ماجرای 150 قوطی بی خانمان که وارد کشور شد چیست؟

[ad_1]

محسنی اژه ای دیروز در جلسه شورای عالی قوه قضائیه از اقدامات رئیس دادگاه استان هرمزگان و دادستان استان و همچنین رئیس سابق دادگاه تقدیر کرد. استان و مسئولان سازمان اموال و گمرک کشور برای ساماندهی انبارهای بنادر هرمزگان و انبارهای سازمان اموال تملک از این تملک قدردانی کردند.

به گزارش مرکز رسانه های قضایی، روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در جلسه شورای عالی قوه قضاییه از اقدام رئیس دادگاه استان هرمزگان و دادستان استان و همچنین رئیس سابق این دادگاه تقدیر کرد. دادگستری استان و مسئولان سازمان اموال و املاک کشور از ساماندهی انبارهای بنادر هرمزگان و انبارهای سازمان اموال املاک تقدیر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به سفر خود به استان هرمزگان گفت: در سفر نیمه اسفندماه امسال به استان هرمزگان اقدامات مطلوب و مثمر ثمری برای ساماندهی انبارهای بنادر هرمزگان انجام داده اند. و انبارهای سازمان اموال و فروش سازمان اموال.» تملیکی در استان هرمزگان تنها در اسفند ماه سال جاری با کل فروش سال 99 برابری می کند و در این راستا به همه دست اندرکاران تبریک می گوییم.

البته این تمام ماجرا نبود و رئیس قوه قضائیه نیز به موضوع برخی مسائل و مشکلات در ساماندهی وضعیت انبارهای بندری، گمرکات و انبارهای سازمان اموال و املاک اشاره کرد.

نکته مهم در سخنان حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای که مورد توجه اصحاب رسانه قرار گرفت کشف 150 کانتینر گمنام در انباری در استان هرمزگان در جریان مراحل انتظامی بود. فرمت های شن و ماسه!

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای به همه روسای قوه قضائیه و دادسراها به ویژه مراجع قضایی استان ها و شهرستان های بندری دستور داد در صورت تداوم مشکلات و شرایط فاسد بنادر، گمرکات و انبارهای صاحبان اموال، همانطور که در بالا گفته شد، 150 کانتینر غیر قابل استفاده تلقی می شود و به عنوان “عیب” و نه “سهل انگاری” تلقی می شود و از سوی مسئولین مربوطه “مجرم” شناخته می شود و اقدامات قانونی لازم انجام می شود.

رئیس قوه قضائیه گفت: همچنان در ساماندهی وضعیت بنادر، انبارهای گمرکی و انبارهای سازمان اموال میراث برخی مشکلات و مشکلات وجود دارد.

گمرک: حتی سازمان بندری نیز از مستندات کانتینرها بی اطلاع است

وی در این خصوص با اشاره به رئیس دادگاه استان هرمزگان به سفر رئیس قوه قضائیه از بنادر استان اشاره کرد و گفت: در این بازدید و بررسی های بعدی به یک سری کانتینر پی می بریم که هیچ مدرک و اطلاعاتی ندارند.» با پیگیری های بیشتر تاکنون 150 کانتینر فاقد قبض انبار و سایر مدارک و اطلاعات را شناسایی کرده ایم.

قهرمانی با بیان اینکه سازمان بندر در حال حاضر اطلاعات کانتینری را ندارد، گفت: محتویات این ظروف متفاوت است و شامل ماسه، ماشین آلات، لوازم خانگی، چوب، خمیر دندان، کنسرو، فرآورده های نفتی، سخت افزار، سرم است. پارچه، پانسمان چسب، ضایعات، مواد غذایی، برنج و غیره.

تخلیه یا جابجایی تعدادی کانتینر موضوع بعدی بود که قهرمانی رئیس قاضی استان هرمزگان به آن پرداخت و از علت نامعلوم این مشکل گفت.

وی همچنین اعلام کرد که این انبارها به بخش خصوصی واگذار شده است که ممکن است منجر به تخلف یا جنایت شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: طی دستوری از دادستان مرکز استان و پلیس امنیت اقتصادی خواسته شده تا موضوع را به طور کامل بررسی و مدارک و مستندات را جمع آوری کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: طی دستوری جداگانه ظرف مدت دو ماه به سازمان های مسئول نگهداری دقیق و نظارت بر وضعیت ظروف و ارسال گزارش خلاصه با حضور و نظارت قاضی مستقر در پورت ها و آداب و رسوم

گمرک: حتی سازمان بندری نیز از مستندات کانتینرها بی اطلاع است

گمرک در پاسخ به مشکل کانتینرهای ناشناس در بنادر اعلام کرد که بر اساس قانون مرجع دریافت کالا در مرزهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گمرک است و تا زمانی که کالا به گمرک اظهار نشده باشد، گمرک است. نه نه تنها مسئول اعلام نشده، بلکه قبض انبار نیز ندارد و حتی سازمان بنادر به عنوان مرجع دریافت کالا از مالکیت و مستندات آن بی اطلاع است.

ابوالفضل اکبرپور ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی در خصوص پرونده ۱۵۰ کانتینر ناشناس اعلام شده از سوی رئیس قوه قضائیه توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: محموله ای که اخیرا سازمان بنادر به دادستانی استان اعلام کرده و رئیس قوه قضائیه و دادستان کل کشور تاکید کرده اند در اماکن مربوط به سازمان بنادر، عدم اطلاع انبار حفاظتی و اسناد ملکی قرار دارد. ، و لیست ها و اطلاعات قبض انبار در گمرک ارائه نمی شود، اقدام در مورد آنها نیز خارج از مرجع گمرکی است اداره بندر به عنوان مرجع و مرجع گیرنده.

اکبرپور با بیان اینکه طبق قانون، گیرنده تحویل گیرنده در مرزهای دریایی سازمان بنادر و دریانوردی این است: کشتی ها با هماهنگی این سازمان وارد و تخلیه می شوند، کالا در انبارهای این سازمان باقی می ماند. سازمان و برای هر کالای وارداتی قبض انبار صادر می شود. در مراحل بعدی تا زمانی که اسناد مالکیت، ثبت سفارش، قبض انبار و مجوز سازمان های همجوار و کد رهگیری بانکی موجود باشد، امکان اظهار و ترخیص کالا و از مرحله اظهارنامه، گمرک مسئول و پاسخگو است.

وی ادامه داد: در صورتی که صاحب کالا با ارائه اسناد و مدارک، کالا را به گمرک اظهار کند و کالا مشمول مقررات متروکه باشد، سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان گیرنده کالا، این کالاها را همراه با قبض انبار درج می کند. تعداد و مشخصات کالا در گمرک. عملیات گمرکی اعلام و از این مرحله شروع می شود. در نتیجه هرگاه کالایی به گمرک اظهار شود و یا اطلاعات و فهرست آن به عنوان کالای متروکه به گمرک اظهار شود، تشریفات گمرکی انجام خواهد شد. طبق قانون در اسرع وقت

[ad_2]

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما