(ویدئو) انتقاد شدید از مذاکرات وین در پارلمان

[ad_1]

فرارو- امروز دو نماینده مجلس علنا ​​از وضعیت مذاکرات هسته ای در وین انتقاد کردند. نمایندگان گفتند خبر خوبی از وین وجود ندارد و توافقات انجام شده را زیر سوال بردند.

یکی از اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس با ارائه گزارشی از روند توافق هسته ای، از عدم رعایت نکات مصوبه مجلس در آن توافق انتقاد کرد.

محمود نبویان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای گفت: در روزهای آینده می‌توان به توافق هسته‌ای دست یافت، اما اگر دقت کنیم، این توافق حاوی خواسته‌های نمایندگان و مردم ایران نیست. بحث شخصی و شخصی نداشتیم.»

او گفت: «مسائل زیادی در این توافق وجود دارد که باید مراقب آنها باشیم، مثلاً آنها اصلاً تعهدی به لغو تحریم‌های ISA و کاتسا نداشتند». لیست (sdn) که لیست 200 نفره برای رفع تحریم بود، به 980 نفر رسید، حالا آقایان گفتند تحریم را فقط 20 نفر برمی دارند و موافقت می کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: در رابطه با تبدیل یعنی تبدیل ارز تعهد نکرده اند که چه کار می شود، یعنی وقتی نفت می فروشیم معلوم نیست چه کسی را می فروشیم. بودن. بتواند درآمد ارزی کسب کند. در بحث تحریم ها، ایالات متحده تعهد نکرده است که از برجام خارج نشود. متأسفانه دوستان تیم مذاکره‌کننده قبلی متولی اصلی این مذاکرات هستند، نمی‌خواهم نام ببرم، ما سه گروه داریم. گروه تحریم، گروه هسته ای و گروه اجرایی. مسئولین این کمیته ها مانند کسانی هستند که برجام را فاتح می دانستند، ما باید به آن توجه جدی داشته باشیم.

نبویان با تاکید بر اینکه می توانیم از غرب برای تصویب در کنگره ضمانت بگیریم، گفت: لزومی ندارد مصوبه کنگره باشد، ما سه نوع داریم، یک اجراییه و یک کنگره که نصف رای به اضافه یک آن است. کافی است.”

وی افزود: متأسفانه در پیش نویس توافق چنین چیزی وجود ندارد، ما به جای اینکه تضمین کنیم از برجام خارج نمی شوند، در توافق گفته ایم که ایران می گوید بایدن گفته است تا زمانی که ایران وظیفه خود را انجام دهد، ایالات متحده است. او گفت که ایالات این کار را انجام خواهند داد. از سر راهش برنمی آید، یعنی به جای اینکه ما از او بگیریم، آن را از ما می گیرد».

وی گفت: در مورد اجرا، آمریکا باید تحریم‌ها را لغو می‌کرد تا از سوی ما تأیید می‌شد، سپس در مجلس اطلاع‌رسانی می‌شد و بعداً به نمایندگان اجازه موافقت داده شد، اما متأسفانه چنین مراحلی وجود ندارد. تا جایی که من می دانم غربی ها روی کاغذ خواهند نوشت که ما تحریم ها را برداشته یا برداشته ایم و ایران باید به سمت اجرای تعهدات خود حرکت کند.

کمیسیون امنیت ملی برای بررسی روند مذاکرات تشکیل جلسه می دهد

در ادامه مرتضی محمودوند در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بازنگری لایحه بودجه ۱۴۰۱ در اظهاراتی شفاهی اظهار داشت: از زمانی که مجلس در حال بررسی بودجه است کمتر به آن پرداخته شده است، اخبار مذاکرات چندان زیاد نیست. “در مذاکرات باید منافع مردم ایران در نظر گرفته شود.”

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی تحت هیچ شرایطی دور از مصالح ملت نخواهند بود، قانون اقدام راهبردی رفع تحریم ها که مشتمل بر 9 ماده است باید به طور جدی رعایت شود. اخبار خوبی در مورد مذاکرات ندارم.”

عبدالرضا مصری که ریاست جلسه علنی مجلس را بر عهده داشت، گفت: «از آنجایی که مجلس در حال بررسی لایحه بودجه سال آینده است، قرار است کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی فردا با وزیر امور خارجه برای بررسی آن دیدار کند.» “برگزاری یک مذاکره. فرآیند”.

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما