پکن: مذاکرات وین به مرحله نهایی خود رسیده است

[ad_1]

نماینده چین در مذاکرات وین خاطرنشان کرد: این رایزنی ها وارد مرحله نهایی شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه بله. جی وانگ کانگ، نماینده چین در سازمان‌های بین‌المللی در وین درباره روند مذاکرات ایران و سایر بخش‌های برجام گفت: همه مذاکره‌کنندگان موافق هستند که ما به مرحله نهایی، به ویژه پس از بسته شدن شرکای ایرانی‌مان، رسیده‌ایم. پایان خود را ارائه کردند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که ایران به طور رسمی نظرات کتبی خود را در مورد بسته پیشنهادی برای بحث و گفتگو توسط همه طرف ها ارائه کند.

به گزارش ایسنا، هشتمین دور مذاکرات ایران و 1+5 با حضور غیرمستقیم آمریکا با هدف رفع تحریم های ظالمانه آمریکا علیه کشورمان و بازگشت واشنگتن به سازمان ملل در پایتخت اتریش در حال برگزاری است. شورای امنیت.

منابع نزدیک به تیم مذاکره‌کننده ایران اعلام کردند که جلسات و نشست‌های هفته گذشته تاکنون در فضایی «پیشرفته» و «سازنده» برگزار شده و در مورد بقیه موضوعات بحث‌های جدی صورت گرفته است.

به نظر می رسد با حضور نمایندگان بانک مرکزی و وزارت نفت در وین و همچنین مشارکت مهدی صفری معاون وزیر امور خارجه کشورمان در مذاکرات گذشته و آینده، در حال نزدیک شدن به حل مشکل هستیم. تفاوت ها کاملا شایان ذکر است حضور نمایندگان وزارت نفت و بانک مرکزی ایران در مذاکرات با هدف انجام مطالعات دقیق تر و رایزنی های فنی انجام می شود.

کارگروه های رفع تحریم ها، تمهیدات اجرایی و اقدامات هسته ای طی روزهای اخیر با حضور کارشناسان ایرانی و گروه 1+5 در هتل کوبورگ وین برگزار شد.

اما متأسفانه همانطور که از ابتدای مذاکرات شاهد بودیم، طرف آمریکایی هنوز هماهنگی لازم را در سیاست داخلی خود برای رسیدگی به برجام و اتخاذ تصمیمات لازم به دست نیاورده است و برخلاف ایران که در وین حضور دارد. آمریکایی ها هم از نظر تیم مذاکره کننده و هم از نظر سیاست داخلی با یکدیگر اختلاف نظر دارند. با این حال به نظر می رسد تا توافق طرفین برای بازگشت به برجام و از سرگیری تعهدات خود در قالب جدید، گامی باقی نمانده است.

اما همانطور که در سال 2015 برخی کشورهای منطقه و رژیم اسرائیل نگران هرگونه توافقی بودند و دست از کارشکنی در روند مذاکرات برنداشتند و پس از اجرای توافق هسته ای، اکنون نیز اقدامات جدی برای شکاف در مذاکرات و اعمال نفوذ وجود دارد. به خصوص برای اسرائیل مشهود است. لازم است دولت های غربی تصمیمات سریع تری برای پایان دادن به مذاکرات در وین بگیرند و مذاکرات را با اراده و انگیزه جدی تری آغاز کنند، نه تغییر روند مذاکرات با هر ابزار این رژیم.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما