ارشدیت ساعت چنده؟

[ad_1]

فرارو- بازار ساعت‌های عتیقه در تبلیغات پلتفرم داغ است، اما مشخص نیست که آیا بازار آن داغ است یا خیر. در بین ساعت های قدیمی، ساعت های جیبی، مچی و رومیزی زیادی وجود دارد، اما ساعت های جیبی و مچی قدیمی گران ترین هستند.

به گزارش فرارو، ساعت های قدیمی و آنتیک قیمت ثابتی ندارند و فروشندگان قیمت های متفاوتی را تبلیغ می کنند. قیمت ساعت های جیبی از یک میلیون تومان شروع می شود و به 300 میلیون تومان می رسد. در همین راستا یکی از آگهی دهندگان ساکن در قیطریه تهران، ساعت جیبی عتیقه ای را با قیمت 300 میلیون تومان اعلام کرده است.

او در توصیف این ساعت جیبی قدیمی گفت که ساعتش کوکی و 17 سنگ است و تمام قطعاتش اصل، تعمیر نشده و سالم است.

اما با یک بررسی ساده متوجه می شویم که قیمت اعلام شده توسط این تبلیغ کننده بسیار غیرعادی بوده است. یک فروشنده ساعت جیبی ساکن تبریز، ساعت جیبی مشابهی را به قیمت 15 میلیون تومان به فروش می رساند. او گفت ساعت جیبی او اصل است و حدود 93 سال قدمت دارد.

ارشدیت ساعت چنده؟

آگهی‌دهنده برای اطمینان دادن به مشتریان، تصاویری از پشت ساعت جیبی قدیمی خود منتشر کرد که نشان‌دهنده برند ساعت‌ساز است که گفته می‌شود تقریباً یک قرن قدمت دارد.

البته افراد دیگری نیز روی آگهی ساعت گذاشته اند و قیمت های تبلیغی آن بین 2 تا 14 میلیون تومان می رسد. آن ها همچنین معتقدند ساعت هایشان اصل و آنتیک است. اما برای تشخیص اصل و عتیقه بدون آنها نیاز به کمک یک متخصص دارید.

شرکتی که ساعت من را خریداری می کند آن را به قیمت 100000 دلار می خرد!

ساعت های آنتیک و به اصطلاح آنتیک قیمت آن از 5 میلیون تومان شروع می شود و در مواردی تا 2 میلیارد تومان هم می رسد. یکی از آگهی دهندگان ساکن منطقه نارمک تهران، ساعت ژاپنی چارلز دلون را با قیمت 350 میلیون تومان اعلام کرده است.

او گفت ساعتش 40 ساله است و مانند الماس می درخشد. او گفت ساعتش ارزشمند و قدیمی است.

من با این تبلیغ کننده در حال گفتگو هستم. از شما می پرسم قیمت 350 میلیون بالا نیست؟ بعد از حدود 20 دقیقه پاسخ می دهد: فکر نمی کنم هزینه زیادی پرداخته باشم.

او مدعی است ساعتش را شرکت سازنده به قیمت 100 هزار دلار خریده است، یعنی حدود 2 میلیارد و 700 میلیون تومان. اما گفتند باید ساعت را به ژاپن ببرد و تحویل دهد. او بعداً می گوید که در حال حاضر پولی برای رفتن به ژاپن ندارد. به همین دلیل او قیمت 13 هزار دلاری معادل 350 میلیون تومان را اعلام کرده است تا بتواند ساعت خود را در ایران بفروشد.

حالا من تعجب می کنم که شرکت چارلز دلون به شما 100000 دلار قول داده است؟ اعصابش بهم میخوره و میگه الان کاری به این چیزا نداری، اگه خریدار باشی میتونم بهت تخفیف بدم وگرنه خدا یه روز دیگه بهت بده.

یکی دیگر از آگهی‌دهندگان ساکن محله ارمنی‌نشین تهران، ساعت قدیمی سیکو خودکار خود را به قیمت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروخته است. او گفت که ساعت او کمیاب، منحصر به فرد و دارای سنگ های قیمتی است. اما نگفت این ساعت چند قدمت دارد، چه جواهراتی دارد و چه برندی تولید کرده که قیمت آن را حدود دو میلیارد تومان کرده است.

ساعت رومیزی قدیمی ساعت چند است؟

تعداد تبلیغات ساعت رومیزی آنتیک چندان زیاد نیست و اکثرا گران هستند. بررسی آگهی ها نشان می دهد ساعت رومیزی آنتیک و عتیقه از 3 میلیون تومان شروع و در برخی موارد به 90 میلیون تومان می رسد.

یکی از آگهی‌دهندگان ساکن باغ فیض تهران، ساعت مچی برنزی فرانسه را ۸۹ میلیون تومان برای فروش اعلام کرده است. او گفت ساعت برنز فرانسوی او از برند Empire است و 200 سال قدمت دارد. علاوه بر این وزن آن به 9 کیلوگرم و ارتفاع آن به 50 سانتی متر می رسد. وی گفت: تا 10 روز دیگر راه اندازی می شود و عملکرد آن بسیار دقیق است.

فروشنده دیگری ساکن ورامین در توضیح ساعت کوکی فرانسوی قرن هجدهم خود با قیمت 75 میلیون تومان نوشته که ساعتش کالسکه است و متعلق به اواسط قرن نوزدهم است. به گفته وی، شبیه نی بامبو با امضای fs است که احتمالاً به معنای freres saint در پاریس (1809-1885) است و همچنین دارای امضای sf و امضای lp است که به معنای نام لویی آگوست پوینت دوز است. .

او می گوید مدل مشابه ساعتش را با رقمی باورنکردنی ۶۵۰۰ یورو معادل حدود ۲۰۰ میلیون تومان کنار هم قرار داده است. البته این را هم توضیح می دهد که مدل های کوچکتر این ساعت قیمت کمتری دارند که ساخت شرکت های دیگر هستند و تنها یک مخزن تیونینگ دارند در حالی که این مدل دارای 3 مخزن تیونینگ است و عملیات بیشتری را انجام می دهد و پیچیدگی زیادی دارد.

این تبلیغ کننده ادامه می دهد که تاریخ تأسیس شرکتی که ظاهراً در آن زمان اشیاء دیگری را تولید می کرد که بعدها به ساعت سازی مشغول بودند، سال 1598 است. ضمناً کلمه depse که زیر ساعت نوشته شده مربوط به مدل این ساعت است و نام سازنده برای منحصر به فرد ساختن این اثر است.

سپس تاکید می کند که مشتری باید به سایت های خارجی مراجعه کند و قیمت ها را ببیند و مقایسه کند. در نهایت نتیجه بگیرید که ساعت با قیمت بالایی تبلیغ نشده است.

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما