چند تا سنگ قبر نو و دست دوم؟

[ad_1]

فرارو- سنگ مرمر، سنگ هرات، سنگ نانو، سنگ گرانیت برزیلی، گرانیت نطنز، گرانیت تویسرکان، گرانیت سیمین، سنگ شبق، سنگ ازنا، سفال و کریستال از مهم ترین سنگ هایی هستند که معمولا برای مقبره ها استفاده می شود. سنگ هایی که تا چند سال پیش در مورد قیمت کهکشانی شان صحبت نمی شد. اما چند ماهی است که صحبت از افزایش قیمت ها شده است.

به گزارش فرارو، قیمت سنگ ها متفاوت است و بیشتر به استحکام، زیبایی و شفافیت آنها بستگی دارد. بنابراین هرچه مقاومت سنگ در برابر سرما و گرما بیشتر باشد، رگه ها کمتر و سطح آن روشن تر باشد، مقاومت بیشتر و قیمت آن بیشتر می شود. سنگ های مرمر معمولا این خواص را دارند و به رنگ های صورتی، نارنجی، سبز، کرم، قهوه ای و سفید یافت می شوند.

بررسی آگهی‌های درج شده در سایت‌های خرید اینترنتی نشان می‌دهد که قیمت سنگ‌های مرمر با توجه به رگه‌های کوچک‌تر و سطح روشن‌تر آن‌ها از ۱۶ میلیون تومان شروع و گاهی به ۲۹۰ میلیون تومان می‌رسد. اما مرمرهای سبز محبوب تر و رسمی تر و در نتیجه گران تر از سایر مرمریت ها هستند.

سنگ های هرات افغانستان و ازنا نیز از سنگ های گران قیمت هستند. سنگ فروشان هرات اکنون 12 میلیون افزایش یافته و در برخی موارد قیمت های آگهی شده آنها به 45 میلیون تومان رسیده است. سنگ ازنا از 10 میلیون تومان تا 150 میلیون تومان قیمت دارد.

در پشت این سنگ ها، گرانیت برزیلی جزو گران ترین سنگ ها است. فروشندگان سنگ قبر برزیلی 15 میلیون تومان قیمت دارند و برخی با تمجید از رقم بسیار عجیب 65 میلیون تومانی خبر می دهند.

چند تا سنگ قبر نو و دست دوم؟

کدام سرستون ها ارزان تر هستند؟

سنگ های ایرانی مانند گرانیت نطنز و اصفهان، گرانیت تویسرکان و گرانیت سیمین قیمت مناسب تری دارند. به عنوان مثال گرانیت اصفهان و سیمین که پرطرفدارتر هستند از 6 میلیون تومان قیمت دارند و در سقف قیمت به 30 میلیون تومان می رسند.

گرانیت نازنز نیز بین 3 تا 10 میلیون تومان قیمت دارد. نانو پادها از 6 میلیون تومان شروع می شود و در نهایت به 28 میلیون تومان می رسد.

اما احتمالاً ارزان‌ترین سنگ سر سنگ سرامیک است. قیمت این نوع سنگ قبر از یک میلیون و 500 هزار تومان شروع و در نهایت به 4 میلیون تومان می رسد. اما این نوع سنگ قبر یک مشکل بزرگ دارد. در برابر سرما و گرما مقاوم نیست و فرد احتمالا بعد از یکی دو سال نیاز به تعویض سنگ قبر خواهد داشت.

چند سنگ قبر دست دوم؟

از چند ماه گذشته موضوع فروش سنگ قبرهای دست دوم در دستور کار قرار گرفته است. برای یافتن سنگ قبرهای دست دوم با ده تبلیغ کننده سنگ قبر مصاحبه کردیم. اما تنها یکی از آنها مشکل را تایید می کند.

این فروشنده سنگ قبر که مغازه ای در حوالی بهشت ​​زهرای تهران در جاده باقرشهر به کهریزک دارد، فروش سنگ قبرهای دست دوم را تایید می کند و می گوید سنگ قبر دست دوم وجود دارد اما کیفیت مورد نظر شما را ندارد. چون قدیمی و کم عمر هستند.

می گوید دو تا سنگ قبر دست دوم دارد و 2 یا 3 میلیون تومان می فروشد. پیشنهاد می کند در صورت اصرار برای خرید سنگ قبر دست دوم، چند روزی به آن وقت بدهیم تا سنگ را جدا کرده و شفاف تر شود.

از او می پرسم این قبرهای دست دوم از کجا آمده اند؟ آیا از خارج وارد می شود یا مال کشور ماست؟ او پاسخ می دهد که من متعلق به ایران هستم. از خارج خریداری می شود. یعنی کسانی که می خواهند سنگ قبر را تعویض کنند معمولا سنگ قبر قدیمی را به ما می فروشند و هزینه سنگ قبر جدید را می پردازند.

شرایط سنگ قبر مهلت!

از این فروشنده سنگ قبر می پرسم آیا شرایط فروش اقساطی دارد؟ می گوید به معنای بانکی نیست، اما اگر طرف سنگ قبر بهشت ​​زهرا و تهران را می خواهید و چک دارید، قسطی هم می فروشیم.

از شما می پرسم با چه شرایطی اقساطی پرداخت می کنید؟ فروشنده پاسخ می دهد: برای این سنگ قبر سه دست چقدر پول می توانید بپردازید؟ من می گویم یک میلیون و پانصد هزار تومان. بعد میگه اگه چک داشته باشی موجودی رو در یک ماه پرداخت میکنی.

بعد میگم شرایط پرداخت فقط یک ماهه!

می گوید نه، این سنگ قیمت بالایی ندارد. اگر سنگ صورت حدود 40 تا 50 میلیون تومان باشد. نیمی از ارزش سنگ را نقد و بقیه را در سه چک یک یا دو ماهه می گیریم.

[ad_2]

Heidi Avery

پنکه تی وی جنرال. کارآفرین. پیشگام زامبی مغرور. تحلیلگر. خالق شیطانی متعصب توییتر.

تماس با ما