امیرعبداللهیان ما از پایان جنگ در اوکراین حمایت می کنیم

[ad_1]

وی گفت: ما از راه حل سیاسی در اوکراین و ابتکار سیاسی برای توقف جنگ و تمرکز بر راه حل سیاسی حمایت می کنیم و آماده کمک به پیشبرد این روند هستیم.

حسین امیرعبداللهیان سخنگوی وزارت امور خارجه در گفتگوی تلفنی با مولود چاووشو غ لو وزیر امور خارجه ترکیه در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه و همچنین برخی مسائل منطقه ای و بین المللی از جمله بحران اوکراین گفت: گفتگو و تبادل نظر از دیدگاه ها رد.

دو طرف ضمن استقبال از روسای جمهور ایران و ترکیه به سفر آتی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به ایران به منظور توسعه هر چه بیشتر روابط تهران – آنکارا اشاره کردند.

وزیر امور خارجه در این گفتگوی تلفنی اظهار داشت: روابط دوجانبه در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد و هفته آینده هیات های دو کشور برای پیگیری توسعه همه جانبه روابط به تهران و آنکارا سفر خواهند کرد.

امیر عبداللهیان با آرزوی موفقیت برای نشست مجمع دیپلماتیک آنتالیا و نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ترکیه، روسیه و اوکراین، گفت: هیئتی از وزارت امور خارجه ایران نیز در مجمع دیپلماتیک آنتالیا شرکت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: ما از راه حل سیاسی در اوکراین و ابتکار سیاسی برای توقف جنگ و تمرکز بر راه حل سیاسی حمایت می کنیم و آماده کمک به پیشبرد این روند هستیم.

چاووشو لو: تحریم ها راه حل نیست

مولود چاووشو، وزیر امور خارجه ترکیه در این گفت وگوی تلفنی بر گام های موثر و ملموس برای پیشبرد روابط دوجانبه با حمایت روسای جمهور دو کشور تاکید کرد و روابط دو کشور را عالی و دوستانه خواند.

وزیر امور خارجه ترکیه در تشریح موضع کشورش در قبال تحریم ها علیه کشورها تاکید کرد: تحریم ها راه حل هیچ مشکلی نیست.

چاووش اوغلو همچنین از تشدید بحران در اوکراین و احتمال وقوع فاجعه انسانی و افزایش موج پناهجویان و پناهجویان ابراز نگرانی کرد و آن را برای بهبود اوضاع در این منطقه بسیار مهم توصیف کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه بار دیگر از امیر عبداللهیان برای سفر به ترکیه دعوت کرد.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما