موضوعات کمی و بسیار مهم در مذاکرات وین باقی مانده است

[ad_1]

فرارو- حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه بعدازظهر چهارشنبه پس از دیدار با وزیر امور خارجه عمان در یک نشست خبری گفت: مذاکرات وین به مرحله حساسی رسیده است و امروز علاوه بر روابط دوجانبه در مورد موضوعات مختلف از جمله مسائل منطقه ای از جمله مذاکرات وین. وزیر پدر وزیر امور خارجه پادشاهی عمان گفت وگو و تبادل نظر کردیم.

وی با تاکید بر اینکه مسائل کمی اما بسیار مهم همچنان در مرکز ما باقی مانده است، گفت: من در مونیخ هستم و همکارم دکتر باقری در وین در دیدارهای دیپلماتیک به روی غرب و همچنین جوزف بورل هماهنگ کننده اتحادیه اروپا باز بوده است. تاکید کرده ایم که در مذاکرات وین به هیچ وجه از خطوط قرمز خود عبور نخواهیم کرد و این را قویا ثابت خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: در عین حال لزوم هرگونه مذاکره را مفید می دانیم و منافعی را برای ملت بزرگ ایران در این مذاکره به همراه دارد.

وی افزود: ما به گفت وگوهای مستقیم مذاکره کننده ارشد ایرانی با نمایندگان کشورهای 1+4 در وین ادامه می دهیم و از طریق آقای مورا، نماینده اتحادیه اروپا و تبادل اسناد، نماینده آمریکا و نماینده اتحادیه اروپا. جمهوری اسلامی ایران به تبادل پیام خواهد پرداخت.

امیرعبداللهیان افزود: ما پیام‌های زیادی از سوی مقامات آمریکایی مبنی بر گفت‌وگوی مستقیم دریافت کرده‌ایم، آنچه برای ما مهم است این است که این گفت‌وگو چه فایده‌ای خواهد داشت و آیا آینده‌ای متفاوت از آنچه در مذاکرات کنونی رخ داده است و آیا وجود خواهد داشت. دستاوردهای بیشتری خواهد بود».

وی گفت: تاکنون پیام‌های مثبتی از سوی آمریکایی‌ها شنیده‌ایم، اما تاکنون اقدام عملی برای نشان دادن حسن نیت آنها انجام نشده است.

امیرعبداللهیان گفت: ما به مذاکرات وین خوشبین هستیم و امیدواریم با واقع بینی غرب و تلاش های انجام شده در 9 ماه گذشته به معدود موضوعات مهم و حساس باقی مانده در مذاکرات در روزهای آینده پاسخ داده شود. ما فرض می‌کنیم که همه طرف‌ها به بازگرداندن تعهدات کامل خود تحت توافقنامه وین 2015 پایبند خواهند بود.»

اظهارات امیر عبداللهیان در حالی است که برخی منابع خبری می گویند وزرای خارجه برجام قصد دارند اواخر هفته جاری برای امضای توافقنامه نهایی به وین سفر کنند.

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما