نشست مهم اولیانوف و مالی در مورد لغو تحریم های ایران

[ad_1]

دیپلمات ارشد روسیه در مذاکرات در وین اعلام کرد که با نماینده آمریکا در ایران دیدار و درباره انگیزه‌ترین موضوعات باقی مانده در این دور گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش فارس، نماینده روسیه در مذاکرات لغو تحریم های ایران در وین بعدازظهر شنبه به وقت تهران از دیدار خود با نماینده آمریکا در ایران درباره بحث برانگیزترین موضوعات باقی مانده در این دور خبر داد. صحبت می کند.

میخائیل اولیانوف در توئیتی نوشت: «با رابرت مالی، نماینده آمریکا در ایران ملاقات کردم. ما بحث برانگیزترین موضوعاتی را که باید در مذاکرات وین درباره برجام حل و فصل شود، مورد بحث قرار دادیم.

هشتمین دور مذاکرات در وین در حالی در پایتخت اتریش ادامه دارد که دیپلمات‌های غربی در روزهای اخیر با علی باقری کنی، مذاکره‌کننده ارشد ایران و مورا، امیدواری زیادی برای پیشرفت داشته‌اند. شاهد «مبادلات سازنده» بودند.

هشتمین دور مذاکرات رفع تحریم ها پس از وقفه 11 روزه در وین از روز سه شنبه 19 بهمن ماه جاری از سر گرفته شد و رایزنی هایی در روز پنجشنبه گذشته در وین اتریش در چارچوب نشست ایران و اتحادیه اروپا انجام شد. توسط علی باقری، مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا، معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

در ادامه علی باقری و میخائیل اولیانوف از مذاکره کنندگان ارشد جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه دیداری دوجانبه داشتند. همچنین نشستی با حضور باقری و مذاکره کنندگان سه کشور اروپایی و انریکه مورا برگزار شد. در روزهای سه شنبه و چهارشنبه نیز جلسات متعددی در وین برگزار شد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در آستانه چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در نشست سفرا و روسای نمایندگی های خارجی مقیم ایران سخنرانی کرد. مصمم به رسیدن به یک توافق خوب».

وی گفت: زمان پایان مذاکرات را مترجم اراده طرف‌های غربی در تعهد کامل آنها به لغو تحریم‌ها و بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان تعیین می‌کند.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما