چرا اسفنج های آشپزخانه بهترین مکان برای رشد باکتری ها هستند؟ & ومیت

[ad_1]

اگر از باکتری ها بپرسید “دوست دارند کجا زندگی کنند؟”، آنها می گویند: “اسفنج های آشپزخانه!” در واقع اسفنج ها پناهگاهی برای باکتری ها هستند. زیرا می توانند حاوی 54 میلیارد باکتری در هر سانتی متر مکعب باشند. در 24 فوریه 2022، محققان در مجله Natural Chemical Biology گزارش دادند که اسفنج ها بهترین محیط فیزیکی برای رشد باکتری ها به دلیل آب و هوای مرطوب، هوای کافی و مواد غذایی ذخیره شده هستند.

مانند انسان، باکتری ها ترجیح می دهند با جفت خود تعامل داشته باشند. برخی از آنها بیشتر اجتماعی هستند و برخی تنهایی را ترجیح می دهند. لینگچانگ یو، محققی در زیست شناسی مصنوعی در دانشگاه دوک و همکارانش تعجب کردند که چگونه جداسازی انواع مختلف باکتری ها می تواند بر واکنش های اجتماعی آنها تأثیر بگذارد.

آنها دریافتند که سطوح متوسط ​​تفکیک (مشابه در یک اسفنج) تنوع جامعه را به حداکثر می رساند. محققان گونه های مختلف اشریشیا کلی (E. coli) را روی صفحات 6 تا 1536 حجمی قرار دادند که به عنوان یک محیط جدا شده عمل می کرد. پس از 30 ساعت، گروه تعداد و نوع باکتری‌هایی را که در هر صفحه جمع شده بودند، بررسی کردند.

لینگچانگ یو معتقد است که هر یک از حفره ها مانند مهمانی است که باکتری ها به طور تصادفی وارد آن می شوند. ترکیبات مختلف باکتری در 6 حفره یافت می شود و تنها باکتری های اجتماعی زنده می مانند. در 1536 حفره، هر میکروب احتمالا به تنهایی است و باکتری های اجتماعی می میرند. اما حفره هایی با اندازه متوسط ​​نیز وجود دارد که شانس باکتری را برای یافتن تجمع مورد نظر به حداکثر می رساند.

هر گونه باکتری ضد اجتماعی می تواند در یک گروه حامل باکتری های اجتماعی بمیرد. اما شاید یک باکتری ضد اجتماعی دیگر در همین شرایط زنده بماند و در نتیجه تنوع زیستی حفظ شود. یو می گوید: «با نگاهی به گذشته، این بسیار قابل درک است. “آنچه ما شناسایی کرده ایم یک اصل علمی است که می تواند برای هر جامعه میکروبی اعمال شود.”

اسفنج های آشپزخانه با چندین ریز سوراخ بزرگ نه تنها فضای ایده آلی را برای رشد باکتری ها فراهم می کند. بلکه دارای طیف وسیعی از امکانات هستند که می توانند نیازهای اکثر میکروب ها را برطرف کنند. محققان دریافتند که نتایج آزمایش‌های جوامع میکروبی در یک اسفنج آشپزخانه متفاوت‌تر از نتایج آزمایش‌های باکتری‌های کشته شده در مایعات است. با این حال، این نیز یک روش رایج برای رشد باکتری است.

باکتری اسفنجی

دانشمندان انواع مختلفی از باکتری ها را جدا کردند که برای درخشش در فضاهای دایره ای بزرگ طراحی شده بودند. این کار نشان داد که محیطی با تعداد حفره متوسط ​​دارای بیشترین تنوع زیستی میکروبی است.

خوشبختانه، تجمع باکتری ها در اسفنج ها اغلب بیماری زا نیست. اما اگر یک باکتری خطرناک مانند سالمونلا که در مرغ خام یافت می شود روی اسفنج ظاهر شود، به دلیل ساختار مناسب محیط می تواند زنده بماند. مارکوس اگرتیک میکروبیولوژیست از دانشگاه فورت W گ ngen در W ing llingensh ون ngen، آلمان می گوید:

اسفنج ها واقعا برای بهداشت آشپزخانه خوب نیستند. درست است که در خانه پیدا کردن یک سطح کاملا تمیز دشوار است. اما اسفنج های آشپزخانه احتمالا کثیف ترین چیز در خانه هستند.

مقاله مرتبط:

خبر خوب این است که یک راه حل آسان برای این مشکل وجود دارد: برس های شستشو جایگزین بسیار امن تری هستند. در نهایت، اگر اسفنج خود را دوست دارید و نمی خواهید آن را با ابزار دیگری جایگزین کنید، حداقل از آن برای تمیز کردن آبگوشت استفاده نکنید. زیرا نیازی نیست باکتری های خطرناک را به محیط مناسب اسفنج خود دعوت کنید.

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.