قرص فلوکستین و مزایا و معایب آن

  • غدد متورم یا دردناک
  • قرص خط دار سیتاکس 40 میلی گرم
  • مصرف این دارو همراه با الکل عوارض بسیاری همراه دارد
  • درمان اختلال روانی همچون درمان بیماری جسمی است
  • قرص لوتیوا 100 میلی گرم
  • بدون دستور پزشک به نوجوانان زیر 18 سال فلوکستین ندهید
  • در صورتی که تحت درمان الکتروشوک هستید (ECT)

اگر فردی فلوکستین را بیشازحد تجویز شده مصرف کرد و علائم جدی از قبیل غش کردن یا مشکل در تنفس دارد، با اورژانس تماس بگیرید. بسیاری از مردان احساس می کنند که علائم انزال زودرس را دارند، اما علائم مطابق با معیارهای تشخیصی انزال زودرس نیست. در صورت مشاهده ی علایمی همچون احساس برافروختگی،تعریق، بی خوابی و بی قراری، سفت شدن یا گرفتگی عضلات،پریشانی و تغییرات خلق و خو فورا تا پیش از مصرف نوبت بعدی این دارو به پزشک یا مرکز درمانی مراجعه نمایید. این دارو از پرتجویزترین داروهای مورد استفاده توسط متخصصین اعصاب و روان است، فلوکستین با داشتن خاصیت آرامشبخش بودن قوی به کمک افراد برای ایجاد نظم ذهنی منطقی میآید تا راحتتر عادتهای رفتاری را که به علت ایجاد الگوهای ذهنی اشتباه در مغز تشکیل شده است را بشکنند و دوباره به زندگی نرمال بازگردند. از هر دو نوع قرص فلوکستین 10 و 20 برای ترک شیشه و دیگر موارد همچون ترک عادتهای وسواسی ذهنی استفاده میشود، قدرت فلوکستین 20 نسبته به فلوکستین 10 از قدرت دارویی بیشتری برخوردار است و مصرف آن حتما باید زیر نظر پزشک باشد.

  • تحریک و بیقراری
  • متیل ن بلو
  • تب زیاد
  • رعایت رژیم غذایی سالم
  • کپسول ازونیوم عبیدی 20 میلی گرم
  • کپسول دیفوزل 240 میلی گرم
  • سایر بیماریهای پزشکی شما
  • اختلال دو قطبی (افسردگی مانیک)

اگرچه امروزه داروهای جدیدتری مانند سرترالین و سیتالوپرام در دسترس هستند، اما فلوکسیتین همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است. فلوکستین انرژی بیشتری نسبت به سیتالوپرام دارد. داروی «سیتالوپام هگزال» 20 و 40 که بسیار تجویز میشد و در میان بیماران بازخورد مثبتی داشت هم کمیاب شده است؛ قرص « تگرتول» یا «کاربامازپین» 200 و 400 برای درمان صرع و اختلال دوقطبی کارایی دارد که در بازار پیدا نمیشود. زنان باردار هم فقط در صورت نیاز و با نسخه پزشک فلوکستین را مصرف کنند. اگر شما نیز قصد مصرف فلوکستین برای ترک شیشه را دارید به هیچ وجه این دارو را به صورت خودسرانه مصرف نکنید و حتما از یک پزشک حاذق، کمک بگیرید. ۵ – مصرف داروهای مهار کننده آنزیم مونوآمین اکسیداز باید حداقل پنج هفته پس از قطع مصرف این دارو ، شروع شود. مهم است که بیمار در صورت دیدن عوارض شایع تر فلوکستین مثل عوارض گوارشی، بیقراری و راش پوستی نترسد و خودسرانه مصرف دارو را قطع نکند.

  • داروهای مسکن مانند فنتانیل و ترامادول
  • تهوع و استفراغ
  • ترشح بینی
  • مشکلات مربوط به هماهنگی
  • استفراغ قهوه ای رنگ

فلوکستین برای چیست عوارض گوارشی شامل تهوع ، یبوست ، استفراغ ، سوء هاضمه ، درد شکم ، اسهال شایع هستند . عوارض گوارشی شامل تهوع، استفراغ، سوء هاضمه، درد شكم، اسهال ، یبوست شایع هستند. از میان عوارض جانبی گزارش شده برای این دارو، افکار مربوط به خودکشی در میان جوانان شایع تر است. موارد استفاده از این دارو در افرادی است که از نظر روحی نامتعادل شده اند و نشانه های افسردگی، اختلال هراس و پریشانی دارند. دارو قرار است چه تغییری را در من ایجاد کند؟ هدف اصلی درمان افسردگی و اختلال دو قطبی، کاهش نشانهها با کمترین دوز ممکن است تا خطر عوارض جانبی کاهش پیدا کند. کسانی که از سیروز کبدی، بیماری کلیوی، دیابت، گلوکوم، تشنج، اختلال دو قطبی، صرع و یا سابقه افکار خودکشی و یا مصرف مواد مخدر رنج می برند ممکن است قادر به استفاده از فلوکستین نباشند. همچنین در صورتی که سایر داروهای خواب آور مثل مسکن ها را مصرف می کنید به پزشک اطلاع دهید زیرا مصرف همزمان این دو دارو باعث خواب آلودگی بیشتر می شود.

فلوکستین برای چیست

در صورتی که از داروهای دیگری استفاده میکنید که موجب افزایش سروتونین میشوند امکان ابتلا به این بیماریها افزایش پیدا میکند. فلوکستین ممکن است خطر ابتلا به تشنج را افزایش دهد. «کمبود داروی «دپاکین» که یک داروی ضد تشنج و نوسانات خلقی است بهندرت پیدا میشود. زنان بارداری که صرع دارند و به داروی «دپاکین» دسترسی ندارند، شرایط سختی را تجربه میکنند؛ نرسیدن داروی «دپاکین» به بچههای بیشفعال باعث میشود که تمرکز کافی برای درسخواندن نداشته باشند و خانواده را نگران میکنند.

در صورت بارداری یا شیردهی به پزشک خود اطلاع دهید . هر دارویی دوز مصرف، زمانبندی و مقدار معینی دارد که همه آنها به کمک پزشک متخصص تشخیص داده و تعیین میشوند. «میلاد شهاب»، روانپزشک نیز، با ارائه فهرستی از داروهای اعصاب و روان، نایاب یا کمیابشدن دارو در شرایط فعلی را بسیار آسیبپذیر ارزیابی میکند؛ «تنها تعداد محدودی از بیماران از طریق دوست و آشنا میتوانند داروهایی را از خارج کشور تأمین کنند و امکان تهیه دارو از بازار آزاد هم برای همه امکانپذیر نیست. «مریم جلالی» روانپزشک، معضل کمبود دارو و نایابشدن داروهای اعصاب و روان را تأیید میکند « فلوکستین و تریفلوپرازین نایاب شده و بیمارانی که این داروها را طولانیمدت مصرف میکنند به آن وابسته شده و زمانیکه داروی جایگزین به آنها پیشنهاد میشود، نمیتوانند آن را بپذیرند و دچار اختلال اضطراب شدید میشوند.

  • بدتر شدن افسردگی
  • خواب های غیر عادی
  • اختلال در نفس کشیدن
  • دوز معمولی: 20-30 میلی گرم در روز
  • کشش عضلانی

با استفاده از داروی متوفورمین حساسیت سلول های بدن نسبت به انسولین افزایش یافته و به این ترتیب انسولین در بدن کارایی عادی خود را انجام می دهد. نوجوانان (در این مورد، کودکان سنین 7 – 18 ) با استفاده از فلوکستین برای اختلال وسواسی اجباری معمولا در ابتدا 10 میلی گرم در هر روز تجویز می شود که ممکن است در صورت لزوم تا 20 – 30 میلی گرم در روز افزایش یابد. به گفته وی این شیوه درمانی در تحقیقات و در کارآزمایی های بالینی مختلف مورد بررسی قرار گرفته و اثبات شده است. 2. اگر بعد از چند هفته اثر درمانی کاهش یابد، باید به پزشک مراجعه شود. ۵٫ مصرف داروهای مهار كننده آنزیم مونوآمیناكسیداز باید حداقل ۵ هفته پس از قطع مصرف این دارو، شروع شود. ۳ – از قطع ناگهانی مصرف این دارو باید اجتناب شود.

  1. کپسول کوئیژیل 50 میلی گرم
  2. قرص والزومیکس اچ سی تی 5/160/12.5 میلی گرم
  3. هایپوکالمی (کمبود میزان پتاسیم خون)
  4. قرص زست پرل 20 میلی گرم
  5. نداشتن اعتماد به نفس

به دلیل این که مسمومیت با این دسته از داروها بسیار خطرناک می باشد دارو را به همان مقدار تجویز شده مصرف کنید و دور از دسترس اطفال نگهداری کنید. ۳٫ از قطع ناگهانی این مصرف این دارو باید اجتناب شود. بی اشتهایی همراه با کاهش وزن و تغییر احتمالی در قند خون ، واکنش های افزایش حساسیت ، خشکی دهان ، اضطراب ، سردرد ، بی خوابی ، تپش قلب ، لرزش دست و پا ، توهم ، گیجی ، کاهش فشار خون ، هیپومانیا یا مانیا ، خواب آلودگی ، تشنج ، تب ، اختلالات خونی ، اختلال عملکرد جنسی ، تعریق ، اختلالات حرکتی و کاهش سدیم خون از عوارض جانبی دارو هستند.

  1. بوسپیرون ضد اضطراب
  2. تشدید هیپوگلیسمی
  3. مشکلات شدید خواب
  4. حساسیت به فلوکستین یا دیگر SSR ها

این دانشمند ایرانی ادامه داد:در واقع هر دو عملکرد مشترکی دارند، ولی عوارض جانبی علف گیاه “سنت جان ورتث” از جمله سردرد و تهوع خفیف به خوبی قابل تحمل است. مهارکنندههای انتخابی بازجذب سروتونین (SSRIs): این ضدافسردگیهای با بیخطری کلی و عوارض جانبی کم، معمولاً به عنوان اولین انتخاب برای حملات پانیک مطرح هستند. قرص فلوکستین به ترشح هورمون سروتونین در مغز افراد کمک میکند، با مصرف این دارو میتوانید از تشدید بسیاری از مشکلات روحی و رفتاری از جمله وسواس، حملات پانیک و حتی اعتیاد به شیشه جلوگیری کنید. وی اظهار داشت :نتایج عملکرد گیاه “سنت جانت” (علف گیاه چای ) درست مانند دارو های ضد افسردگی است که با افزایش میزان سروتونین در انتهای پایانه های “سیناپس” های مغزی موجب افزایش میزان زمان حضور این ماده در این قسمت می شود. به این نکته توجه داشته باشید که مصرف این قرص بر روی قند خون اثر میگذارد، اگر مبتلا به بیماری دیابت هستید قبل از مصرف این دارو با پزشک مشورت کنید.

در مصرف همزمان با مهاركنندههای مونوآمین، اكسیداز، اثرات مركزی این داروها افزایش مییابد و خطر سمیت وجود خواهد داشت. در بیماریهایی نظیر افسردگی، پرخوری عصبی و وسواس سطح سروتونین در مغز کاهش مییابد و با اثر این دارو میتوان تعادل بین عوامل شیمیایی مغز را برقرار کرد تا علائم این بیماریها برطرف گردد. شروع با دوز 20 میلیگرم در روز که در صورت نیاز هر هفته 10 میلیگرم در روز افزایش مییابد. ۴٫ مصرف این دارو حداقل دو هفته پس از مصرف داروهای مهاركننده آنزیم مونوآمیناكسیداز باید صورت پذیرد.

  • سرگیجه شدید یا غش کردن
  • دوز نگهدارنده: 10 تا 20 میلی گرم خوراکی یک بار در روز
  • قرص خط دار سیتالکس 20 میلی گرم
  • قرص ادوالژین (لیزین) 400 میلی گرم
  • ضربان قلب سریع، آهسته یا نامنظم
  • انرژی را به شدت افزایش یافته
  • قرص ناپروکسن-عبیدی 500 میلی گرم

اخبارده خاطر نشان کرد: در افسردگی های شدید که عموما بیماران به درمان با فلوکستین جواب چندانی نمی دهند، احتمالا با تلفیقی از داروهای ضد افسردگی و این گیاه بتوان درمان نسبی و حتی کامل را در این بیماران انتظار داشت. درحالحاضر پزشکان حوزه اعصاب و روان برای تجویز داروها با مشکلات زیادی مواجه هستیم و جایگزینکردن دارو یا تطابق آن با شرایط بیمار بهسختی انجام میشود؛ برای مثال داروی «تری فلوپرازین» که یک داروی ضد روانپریشی بوده، در داروخانهها پیدا نمیشود. نتایج مطالعه نشان داد که فلوکستین باعث کاهش غلظت بیش از 300 نوع لیپید در بدن می شود که بیشتر انواع چربی های اشباع مانند اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به خصوص برای سلامت اعصاب اهمیت دارند. برخی شواهد نشان میدهد که پاروکستین میتواند کیفیت اسپرم در آقایان را تحت تاثیر قرار دهد. اخبارده بیان داشت: حدود 70درصد از شکست درمان با داروی فلوکستین بیماران مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط به دلیل عوارض جانبی شدید آن از جمله کاهش فشار خون و کاهش تمایلات جنسی و 30درصد به علت عدم تاثیر دارو بر سیر بیماری است که موجب رها کردن درمان توسط افراد می شوند.

کپسول فلوکستین

این دارو با افزایش آستانه تشنج و نیز با افزایش غلظت پلاسمایی كاربامازپین و فنیتوئین اثر داروهای ضد صرع را تغییر میدهد. اگرچه ممکن است در چند هفته ی ابتذایی درمان احساس بهبودی در شما ایجاد نشود، با این حال درمان خودرا ادامه دهید و طبق برنامه ی منظم به پزشک خود مراجعه کنید و همچنین برای بهبود روند درمان کلیه ی مشکلات و سوالات خودرا از پزشک یا داروساز خود سوال بفرمایید. از داروساز نحوه دقیق مصرف داروها را پرسیده و آنها را طبق دستورالعمل مصرف کنید. بهتر است در این موارد افکار خودرا با نزدیکان و یا مشاور خود درمیان بگذارید و آگاهانه نسبت به برطرف کردن آنها اقدام نمایید. تجویز می کنند. اما نکته ی قابل توجه در باره ی این دارو این است که اثرات داروی فلوکستین بسیار گسترده تر از این موارد بوده و این دارو را می توان در درمان و بهبود برخی از بیماری های دیگر نیز به کار برد.

عوارض فلوکستین ۲۰

5. اين دارو داراي نيمهعمر طولانيميباشد و در تنظيم مقدار مصرف يا در حالات مصرف بيش از حد اين مسئله را بايد مدنظر داشت. ۶٫ این دارو دارای نیمهعمر طولانیمیباشد و در تنظیم مقدار مصرف یا در حالات مصرف بیش از حد این مسئله را باید مدنظر داشت. داروی «فلوکستین» 10 یا 20 تنها داروی ضدافسردگی و سبک است که کاهش وزن و افزایش انگیزه میدهد و تقاضای بیماران را برای استفاده از یک داروی سبک بهخوبی جواب میدهد که متأسفانه این دارو وجود ندارد و کمبود آن میتواند صدمات جبرانناپذیری بههمراه داشته باشد. اگر در حین مصرف این دارو باردار شدید، فورا با پزشک خود تماس بگیرید. این مکانیسم سبب کاهش علائم افسردگی، اختلال وسواس فکری عملی و پر خوری عصبی در بعضی از بیماران میشود. علائم این بیماری شامل اضطراب، توهم (دیدن یا شنیدن چیزی که در آنجا نیست)، مشکلات مربوط به هماهنگی و ضربان قلب بیش از حد است.

  • قرص ونابید 75 میلی گرم
  • توهم (دیدن یا شنیدن چیزی که آنجا نیست)
  • داروی ضد درد. فنتانیل، ترامادول
  • کم آبی شدید بدن
  • هضم دردناک یا دشوار که به سوء هاضمه معروف است
  • هایپوناترمی (کمبود میزان سدیم خون)
  • مشکلات حافظه
  • داروهای رقیق کننده ی خون (مانند وارفارین)

این دوز ممکن است به 60 میلی گرم در روز بسته به نوع واکنش شما نسبت به دارو افزایش یابد. زیرا مشاهده شده است که این دارو برخی از افراد را دچار خواب آلودگی و برخی از افراد را دچار بی خوابی می کند به همین دلیل بسته به شرایط خودتان زمان مشخصی در شبانه روز را برای مصرف این دارو تعیین نمایید. داروی فلوکستین ممکن است با آزمایشهای پزشکی خاص (از جمله اسکن مغز برای بیماری پارکینسون) تداخل کند و باعث نتایج اشتباه شود. به گزارش بنیان، محققان دریافتند که فلوکستین غلظت چربی خون را در ماکاک های نوجوان که دارو را به مدت دو سال دریافت کرده اند؛ در مقایسه با گروه کنترل، حیوانات درمان نشده، کاهش می دهد. موارد افسردگی مرتبط با اختلال دو قطبی نوع اول: این دارو برای کودکان به دلیل این بیماری مورد مطالعه قرار نگرفته است. اگر هنگام مصرف این دارو باردار شدید، فوراً به پزشک خود مراجعه کنید.

  1. پایین بودن سطح سدیم خون
  2. کپسول کدیمکس
  3. ضعف یا خستگی غیرعادی
  4. قرص الاکوئیت 2.5 میلی گرم
  5. قرص کلردیازپوکساید-عبیدی 10 میلی گرم
  6. احساس خستگی و ضعف

اگر این دارو بصورت یک نوبت در روز تجویز شود می توانید آن را هر زمان که راحت هستید مصرف کنید. مصرف همزمان این دارو با داروهای دوپامینرژیك موجب تحریك CNS و زیادی فشار خون میگردد. تجویز بیش از 60 میلیگرم از این دارو برای این اختلال توصیه نمیشود. این لیپیدها در تکامل رشد و عملکرد سلول های مغزی بسیار حیاتی هستند. این دارو به صورت شربت، قرص، کپسول و همچنین به صورت کپسول با تأثیرگذاری با تأخیر اما عملکرد طولانی مدت، در دسترس است. در مصرف همزمان با مهار کننده های مونوآمین اکسیداز ، اثرات مرکزی این داروها افزایش می یابد و خطر سمیت وجود خواهد داشت . این دارو با مهار اختصاصی برداشت مجددد سروتونین توسط غشای سلول عصبی پیشسیناپسی كه منجر به افزایش غلظت سیناپسی آن در سیستم عصبی مركزی میگردد، اثر خود را اعمال میكند.

  1. بوی نامطبوع نفس
  2. فوبیا (ترس)
  3. هر آنچه که درباره فلوکستین باید بدانید
  4. تنفس سریع و پی در پی
  5. شیدایی علائم شامل موارد زیر است
  6. سایر شرایط پزشکی شما
  7. صرع و یا تشنج
  8. اختلالات خونی

از قطع ناگهانی مصرف این دارو باید اجتناب شود. 9. درصورت فراموش كردن يك نوبت مصرف دارو از مصرف نوبت فراموش شده و دو برابر كردن مقدار مصرف بعدي بايد خودداريشود، درمان بايد مطابق برنامه ادامه يابد. ۱۰٫ درصورت فراموش كردن یك نوبت مصرف دارو از مصرف نوبت فراموش شده و دو برابر كردن مقدار مصرف بعدی باید خودداریشود. درصورت فراموش کردن یک نوبت مصرف دارو، از مصرف نوبت فراموش شده و دو برابر کردن مقدار مصرف بعدی باید خودداریشود. ۸- به طور مرتب پزشک معالج را ملاقات کنید تا پیشرفت شما بررسی شود، تنظیمات مقدار مصرف انجام شود و عوارض جانبی کاهش یابد. بنابراین اگر پزشک معالج شما، مصرف آن را برایتان ضروری میداند، حتما آن را مصرف کنید. درباره راههای کاهش وزن و لاغری ، میتوانید مقاله مرتبط با آن را در بلاگ بخوانید. و در مورد ورزش؛ اگر ممنوعیت جسمانی برای ورزش کردن ندارید، ورزش منظم و با برنامه میتواند به بهبود علایم اضطرابی و افسردگی (در کنار مصرف داروها) کمک کند، ولی این موضوع الزاماً ارتباطی با کم شدن مقدار داروها ندارد و در آن مورد باید عوامل مختلفی را در نظر گرفت.

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما