امیرعبداللهیان: غرب باید تصمیم نهایی خود را بگیرد

[ad_1]

الکساندر شالنبرگ وزیر امور خارجه و وزیر امور خارجه اتریش در حاشیه پنجاه و هشتمین کنفرانس امنیتی مونیخ در خصوص موضوعات مورد علاقه دوجانبه و بین المللی از جمله مذاکرات جاری در وین گفتگو کردند.

به گزارش ایسنا، امیرعبداللهیان با تشکر از میزبانی اتریش در این مذاکرات گفت: امروز وین مرکز تحولات در حوزه های مهم برای ایران و جامعه جهانی است.

وی با تاکید بر اهمیت خطوط قرمز ایران و عدم امکان نادیده گرفتن آن در وین خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، انتخاب نهایی تهران احترام است. منطقی و مشروع است که منافع ملی جمهوری اسلامی ایران از خطوط قرمز ملی عبور نکند.

وزیر امور خارجه ایجاد و حفظ تعادل بین حقوق و مسئولیت ها را اصل بدیهی برای ثبات هر توافقی دانست و افزود: اکنون طرف های غربی باید تصمیم نهایی خود را بگیرند که آیا می خواهند به وضعیت اقتصادی فعلی پایان دهند. تروریسم و ​​انفعالات آن.» یا هنوز می خواهند به بهانه های غیرقابل قبول زخمی از خود بر جای بگذارند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان تاکید کرد: راه‌اندازی کمپین‌های رسانه‌ای سه کشور اروپایی و آمریکا برای دستیابی به اهداف مذاکره‌ای، بر مأموریت نهایی مذاکره‌کنندگان برای حفظ منافع ملت بزرگ ایران تأثیری ندارد.

امیرعبداللهیان در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: روابط ایران و اتریش دارای تاریخ متمایز و چند صد ساله است و ابعاد مختلفی دارد و ابراز امیدواری کرد که این روابط در سطوح بالاتر ارتقا یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین خواستار رفع مشکلات کنسولی اتباع ایرانی از جمله مشکلات خانواده‌های دانش‌آموزان در ملاقات با فرزندان، گسترش محل اقامت برخی از دانشجویان و برخی مشکلات بانکی ساکنان ایرانی شد.

الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش، در دیدار با همه کسانی که مسئول این مذاکرات هستند، گفت: «آخرین گام‌ها در مذاکرات بسیار دشوار و گاهی چشمگیر است و ممکن است برخی روزها به جلو حرکت نکنیم، اما همه ما باید به کار خود ادامه دهیم.» هیئت های نمایندگی در وین، تا زمان حصول توافق.
وی افزود: اگرچه اتریش یکی از طرف های توافق بریکس نیست، اما قاطعانه به هرگونه کمک احتمالی در مذاکرات متعهد است.

وی افزود: شکی نیست که بازگرداندن برجام و بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان راه‌حل حساسی است که رئیس‌جمهور سابق آمریکا ایجاد کرد و امروز همه ما روی آن کار می‌کنیم.
وزیر امور خارجه اتریش همچنین با اشاره به عزم راسخ وین برای گسترش روابط با تهران از همه جهات، گفت: مسائل کنسولی می تواند در گفت وگو بین همکاران دو وزارتخانه حل شود.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما