چیزهایی که در مورد دیابت فلوکستین نمی دانید!

  • ضعف یا از دست دادن قدرت بدنی
  • کپسول کوئیژیل 100 میلی گرم
  • قرص والزومیکس 10/320 میلی گرم
  • قرص لوتیراستام کوبل دارو 750 میلی گرم
  • گرفتگی بینی، درد سینوس، گلودرد، علائم آنفلوآنزا

وی بررسی تاثیرات علف گیاه چای در مقایسه با داروی فلوکستین در درمان بیماری افسردگی، طب سنتی و گیاهی در درمان اختلالات خلقی را یکی از جدیدترین تحقیقاتی عنوان کرد که در مرکز تحقیقات بالینی واشنگتن در حال انجام است. در صورت مشاهده ی علایمی همچون احساس برافروختگی،تعریق، بی خوابی و بی قراری، سفت شدن یا گرفتگی عضلات،پریشانی و تغییرات خلق و خو فورا تا پیش از مصرف نوبت بعدی این دارو به پزشک یا مرکز درمانی مراجعه نمایید. فلوکستین را میتوانید همراه با غذا و یا بدون غذا نیز مصرف کنید و با نشانه گذاری و یا یاد آورهایی تمام تلاش خود را انجام داده تا سر موقع دارو را مصرف کنید. این دارو تنها برای درمان چاقی ناشی از پرخوری های عصبی کاربرد دارد لذا مصرف خودسرانه ی آن بدون تجویز پزشک توصیه نمی شود.

  1. اختلال اضطراب فراگیر یا تعمیمیافته (GAD)
  2. مشکلات خواب (بی خوابی)، خواب های عجیب
  3. هیپوناترمی یا پایین بودن سطح سدیم خون
  4. دوز اولیه: 20 میلی گرم در روز که در صبح مصرف میشود
  5. رقیقکنندههای خون مانند وارفارین

فلوکستین 10 غلظت پلاسمایی بعضی از داروهای ضد افسردگی سهحلقهای توسط این دارو افزایشمییابد. راز اثر بخش بودن فلوکستین برای ترک شیشه در مداومت مصرف منظم آن، همراه مصرف دیگر داروهای ضروری و گوش کردن به توصیههای اثر بخش پزشک است. بنابراین درباره مصرف داروهایی که یک پزشک متخصص آنها را تجویز کرده و برای بهبودی شما لازم و ضروری میداند، تردید نکنید. این متخصص تغذیه بالینی این شیوه درمانی را به ویژه برای بانوانی که در دوره یائسگی و افسردگی ناشی از این دوره قرار دارند توصیه کرد. اگر مادر در طول دوره شیردهی و بعد از زایمان، احساس استرس ناخواسته داشته باشد، این تجربه می تواند برای او ناامید کننده باشد و باعث شود که شیرش کاهش یابد.

  1. قرص لوراتادین-عبیدی 10 میلی گرم
  2. تنگی نفس
  3. اختلالات دوقطبی یا اختلالات روانی دارید
  4. احساس اضطراب
  5. کپسول جم فیبروزیل-عبیدی 300 میلی گرم

۸٫ دوره درمان با این دارو باید كامل شود. اگر این دارو بصورت یک نوبت در روز تجویز شود می توانید آن را هر زمان که راحت هستید مصرف کنید. اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید با پزشک خود صحبت کنید. یکی از رایجترین مواد مخدر که امروزه بسیاری از افراد با آن درگیر هستند شیشه است، اگر شما نیز به مصرف این ماده اعتیاد آور درگیر شدهاید و دنبال یک داروی موثر قوی برای خلاص شدن از شیشه هستید و پرسش برای ترک شیشه چه بخوریم؟ وجود عوامل ژنتیکی و استعداد های خانوادگی در اختیار خود فرد نبوده و فرد دخالتی در آن ها ندارد، اما بسیاری از عوامل محیطی وابسته سبک زندگی فرد وجود دارند که زمینه ساز ابتلای فرد به بیماری دیابت نوع 2 می شوند. فیبر غذایی به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 کمک می کند. اخبارده بیان داشت: حدود 70درصد از شکست درمان با داروی فلوکستین بیماران مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط به دلیل عوارض جانبی شدید آن از جمله کاهش فشار خون و کاهش تمایلات جنسی و 30درصد به علت عدم تاثیر دارو بر سیر بیماری است که موجب رها کردن درمان توسط افراد می شوند.

  • خونریزی لثه
  • مخمر سنت جان؛
  • عوارض جانبی دستگاه گوارش
  • افزایش تعرق در بدن
  • اختلال استرس و اضطراب
  • دارو را دور از دسترس کودکان نگه دارید
  • داروهای ضد آریتمی مثل پروپافنون و فلکاینید
  • آسپرین (برای تسکین درد)

بی اشتهایی همراه با کاهش وزن و تغییر احتمالی در قند خون ، واکنش های افزایش حساسیت ، خشکی دهان ، اضطراب ، سردرد ، بی خوابی ، تپش قلب ، لرزش دست و پا ، توهم ، گیجی ، کاهش فشار خون ، هیپومانیا یا مانیا ، خواب آلودگی ، تشنج ، تب ، اختلالات خونی ، اختلال عملکرد جنسی ، تعریق ، اختلالات حرکتی و کاهش سدیم خون از عوارض جانبی دارو هستند. این دانشمند ایرانی ادامه داد:در واقع هر دو عملکرد مشترکی دارند، ولی عوارض جانبی علف گیاه “سنت جان ورتث” از جمله سردرد و تهوع خفیف به خوبی قابل تحمل است. اگر حین مصرف این دارو دچار عوارض جانبی نادر ولی جدی این بیماری از قبیل مدفوع خونی و سیاه،استفراغی که شبیه دانه های قهوه هست، تپش قلب، غش، تشنج، راش های پوستی و تغییر در مقدار ادرار شما رخ داد، سریعا به بیمارستان و یا پزشک خود مراجعه نمایید.

  • پف کردن چشم، دست، پا
  • سرگیجه و حالت تهوع
  • پایین بودن انرژی و خستگی ، سردرد و کمر درد
  • رویاهای عجیب و غریب
  • حقایق کلیدی این دارو را بشناسید
  • درمان اختلال جمع هراسی : با مصرف فنلزین
  • ضربان قلب تند و غیر طبیعی
  • درصورت برزو بثورات جلدي مصرف دارو بايد متوقف شود

زمانی که فرد تحتنظر پزشک این دارو را مصرف میکند قطعا این عارضه جانبی تحت کنترل است و پزشک با درنظر گرفتن این موارد اقدام به تجویز میکند اما کسی که برای لاغری از داروهای ضدافسردگی استفاده میکند دیگر خودش مسئول عوارض بعدی خواهد بود. اگرچه امروزه داروهای جدیدتری مانند سرترالین و سیتالوپرام در دسترس هستند، اما فلوکسیتین همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

قرص فلوکستین برای چیست

کپسول فلوکستین را دقیقا طبق تجویز پزشک مصرف کنید و از کاهش و یا افزایش دوز مصرفی کپسول فلوکستین شدیدا خودداری کنید . میزان دوز مصرفی قرص فلوکستین چگونه است؟ لیست داروها به این شرح است: آمپول فلوانکسول ماهی یکبار، قرص ریسپریدون ۶ میلیگرم در روز، قرص هالوپریدول ۵ میلیگرم در روز، قرص لیتیوم ۹۰۰ میلیگرم در روز، قرص لاموتریژین ۱۰۰ میلیگرم در روز، قرص بوپروپیون ۱۵۰ میلیگرم در روز، قرص سرترالین ۲۰۰ میلیگرم در روز، قرص پروپرانولول ۴۰ میلیگرم در روز، و نیز قرص بیپریدن. با مصرف فلوکستین همه مشکلاتم برطرف شد.» حالا یک هفته است که قرصهای شهاب تمام شده است: «کل تهران را گشتهام و پیدا نمیکنم؛ آخر داروی ایرانی دیگر چرا نایاب شده است؟ همچنین اگر اخیرا از داروهای مهار کننده مونو آمین اکسیداز استفاده کرده اید و میخواهید از فلوکستین استفاده کنید؛ از زمان توقف داروهای مهار کننده مونو آمین اکسیداز تا شروع مصرف فلوکستین دست کم باید 2 هفته فاصله وجود داشته باشد.

  1. محلول خوراکی لوبل 100میلی گرم/میلی لیتر 120 میلی لیتر
  2. کپسول فنوفیبرات-عبیدی 100 میلی گرم
  3. احساس بیماری (حالت تهوع)
  4. حداکثر دوز: 60 میلی گرم خوراکی در روز
  5. ایدههای غیر معمول
  6. تپش قلب

از طرفی، عدم پاسخ درمانی به داروهای ضد افسردگی ممکن است به دلیل غفلت از تشخیص اختلال دوقطبی باشد که ممکن است پاسخ نامناسبی به داروهای مذکور بدهد. این دارو از پرتجویزترین داروهای مورد استفاده توسط متخصصین اعصاب و روان است، فلوکستین با داشتن خاصیت آرامشبخش بودن قوی به کمک افراد برای ایجاد نظم ذهنی منطقی میآید تا راحتتر عادتهای رفتاری را که به علت ایجاد الگوهای ذهنی اشتباه در مغز تشکیل شده است را بشکنند و دوباره به زندگی نرمال بازگردند. داروهای مهارکننده ی اختصاصی این پمپ های جمع کننده ی سروتونین (SSRI) كه فلوكستین یكی از آنهاست، با مهار بازجذب سروتونین به داخل سلول ها منجر به باقی ماندن سروتونین در فضای بین سلولی در مغز و در نتیجه تحریك بیشتر سلول های عصبی می شوند.

  • درمان الکلیسم (اعتیاد به الکل)
  • رؤیاهای عجیبوغریب؛
  • کاهش میل جنسی، ناتوانی جنسی، یا مشکل داشتن ارگاسم
  • رویاهای عجیب
  • اضطراب و نگرانی

افسردگی : در ایالات متحده کاربرد همه داروهای مهار کننده بازجذب سروتونین که فلوکستین نیز یکی از آنهاست در درمان افسردگی تایید شده است . فلوکستین، که با نام عمومی فلوکسیتین نیز شناخته میشود، یک مهارکنندهی انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI) است. فلوکستین به عنوان یک داروی عمومی و با نامهای تجاری دیگری از جمله پروزاک و سارافم در داروخانهها عرضه میشود. به دلیل خطرات ناشی از مشکلات روحی و روانی مثل اضطراب، افسردگی و حملات هراس بدون درمان، هرگز مصرف این دارو را خودسرانه و ناگهانی متوقف نکنید. بسیاری از افراد در مسیر ترک اعتیاد تصمیم میگیرند که به تنهایی و بدون مراجعه به کلینیک، از شر اعتیاد به مواد مخدر همچون شیشه، گل، تریاک و.. فلوکستین را می توان همراه غذا یا به تنهایی میل کرد. به همین دلیل توصیه میکنیم پس از مصرف دارو نسبت به تغییرات خلق و خو یا علائم خود هوشیار باشید و مشکلات روحی روانی جدید یا وخیمتر را به پزشک خود اطلاع دهید.

تا الان سه داروخانه را گشته ایم و حتی همسرم از طریق دوست و آشنا پرس و جو کرده تا قرص را پیدا کند اما این دارو اصلا وجود ندارد. به چند داروخانه و ویزیتور آشنا هم سپردم و حاضرم بابت پیداکردنش، شیرینی بدهم و چندبرابر هزینه کنم اما همه ما را ناامید کرده اند.

  1. تشدید اثرات سروتونرژیک
  2. از دست دادن تعادل
  3. قرص جم فیبروزیل-عبیدی 450 میلی گرم
  4. بیماری کبدی یا کلیوی
  5. کاهش میل جنسی و اختلال در عملکرد جنسی
  6. هر داروی ضد افسردگی دیگری که مصرف میکنید

پسرم حدود دو سال است از این قرص مصرف می کند که اگر پیدا نشود به داروی جایگزین نیاز دارد که آن هم عوارض جدی دارد. تجویز میشود؛ اصولا برای مصرف مدام قرص فلوکستین به نسخه پزشک متخصص نیاز است. به این ترتیب پس از انجام آزمایشات فراوانی بر روی جوامع آماری متفاوت این نتیجه به دست آمد که داروی فلوکستین بر کاهش قند خون در بیماران دیابتی بسیار موثر بوده و افراد به تشخیص پزشک متخصص خود می توانند از این دارو برای کنترل قند خون خود استفاده کنند. همچنین این دارو از نظر درمانی در گروه داروهای موثر بر سیستم اعصاب مرکزی و زیرگروه داروهای روان درمانی قرار میگیرد. مصرف همزمان این دارو با داروهای دوپامینرژیك موجب تحریك CNS و زیادی فشار خون میگردد.

۴٫ مصرف این دارو حداقل دو هفته پس از مصرف داروهای مهاركننده آنزیم مونوآمیناكسیداز باید صورت پذیرد. داروهای ضد افسردگی گذشته جذابی دارند و تاریخ پیدایی و مصرف آنها به حدود 70 سال پیش باز میگردد. در كبد متابولیزه و به متابولیت فعال تبدیل میگردد كه به آهستگی دفع میشود. البته دفع كامل آن چند هفته طول میكشد. ۷ – برای درمان افسردگی ممکن است حداقل ۴ هفته و برای درمان اختلالات وسواسی ممکن است حداقل ۵ هفته زمان لازم باشد. بروشورآن را مطالعه کنید تا اطلاعات لازم را درمورد دارو کسب کنید. این دارو می تواند باعث ضربان غیر طبیعی قلب شود.

عوارض فلوکستین در دراز مدت

در واقع با شدت گرفتن علایم وسواس در چنین موردی، همواره نمی­توان افزایش دوز دارو را مقصر دانست، بلکه به احتمال بیشتر، این سیر طبیعی وسواس است که به شکل فراز و فرود نمایان می­شود یا ممکن است به اثر استرسهای محیطی مربوط باشد. پادشاه میوه نه تنها مزایای مختلف سلامتی دارد بلکه به تقویت انگیزه جنسی شما نیز کمک می کند.

  • حالت تهوع
  • فلوکستین 10 میلی گرم
  • شربت رانیتک 75 میلی گرم/5 میلی لیتر
  • خوابهای عجیب و غریب
  • مصرف همزمان با داروهای تیوریدازین و پیموزاید
  • بیماری کلیوی؛

فلوکستین برای درمان افسردگی، اختلال وسواسی جبری، بعضی از اختلالات خوردن و حملات ترس، ختلال استرس پس از سانحه، سندرم تورت، چاقی، مشکلات جنسی تجویز میشود. وی افزود :در افسردگی های خفیف تا متوسط که بیماران به علت عوارض جانبی از مصرف داروی فلوکستین امتناع می کنند می توان به تنهایی از گیاه سن جانت استفاده کرد. برای درمان افسردگی مرتبط با اختلال دوقطبی I نباید این دارو را به تنهایی مصرف کنید. لذا در صورت مصرف دارو با پزشک مشورت نمایید. فلوکستین روی شیر مادر تاثیر می گذارد اگر کودکتان با شیر مادر تغذیه می شود به پزشک اطلاع دهید. حدود دو سال است که داداشم هر چندوقت روی یک قسمت از بدنش وسواس میشود و تا مدتها ادامه میدهد. فلوکستین یا پروزاک یک داروی ضد افسردگی است که عمدتاً برای درمان افسردگی جدی، وسواس فکری و اختلال وحشت استفاده میشود.

  1. مهارکننده های بازجذب سروتونین (SSRI) مانند سرترالین
  2. داروهای شل کننده عضلات
  3. مشکلات دستگاه گوارش
  4. فشار را در صورت لزوم تکرار کنید
  5. کاهش میل جنسی و مشکل در ارگاسم
  6. قرص ولبان ای آر 150 میلی گرم
  7. قرص روپینیرول-عبیدی 5 میلی گرم

فلوکستین class= حداقل دوز تجویزی این دارو ۱۰ میلیگرم است که اغلب برای درمان کودکان و نوجوانان هشت تا هجده ساله مبتلا به وسواس فکری و عملی، اختلال هراس، اختلال پرخوری یا بولیمیا تجویز میشود. این توصیه که «با تشدید علایم وسواس در دوز خاصی از دارو، باید این دوز را کاهش داد» ممکن است در مواردی به نتیجه مطلوب برسد. فلوکستین برای درمان بیماری های افسردگی ، پرخوری عصبی و وسواس تجویز می شود.

Aria Coffey

مجری کل کارشناس موسیقی. الکل گیک لاعلاج ایجاد کننده. علاقه مندان به زامبی ها

تماس با ما