مالکان چند روز خالی هستند؟

[ad_1]

بر اساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، تمامی صاحبان خانه های خالی که از سوی سازمان امور مالیاتی مالیات گرفته شده و پیامک دریافت کرده اند 10 روز مهلت دارند تا اطلاعات مسکونی خود را در سامانه املاک و مسکن ثبت کنند.

به گزارش ایسنا، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس ماده 54 قانون مالیات های مستقیم و اصلاحات بعدی آن و با توجه به آغاز فرآیند اخذ مالیات. از جای خالی مسکن، کلیه مودیان مالیاتی توسط سازمان امور مالیاتی پس از دریافت پیامک، حداکثر 10 روز فرصت دارید تا مشخصات سکونت و ملک خود را با مراجعه به «سامانه ملی املاک و مستغلات» به‌روزرسانی کنند.

پیش از این سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود: مودیان مالیاتی پس از ارسال پیامک برای پرداخت منازل خالی از سکنه می توانند با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیکی سازمان امور مالیاتی و مشاهده واحد یا واحدهای مسکن مشمول مالیات، نسبت به پذیرش یا پرداخت مالیات یا پرداخت اقدام کنند. و توضیح و دلیل عدم پذیرش آن را بنویسید. بر اساس این گزارش، به گفته مسئولان سازمان امور مالیاتی، مالکان خانه‌های خالی در پایان اسفندماه سال جاری فرصت پرداخت مالیات را داشته‌اند و تنها بین 50 تا 60 مالک از 568 هزار خانه خالی شناسایی شده است. نتیجه داده اند. مالیات آنها در صورت عدم پرداخت مالیات افراد، برای مابقی سال محاسبات انجام می شود و برای تکمیل مدارک لازم اظهارنامه مالیاتی صادر می شود.

بر اساس قانون مالیات بر منازل خالی که در آذرماه سال گذشته تصویب شد، اگر واحد مسکونی شهرهای بالای 100 هزار نفر بیش از 120 روز خالی از سکنه باشد، بسته به هر ماه بیشتر، ماهانه مشمول مالیات و مالیات بر درآمد می شود. اجاره بها با توجه به ضرایب سال اول معادل شش برابر مالیات مربوط، سال دوم معادل 12 برابر مالیات مربوط و سال سوم معادل 18 برابر مالیات مربوط خواهد بود.

این در حالی است که شناسایی خانه های خالی از سکنه از طریق سامانه املاک و مسکن به وزارت راه و شهرسازی محول شده است، آنها نتوانسته اند به موقع این اطلاعات را ثبت کنند، خانه آنها در سازمان مالیاتی مسکن خالی اعلام شد. سازمان وزارت راه و شهرسازی.

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما