روسیه میزبان لیگ ملت های والیبال بود

[ad_1]

اواخر هفته گذشته ارتش روسیه حمله نظامی به اوکراین را آغاز کرد. این زمانی بود که کمیته بین المللی المپیک از تمام فدراسیون های جهانی خواست تا چندین مسابقه در روسیه و اوکراین را لغو کنند. فدراسیون بین المللی والیبال اگرچه در ابتدا اعلام کرده بود ورزش باید از سیاست جدا شود و قصد لغو جام جهانی روسیه را ندارد اما چند روز بعد از لیگ ملت ها کنار رفت.

روسیه از پنجم تا هفتم تیرماه میزبان هفته سوم لیگ ملت ها بود و تیم ایران باید در همین کشور به میدان می رفت. اما فدراسیون بین المللی والیبال اعلام کرد که سازمان آن لغو شده و کشور دیگری باید جایگزین روسیه شود.

فدراسیون جهانی والیبال نیز در بیانیه خود به احتمال لغو جام جهانی اشاره کرده است. در این بیانیه آمده است: “FIVB از نزدیک وضعیت را زیر نظر دارد و برای سایر رویدادهایی که قرار است در روسیه برگزار شود (از جمله مسابقات جهانی مردان) وظایفی را تعیین خواهد کرد.

جام جهانی 2022 قرار است در 10 شهر روسیه از 4 تا 20 شهریور ماه 1401 برگزار شود و تیم ملی ایران در گروه F به مصاف تیم های آرژانتین، هلند و مصر می رود که علاوه بر احتمال تغییر میزبان، یک رسانه لهستانی گفت: همچنین از احتمال تغییر تاریخ مسابقات خبر داده است. هفته گذشته به دنبال تشدید تنش ها بین روسیه و اوکراین، لهستان آمادگی خود را برای جایگزینی روسیه با میزبان اعلام کرد.

پس از اعلام فدراسیون بین المللی والیبال مبنی بر اینکه قصد لغو جام جهانی روسیه را ندارد، اروین انگاپات ​​فوق ستاره فرانسوی اعلام کرد که با این شرایط در این مسابقات شرکت نخواهد کرد. فدراسیون والیبال فرانسه بعداً اعلام کرد که تیمی که قهرمان المپیک توکیو خواهد شد، در صورت عدم میزبانی روسیه در مسابقات شرکت نخواهد کرد. فدراسیون والیبال لهستان نیز در بیانیه ای اعلام کرد که تیم های لهستان به هیچ وجه مقابل تیم های روسی بازی نمی کنند.

در شرایط فعلی احتمال لغو جام جهانی روسیه بیشتر شده و حتی ممکن است تیم ملی مجبور شود بدون پرچم و سرود ملی در این مسابقات شرکت کند.

[ad_2]

Cole Rasmussen

متخصص ترم بیکن عاشق معمولی قهوه. علاقه مند به مسافرت هاردکور ماون اینترنتی جذاب و ظریف. دانشجو.

تماس با ما