خانم را به همان صورت نقل نکرده ام. صالحه یا سالیا (“من آنچه تو فکر می کنی نیستم” من آن چیزی نیستم که تو فکر می کنی).

پاسخ این است که قضیه محمدعلی رامین فرق می کند. نه برای پسرش یاسین یا دوست دختر سابقش مهناز افشار. از آنجایی که وی متفاوت ترین و عجیب ترین معاون مطبوعاتی تاریخ جمهوری اسلامی است و برای نشان دادن تنوع حاکمیت جمهوری اسلامی همین بس که احمد بورقانی هم معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد بوده است. به عنوان محمدعلی. رامین 10 سال بعد. یکی کاملا مخالف دیگری است! و البته مصداق شعر مولانا «وای من این دو متضاد را دوست دارم» نیست!

مردی که می خواست کنترل مطبوعات را در دست بگیرد اما در آغاز دوره جدیدی که اطلاعات از چاپ به دیجیتال می رفت و به هدف خود نمی رسید.

مردی که به لوگوی روزنامه «تهران امروز» چسبیده بود که انحنایش ما را به یاد تصویر یک زن می اندازد و آنها را تغییر می دهد! یا قول داده به خاطر استفاده از عنوان به او جایزه بدهد و خوشبختانه به جای تایید رفتارش باعث برکناری او شد، اما از وزیر ارشاد وقت (نماینده فعلی مجلس آقای رییسی) خواست تا پس از بازگشت اجازه انصراف بدهد. از مراسم حج .

حالا رضا کیانیان با این اوصاف درست می گوید یا نه؟ بله حق با اوست. صالح رامین چیست؟ آیا تقصیر شماست؟ نه! معلوم است که نه.

حق با کیانیان و منتقدان است، زیرا حتی اگر نشانه ریا نباشد و توضیح شایسته هنرمند را قابل قبول بدانیم، نشان می دهد که فردی که هیچ تأثیری بر خانواده خود ندارد، خواسته است دیگران را به پیروی از سلیقه شما وادار کند. در زمینه مرحوم امام خمینی که به بختیار فرمودند: «تو که اصحابت را قبول نمی کنی» به رامین می توان گفت: «تو که دخترت را هم قبول نمی کنی…».

سؤال دیگری که مطرح می شود این است که آیا «محیط» یا «ژن» در پرورش فرهنگی مؤثر است؟ می دانیم که فرزندان رامین در آلمان به دنیا آمده اند و بخشی از زندگی خود را در این محیط گذرانده اند.

رسانه ها البته نگرانی هایی در مورد حفظ حریم خصوصی چهره های مشهور سیاسی یا هنری دارند. به عنوان مثال، وقتی دختر یکی از رئیس جمهورهای فرانسه در میانه رقابت برای انتخاب مجدد پدرش خودکشی کرد، تصمیم گرفتند این خبر را بعد از انتخابات منتشر کنند و از آن برای تخریب یکدیگر استفاده نکنند. اما هرکس از «غارت» استفاده کند، باید «غرامت» را نیز بپردازد. چون غارت و غرامت مال همه است.

اشتباه نکنید منظورم این نیست که صالحه رامین باید غارت را جبران کند، چون می گفت: «از 20 سالگی شروع به کار کردم.» منظورم پدر آقای رامین است که برای مطبوعات خط می نوشت و گاه بدتر هم عمل می کرد. از مرتضوی

گویی راه را برای معاونت مطبوعاتی روزنامه پرمخاطب «پایتخت» هموار کرد، در حالی که تحلیل ها و هشدارهای 12 سال پیش هنوز مفید است و چند ماه بعد سرمایه گذار «پول». . «از ترس مواجهه با این موجودی، حمایت خود را پس گرفت و مانی «شکایتی نکرد و مصادره ادامه پیدا نکرد.

با این اوصاف مشخص می شود که هم رضا کیانیان (یعنی چون پس از دریافت توضیحات این سمت را نگرفته است) و هم صالحه رامین نویسنده این سطور حق با تم اینستاگرام است نه سفارشی!

به عبارت دیگر، در این مورد صحبت از ریا نیست. زیرا بسیاری از مردم از ابتدا ادعاهای رامین را باور نمی کردند. ما حتی از اختلاف فکری اعضای خانواده صحبت نمی کنیم، زیرا می تواند مصداق خانواده آیت الله ابوالقاسم خزعلی باشد که فرزندان آن ها هر کدام نظرات خود را دارند.

اما در این پاراگراف در مورد زخم صحبت می کنیم. اهالی فرهنگ و هنر و مطبوعات وقتی تصاویر سالیا یا سالیا را می بینند یاد زخم کسانی می افتند که بی دلیل برای تحمیل سلیقه و ایدئولوژی به اهالی فرهنگ و هنر می پوسند. استعدادهایی که باید به جای درخشش و جوشیدن شکوفا شوند و ببخشند یا با افرادی مثل رامین وقت بگذارند.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما