قیمت گوشت قرمز رکورد زد

[ad_1]

با وجود اینکه حدود 20 روز از تصمیم ستاد تنظیم بازار مبنی بر توقف صادرات دام می گذرد، اما نه تنها قیمت گوشت در خرده فروشی ها کاهش نیافته، بلکه با روندی افزایشی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در جلسه کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی که عصر در دفتر وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، تصمیماتی مبنی بر توقف و ممنوعیت صادرات و انبوه صادر شد. تامین گوشت گاو و گوسفند از طریق توزیع هوشمند، میادین میوه و تره بار و شبکه فروشگاه ها

اخیرا وزیر صمت و وزیر جهاد کشاورزی وظیفه تنظیم بازار و همچنین مقابله با کاهش قیمت کالاها را بر عهده داشتند که اتفاقاً در این تصمیمات باعث کاهش قیمت گوشت شد.

بررسی های سطح بازار نشان می دهد که قیمت هر کیلوگرم گوشت بره 170 تا 190 هزار تومان، گوشت گوساله 150 تا 170 هزار تومان و گوشت مخلوط 160 هزار تومان است. و همیشه اعلام می کنند که قیمت ها در پایان سال دوباره افزایش می یابد. .

در این میان مسئولان تولید و تشکل های عشایری اذعان دارند که با مازاد دام در دست تولیدکننده مواجه هستیم و گرانی های اخیر ربطی به دامدار ندارد و فقط مافیای گوشت به دنبال منفعت آن برای ایجاد است. یک محیط روانی در بازار

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان تهران می گوید: قیمت فعلی هر کیلو لاشه گوسفند در میادین 116 هزار تومان، گوسفند 140 هزار تومان، گوشت گوساله 94 هزار تومان، گوشت گوسفند از 125 تا 130 هزار تومان، گوشت چرخ کرده است. 120 هزار تومان و دست ران و بدون چربی 140 هزار تومان.

با توجه به سودآوری برخی از مغازه داران در پایان سال باید نظارت بر بازار افزایش یابد تا گوشت با نرخ معقولی به دست تولیدکننده برسد چرا که با کاهش سرانه مصرف نسبت به سال 98، افزایش قیمت ها ادامه خواهد داشت. کم و بیش این محصول پروتئینی را از سبد خانوار خارج کنید.

ممنوعیت صادرات هیچ تاثیری بر بازار داخلی نداشت

افشین صدردادرز گفت: با وجود مجوز صادرات 300 هزار راس دام به طور ناگهانی و بدون هیچ مبنایی متوقف شد در حالی که این مشکل به نفع مصرف کننده نبود.

به گفته وی، در حال حاضر قیمت هر کیلو دام 62 تا 65 هزار تومان است، البته هر کیلو گوشت باید از 132 تا 135 هزار تومان عرضه شود.

در آبان ماه امسال وزیر جهاد کشاورزی برای حمایت از کشاورزان دستورالعمل صادرات 300 هزار راس دام غیرمولد عشایر کشور را ابلاغ کرد که پس از مدتی برای تنظیم بازار داخلی تصمیماتی برای جلوگیری از صادرات آن گرفتند. .

صدر گفت: عدم نظارت بر سیستم توزیع محصولات کشاورزی از جمله گوشت و سایر محصولات پروتئینی دلیل اصلی گرانی است چرا که با توقف صادرات دام، قیمت گوشت در بازار کاهش پیدا نکرده است. . .

بر اساس آمار اعلام شده از سوی اتحادیه دام سبک سرانه مصرف گوشت از 12 کیلوگرم در سال 98 به 6 کیلوگرم کاهش یافته است که این امر ناشی از جهش قابل توجه قیمت گوشت و کاهش قدرت خرید منازل است.

مدیرعامل اتحادیه گاوهای سبک می گوید: وزارت جهاد کشاورزی و مجموعه دولت یک شبه مصوبات خود را لغو می کنند که علاوه بر آسیب رساندن به اعتبارات بازارهای خارجی، تولیدکننده داخلی را نیز متضرر می کند.

افزایش قیمت گوشت با سایر محصولات پروتئینی قابل مقایسه نیست

فضل خرم گفت: صادرات دام تاثیری در افزایش یا کاهش قیمت گوشت در بازار نداشت و تنها هیجان نظام و جو روانی منجر به التهاب قیمت‌ها در بازار شد.

به گفته وی، صادرات دام منافع مافیا را به خطر انداخت زیرا سود آن در قاچاق دام است، بنابراین با ایجاد فضایی در بازار باعث توقف دامداری شدند.

با توجه به جلسه اضطراری کارگروه تنظیم بازار محصولات کشاورزی، به منظور کنترل بازار گوشت، تصمیماتی مبنی بر توقف و ممنوعیت صادرات دام اتخاذ شد، در حالی که این موضوع هیچ تاثیری در کاهش صادرات نداشته است. از بازار داخلی .

خرم قیمت فعلی هر کیلو دام عشایری را 65 تا 66 هزار تومان و دام روستایی را 67 تا 72 هزار تومان اعلام کرد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عشایری گفت: بر اساس آمار، قیمت گوشت کمترین افزایش قیمت را از سال 98 نسبت به سایر محصولات پروتئینی داشته است.

آمارها نشان می دهد که قیمت گوشت از سال 1998 تا کنون 48 درصد و سایر محصولات پروتئینی مانند قارچ، مرغ و ماهی 300 درصد افزایش یافته است.

مجتبی عالی گفت: دوندگان و چوب بران قیمت گوشت را در بازار به 300 هزار تومان رساندند در حالی که دام از 48 هزار تومان به 52 هزار تومان می خرند.

وی قیمت فعلی هر کیلو بره زنده از دامدار را 62 هزار تومان و دام سنگین را 59 هزار تومان اعلام کرد.

با وجود مازاد دام در دست دامداران، نهادهای نظارتی بازار تصمیم گرفته اند صادرات دام را ممنوع کنند زیرا منافع برخی در قاچاق است و تنها با تغییر فضای بازار به دنبال کسب سود هستند.

عالی گفت: با توجه به نرخ فعلی دام، عرضه گوشت بالای 120 تا 130 هزار تومان است که گران نیست و ربطی به دامدار ندارد.

مدیرعامل اتحادیه دامپروری گفت: با توجه به التهاب بازار گوشت توسط دلالان و مدیران بازار، صادرات دام ممنوع شد در حالی که این موضوع هیچ تاثیری بر بازار داخلی نداشت.

رهبران اتحادیه ها و تشکل ها معتقدند که با وجود مازاد دام، توقف صادرات ضربه مهلکی به تولیدکنندگان وارد کرده است و تنها باید به جای تا پایان سال، زمان را تا تیرماه افزایش می داد. ممنوعیت صادرات، قاچاق تشدید شده است که فقط به نفع قاچاقچیان و مافیای گوشت است.

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما