گلدوزی نوع تراکنش کارتخوان ها تاثیری بر نرخ مالیات ندارد

[ad_1]

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: تضاد منافع را پشت سر گذاشته ایم، زیرا اراده جدی در دولت و مجلس برای ساده سازی روند صدور مجوزهای تجاری وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سوالات زیر:

وزارت اقتصاد برای تسهیل در صدور مجوزهای تجاری چه اقداماتی انجام داده است؟

بسیاری از دستگاه ها از تعداد مجوزهای موجود بی اطلاع بودند یا برخی از آنها را مخفی می کردند که با مصوبه 99 مجلس می توان آنها را تغییر داد. سه مانع اصلی برای شروع یک فعالیت اقتصادی وجود داشت.

دسته اول وابستگی کشور به اقتصاد نفتی بود که اساساً قوه مجریه نیازی به شروع فعالیت های تجاری جدید احساس نمی کرد. گروه دوم انحصارهایی بودند که تمایلی به اضافه کردن شرکت های جدید نداشتند و گروه سوم نمایندگانی بودند که می خواستند حقوق امضای طلای خود را حفظ کنند.

این سه جریان در حال حذف شدن است. ابتدا کلیه مجوزها باید از طریق درگاه ملی مجوز کسب و کار برای نظارت بر فرآیند صدور مجوز صادر شود. هدف دوم صدور مجوز به صورت الکترونیکی و غیرحضوری است.

سعی می شود در برخی از مشاغلی که هیچ گونه پیامد سیاسی و امنیتی ندارند، مجوز تبلیغ شود، یعنی به محض ارائه درخواست و ارائه مدارک کامل، در همان زمان مجوز صادر می شود و دستگاه ها از این نظر دارای یک پیگیری

کندی برخی دستگاه ها ناشی از تضاد منافع است یا فقط به مسائل زیرساختی مربوط می شود؟

ما بر تضاد منافع غلبه کرده ایم، زیرا اراده جدی در دولت و مجلس برای ساده سازی فرآیند صدور مجوز کسب و کار وجود دارد. مشکلات فنی در اکثر دستگاه ها وجود دارد زیرا سیستمی وجود ندارد و همه مجوزها باید سیستماتیک شوند. ما باید بیش از 1280 مجوز کاملا شفاف و غیرقابل تفسیر داشته باشیم. البته موسساتی خارج از دولت هستند که مجوزهای تجاری صادر می کنند و برای آنها این موضوع همچنان پیچیده است.

اگر دستگاهی پس از مهلت قانونی به وظیفه خود عمل نکند، وظیفه وزارت اقتصاد چیست؟

دو مرحله وجود دارد؛ مرحله اول در شرایط فعلی است که هنوز قانونی برای تسهیل صدور برخی مجوزها در مجلس ابلاغ نشده است و در صورت ابلاغ، ضمانت اجرایی دستگاهی که وارد پروسه مجوزهای ملی نشده است. خوب در صورت عدم صدور مجوز از سوی وزارتخانه ها در مهلت قانونی به صورت خودکار مجاز خواهد بود. حالا که این قانون وجود ندارد مجلس و قوه قضائیه به کمک وزارت اقتصاد می آیند تا ضمانت اجرایی این قانون داشته باشند.

طرح تسهیل در صدور مجوزهای تجاری به مجلس مکمل اقدامات دولت برای این فعالیت ها است. برخی نمایندگان مجلس معتقدند اگرچه ایرادات شورای نگهبان برطرف شده است، اما این طرح باید به شورای فرصت برود و مورد بررسی قرار گیرد. اما برخی دیگر از نمایندگان مجلس می گویند که نیازی به ارجاع موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام نیست.

آیا مدت قانونی اعلام شده قابل تمدید است؟

18 اسفند روز لازم الاجرا شدن قانون نیست و مهلت 15 روزه دارد، اما به هر حال تصمیم هیئت مقررات زدایی به عنوان متولی لغو مجوزهای مازاد بر این است که از همه ما استفاده کنیم. مجوزها اختیارات بیشتر از مجوزها در پرتال ملی، مجوزهای کسب و کار به رسمیت شناخته نمی شوند، به سرعت واگذار می شوند و خود دستگاه ها احساس می کنند که این بار دیگر خبری از شوخی و مماشات نیست.

گرفتن مجوز با اتصال همه دستگاه ها چقدر آسان است؟

پایان مهلت اتصال دستگاه ها به سامانه ملی پروانه بازرگانی، آغاز روندی مستمر و مبارزه بی امان با جریان هایی است که می خواهند روند رقابتی اقتصاد ایران را مختل کنند و مانع ورود کارآفرینان به اقتصاد ایران شوند. اقتصاد ایران

مجوزهای با امضای طلایی بیش از یک قرن است که صادر شده است و ساده انگاری است که با این مرحله همه مشکلات حل شود. تا مراحل صدور مجوز انجام نشود، گام بعدی ما و شیرینی این موضوع به دست مردم و کارآفرینان نخواهد رفت.

پیش از این حمیدرضا فولادگر مشاور وزیر اقتصاد گفته بود: پانزده روز پس از ابلاغ این قانون به دولت باید در روزنامه رسمی منتشر شود که با توجه به تاریخ انتشار در روزنامه رسمی روزنامه رسمی 6 آوریل 1400 بود، به نظر می رسد مبنای صدور مجوز الکترونیکی در 6 آوریل 1401 باشد و برای برخی دستگاه ها تمدید خواهد شد.

این فرصت به این دلیل به وجود آمده است که اگر دستگاهی در آن زمان فرآیند صدور مجوز را الکترونیکی نکند، جرم محسوب می شود و طبق قانون با آن برخورد می شود. پیش از این در ۱۸ اسفندماه آخرین مهلت اتصال دستگاه ها به درگاه ملی مجوز و صدور مجوزهای لازم برای شرکت ها اعلام شده بود. 13 سال پیش قانون رفع موانع و تسهیل فضای کسب و کار نیز تصویب شد.

وزارت اقتصاد برای بهبود وضعیت بورس چه اقداماتی انجام داد؟

ما توانسته ایم دید تورم و سیاست های ارزی فعالان اقتصادی را در هاله ای از ابهام قرار دهیم. بخشی از نوسانات مربوط به اخبار ضد و نقیضی بود که قبل از پایان بودجه در قالب مداخلات تخریبی آمده بود، اما اکنون این موضوع وجود ندارد و به ثبات نسبی رسیدیم. با همگرایی ستادهای اقتصادی دولت، افق واقعی فعالیت و رونق اقتصادی در بازار سرمایه بسیار روشنتر از گذشته شده است.

درباره نقل و انتقالات دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توضیح دهید.

راهبرد وزارت اقتصاد در خصوص استقلال و پرسپولیس این است که با رعایت وظایف قانونی در وهله اول مشکلات بین المللی این باشگاه ها حل شود و ثانیا تبدیل به باشگاه هایی با مدیریت و درآمد حرفه ای شود که در آن هیچ وجود نداشته باشد. عدم شفافیت و مردم لیت. آنها شرکت می کنند.

ما در حال افزایش سرمایه این دو باشگاه هستیم که از طریق مشارکت های مردمی انجام می شود، این سوال که چه میزان از سهام دولت واگذار می شود اکنون از دستور کار جدول واگذاری حذف شده است و در حال حاضر باید 10 درصد واگذار شود. هر گونه اضافه شدن به این درصد در آینده منوط به تایید هیئت انتقال است.

برخی نگران افزایش مالیات به دلیل تراکنش های کارتخوان هستند. توضیح.

کارمزد تراکنش کارت تاثیری بر نرخ مالیات ندارد. سازمان امور مالیاتی موظف است مدارک لازم را ارائه و بر اساس آنها مالیات اخذ نماید. ترس از استفاده از کارتخوان ها واقعی نیست و مبنای تسویه مالیاتی نخواهد بود، در حالی که بیشتر کارتخوان ها مشمول مالیات نمی شوند و هدف تنها شناسایی آنهاست.
افزایش درآمدهای مالیاتی و نفتی را برای مجلس در لایحه بودجه 1401 سخت می دانیم

آیا افزایش مالیات و درآمدهای نفتی که مجلس به لایحه بودجه دولت اضافه کرده است امکان پذیر است؟

دولت مصوبه نهایی مجلس را اجرا می کند، اما دولت و مجلس باید با همکاری یکدیگر کیفیت سیاست گذاری را افزایش دهند. به عنوان وزارت اقتصاد و دارایی در لایحه بودجه سال آینده که در مجلس در حال بررسی است به سختی می توانیم بین 20 تا 30 میلیارد تومان به دست آوریم.

راهبرد ما اخذ مالیات به صورت دقیق نیست، بلکه می خواهیم تولید را تسهیل کنیم و در حوزه نفت نیز دولت 380 میلیارد تن درآمد نفتی را در لایحه بودجه پیش بینی کرده بود که این رقم در مجلس نیز افزایش یافت. استراتژی اقتصادی دولت این است که وابستگی خود را به نفت افزایش ندهد، هرچند یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت این است که از ابتدای سال در شرایط تحریم توانسته است نفت و میعانات گازی بسیار بیشتری بفروشد.

[ad_2]

Charlie Ray

نرد سفر. علاقه مند به موسیقی. بشارت دهنده توییتر. متعصب بیکن کاوشگر Wannabe. دانشجو. گیک وب دوستانه. تمرین کننده آبجو آماتور. ارتباط دهنده.

تماس با ما