دستور وزیر امور خارجه درباره ماندن ایرانیان در اوکراین

[ad_1]

دومین نشست مجازی پس از شروع جنگ در اوکراین و به ویژه در رابطه با مسائل مربوط به ایرانیان و دانشجویان مقیم این کشور به ریاست وزیر امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در نتیجه اقدامات هفته های اخیر وزارت امور خارجه به ویژه پس از شروع جنگ در اوکراین و به ویژه مسائل مربوط به ایرانیان و دانشجویان مقیم این کشور، این دومین نشست مجازی این کشور است. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و با حضور معاون اداری و دارایی و رئیس دفتر وزارت امور خارجه اوکراین، معاون کنسولی، مجلس و ایران، سخنگوی و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی، مدیران منطقه آسیا و اروپای شرقی، سایر مدیران و سفرای ذیربط جمهوری اسلامی ایران در کشورهای اوکراین، روسیه، مجارستان، بلاروس، رومانی، اتریش، ترکیه، لهستان و سرکنسول کشورمان در استانبول برگزار شد. .

امیر عبداللهیان در این دیدار مجازی ضمن تبریک عید سعید فطر به پیامبر گرامی اسلام، بررسی اقدامات انجام شده برای جابجایی ایرانیان مقیم اوکراین، استماع گزارش سفرا و تاکید بر تقویت پیگیری سفارتخانه های کشور. کشور ما. اوکراین تاکید کرد: برای تامین امنیت و سلامت ایرانیان مقیم اوکراین.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تاکید بر لزوم استفاده از همه گزینه‌ها برای خروج امن ایرانیان مقیم اوکراین از مناطق درگیری، آمار ایرانیان حاضر در اوکراین را به تفکیک شهرها و همچنین ایرانی‌های خروجی بررسی کرد و دستوراتی برای شناسایی باقی‌مانده‌ها داد. لوکیشن های ایرانی و تدابیر خروج صادر کردند.

وی در این زمینه ضمن تاکید بر لزوم بسیج امکانات برای حضور در برخی سفارتخانه‌ها، تداوم پاسخگویی در مدت 24 ساعت از مرکز و سفارت‌های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مربوطه را تصریح کرد و اظهار داشت: بنا به درخواست ایرانیان تحت هر شرایطی باید بدون پاسخ رها شود.

لازم به ذکر است در این جلسه معاونان، مدیران کل و سفرای جمهوری اسلامی ایران آخرین وضعیت ایرانیان مقیم اوکراین، امکانات در نظر گرفته شده برای خروج از مناطق بحرانی، مقدمات انتقال ایرانی ها به کشور ما. کشور، از جمله اولین پرواز خصوصی. در مسیر تهران – ورشو امشب به مشکلات دانشجویان ایرانی از جمله موضوع دانشجویان، ادامه تحصیل دانشجویان در رشته های مختلف از جمله پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه های ایران و همچنین وضعیت دیپلمات ها و آنها پرداختند. خانواده ها.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما