انواع قرص و داروهای ضد افسردگی+ عوارض – پزشک خوب

فلوکستین در گروهی از داروها قرار دارد که مهارکنندههای انتخابی باز جذب سروتونین (SSRI) نامیده میشوند. به همین خاطر است که فرد مصرف کننده مجبور میشود چند نوع مختلف از این داروها را امتحان کند تا به نوعی که برایش مناسب است برسد. در ابتدای مصرف این دارو ممکن است کمی احساس ناراحتی از وقایع گذشته داشته باشید، البته بعد از گذشت چند روز این عارضه بهبود پیدا میکند. این علائم معمولاً با گذشت زمان بهبود مییابند. در صورتی که عوارض جانبی ناخوشایندی را تجربه میکنید یا بعد از گذشت چند هفته در روند بهبود افسردگی تغییری حاصل نشد با پزشک صحبت کنید تا در صورت لزوم دوز مصرفی یا نوع دارو را تغییر دهد و یا داروی جدیدی را به برنامه درمان اضافه کند. تغییر در سبک زندگی فرد شاید به ظاهر بسیار ساده باشد، اما در علم روانشناسی از آن به عنوان یک ابزار قدرتمند نام برده شده است. بعضی از پزشکان ممکن است مصرف دارو را قطع کنند، اما همچنان اختلال در روابط جنسی افراد ادامه خواهد داشت. افرادی که ماهی نمیخورند و میخواهند میزان امگا ۳ خود را افزایش دهند میتوانند آن را به عنوان مکمل مصرف کنند.

قرص فلوکستین ۲۰

SSRIها میزان سروتونین را که به سلول آزاد کننده آن برمیگردد کاهش میدهند و مقدار بیشتر آن را در مغز شما برای برقراری ارتباط با سلولهای دیگر میگذارد. فلوکسِتین (fluoxetine) دارویی تجویزی است که بهشکل کپسول، کپسول آهستهرَهِش (کپسولهایی که آهسته در بدن آزاد میشوند)، قرص و محلول فروخته میشود و همهی اَشکالش هم خوراکی هستند. داروهایی که باعث کاهش میل جنسی میشوند را باید در اول صبح مصرف کرد. اگر یک نوبت از پروزاک هفتگی “Prozac” را فراموش کردید، به محض یادآوری نوبت فراموش شده را مصرف کنید و نوبت بعدی را 7 روز بعد مصرف کنید. اگر برای ترک الکل و مواد مخدر به مشاوره احتیاج دارید با روانشناس صحبت کنید. زمانی که فرد دچار مشکلات روحی و روانی شود و نتوان با مشاوره و صحبت کردن آن را درمان کرد، باید از داروهای ضدافسردگی برای آن استفاده کرد. برخی عوارض جانبی شایع فلوکستین زمانی که به مصرف دارو عادت کنید به تدریج بهبود خواهند یافت. مصرف پروزاک بیش از این مقدار برای نوجوانان تجویز نمیشود. فلوکستین (با نام انگلیسی: Fluoxetine و نام تجاری: پروزاک) از داروهای ضد افسردگی است که به گروه داروهای مهارکننده های باز جذب سروتونین تعلق داشته و با افزایش سروتونین و تاثیر مثبت روی برخی عوامل شیمیایی در مغز به درمان افسردگی، وحشت، اضطراب و علائم وسواسی اجباری کمک می کند.

برخی افراد ممکن است بعد از بهبود نسبی و احساس بهتری که در اثر مصرف دارو دارند، مصرف آن را قطع کنند. شود. برخی از پزشکان بر این باورند که استفاده از داروهای آنتی دپریشن نمیتواند عوارض زیادی برای جنین به همراه داشته باشد اما، مصرف طولانی مدت آنها میتواند باعث بروز مشکلات فراوانی در سلامت جنین شود. همین امر میتواند آنها را مجاب کند تا در درمان افسردگی و مشکلات روحی و روانی به یکدیگر کمک کنند.. یکی از داروهای درمان افسردگی و اختلالات روحی و روانی، فلوکستین است. دیگر خودم هم ناراحتی روحی گرفتهام. این راه درمانی عوارضی برای فرد ندارد و در عین حال میتواند فواید بسیاری هم برای آن داشته باشد. فواید و اثربخشی این قرص بسیار بیشتر از عوارض فلوکستین است. برخی از افرادی که این داروها را مصرف میکنند ممکن است متوجه اضافه وزن شوند اما در رابطه با این داروها کاهش وزن بیشتر اتفاق میافتد. اما این داروها مانند سایر داروها با عوارض جانبی بالقوهای همراه هستند. اما کمتر از سایر قرصهای ضدافسردگی باعث افزایش وزن میشود. اما بیشتر از برخی دیگر از داروهای ضد افسردگی باعث بیخوابی و اضطراب میشود. با مصرف برخی از داروهای ضد افسردگی، میتوانید بلافاصله دوز کامل آن را مصرف کنید.

برای اثرگذاری کامل داروها باید آنها را با دوز صحیح تجویز شده و به طور منظم مصرف کنید. بهتر است درباره علائم ناشی از عوارض این داروها با پزشک خود مشورت کنید. بنزودیازپینها مدتهاست که باعث ایجاد بینظمی قاعدگی در برخی از بیماران میشوند و با وجود این، هنگامی که یک زن با پریودهای نامنظم مراجعه میکند اما این عارضه ناشی از مصرف کلردیازپوکساید شایع نیست. اما در درازمدت باعث بدتر شدن علائم و سختتر شدن روند درمان افسردگی میشوند. اما ممکن است که باعث فکر کردن به ایجاد صدمه به خود یا خودکشی شود. متیلن بلو: داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای ممکن است اثر سروتونرژیک متیلن بلو را افزایش دهند. البته تحقیقات نشان دادهاند که این ویژگی درباره همه قرصهای ضد افسردگی صادق نیست و بیشتر در سه مورد آنها از جمله پاروکستین، آمی تریپتیلین و میرتازاپین مشاهده میشود. گاهی اوقات به ورتیوکستین داروی چندحالته گفته میشود. بر طبق گفته مرکز ملی پزشکی مکمل و جایگزین ان استیل سیستئین میتواند به درمان افسردگی کمک کند. با این حال در موارد بسیار نادری، مصرف فلوکستین (از طریق وب سایت بعدی کلیک کنید) می تواند تا طولانی مدت رابطه جنسی را مختل کند و حتی ممکن است بعد از قطع دارو وضعیت جنسی افراد نشود.

عوارض فلوکستین ۲۰

۴- اگر داروهای ضدتشنج شما هر دو برای کنترل بیماری صرع تجویز شدهاند (و نه صرفاً به منظور درمان اختلال دوقطبی)، ادامه مصرف آنها در روزهای اجرای الکتروشوک لازم است؛ مگر آن که به دلیل دیگری پزشک معالج قطع مصرف آنها را ضروری بداند. اگر در طول مصرف دارو باردار شدید، سریعاً به پزشک خود اطلاع دهید. فلوکستین روزی چند عدد باید مصرف شود؟ زمانی که روانپزشک شما قرص ضدافسردگی را برای شما انتخاب کرد، بعد از چند هفته تاثیر این قرصها را مشاهده خواهید کرد. اکثر داروها طی چند هفته اثر مثبت خود را نشان میدهند. بنابراین به خاطر داشته باشید که ترک مصرف داروها باید تحت نظر پزشک و به آرامی صورت بگیرد. به دنبال داروهای جایگزین باشید. آیا جایگزین بهتری برای قرص فلوکستین وجود دارد؟ بستگی دارد. در واقع زمان مصرف داروهای ضد افسردگی میتواند در روند زندگی فرد و انجام فعالیتهای روزمره آن تاثیر بسیاری داشته باشد. معمولا زمان مصرف دارو به عوامل بسیاری چون نوع دارو، عوارض جانبی آن، دوز مصرفی و… درصورتی که نتوانند آن را به موقع و در زمان درست خود درمان کنند میتواند باعث عوارضی چون زایمان زودرس، کاهش رشد جنین و… با توجه به عوارضی که دارند هم میتوانند روی پیامرسان تاثیرگذار باشند.

همچنین رواندرمانی به عدم بازگشت مجدد افسردگی در آینده هم کمک میکند. همچنین داروی «بوپروپیون» (Bupropion) به ترک سیگار کمک میکند. بوپروپیون علاوه بر اینکه برای افسردگی تجویز میشود، بلکه به افراد در ترک سیگار نیز کمک میکند. با این وجود، اثر این روش ظاهراً کوتاه­مدت است و در سال بعد نیز فرد ممکن است دوباره همان شدت از افسردگی را دچار شود. در ابتدای درمان با این دارو ممکن است افکار ناراحت کننده ی شما از گذشته بیشتر شوند اما نگران نباشید. هرچند قطعا تاثیر داروهای ضدافسردگی به همراه رواندرمانی بیشتر خواهد بود. داروهای ضد افسردگی روی پیامرسانهای عصبی تاثیر میگذارند. نحوه مصرف داروهای ضد افسردگی چگونه است؟ پس قطع مصرف دارو هم نمیتواند درمان درستی برای این عارضه باشد. بنابراین والپروات را قطع کردند و داروی دیگری به جای آن تجویز کردند. بنابراین اجرای آن در فرد دچار بیماری صرع، در حالت کلی ممنوعیتی ندارد. بنابراین اگر مشکل مالی دارید بهتر است درباره این مساله با پزشک صحبت کنید تا اگر داروی مشابهی وجود دارد که تحت پوشش بیمه است برایتان تجویز کند. اگر یادمان رفت یک وعده دارو بخوریم، چه کار کنیم؟

عوارض فلوکستین در دراز مدت

به شما پیشنهاد میکنیم که اگر قصد رانندگی در یک مسیر طولانی مدت را دارید از خوردن داروهایتان را کمی به تاخیر بیندازید. این امر موجب میشود که این داروها گزینه خوبی برای افراد مبتلا به اختلال بیخوابی باشد خصوصاً اگر افسردگی نیز داشته باشند. به همین دلیل معمولا پزشکان در صورت تجویز این داروها از داروهای ضدافسردگی با دوز بسیار کم استفاده میکنند. در صورت ترکیب ، از نزدیک علائم و نشانه های کم تحرکی دستگاه گوارش را کنترل کرده و درمان ملین پیشگیری را در نظر بگیرید. گروهی از داروهای ضدافسردگی مثل سیتالوپرام یا فلوکستین باعث مهار جذب مجدد سروتونین شده و با بالا نگه داشتن میزان آن اشتهای فرد کم می شود. معمولا از کلردیازپوکساید به عنوان دارویی برای برطرف کردن گرفتگی عضلات استفاده نمی شود ولی هم خانواده های این دسته دارویی مثل دیازپام میتوانند اثرات ضد اسپاسم عضلاتی قوی تری داشته باشند و در برطرف کردن اسپاسم عضلات بیشتر از کلردیازپوکساید تاثیر گذار هستند. بیشتر بخوانید: چگونه با فرد معتاد به شیشه رفتار کنیم؟ توصیه می کنیم در صورت قرار گرفتن در معرض این افکار حتما با پزشک و یا روانکاو خود صحبت کنید تا درباره ادامه روند مصرف دارو تصمیم درستی گرفته شود.

اگر به دنبال کاهش عوارض مصرف این داروها هستید باید با مشورت پزشک و در دوزهای بسیار پایین آن را مصرف کنید. بعضی از داروها می توانند با فلوکستین تداخل داشته باشند و باعث ایجاد یک بیماری جدی به نام سندرم سروتونین شوند. در واقع پاسخ این سوال به نوع بیماری فرد، نوع داروهای مصرفی، طول مدت افسردگی فرد بستگی دارد. در واقع از این داروها برای درمان اختلالاتی چون اختلال پانیک، اختلال اضطراب فراگیر، اختلال وسواس فکری و عملی، جمع هراسی، هراس اجتماعی، اختلال فشار روانی و… این دارو که به ندرت گزینه اول برای درمان است، اغلب در صورتی که سایر داروها موثر واقع نشوند و یا عوارض جانبی آزاردهنده ای داشته باشند، تجویز می شود. همچنین بدن هر فرد مصرف کننده میتواند به نوعی مختلف به این داروها پاسخ دهد. تحمل پذیری بیشتر داروهای مهار کننده باز جذب سروتونین آنها را به داروهای ترجیحی برای اغلب بیماران تبدیل کرده است .میزان مصرف فلوکستین 10-60میلی گرم می باشد ادامه درمان به صورت نگهدارنده وطولانی مدت تنها به تاریخچه سیر بیماری در فرد افسرده بستگی دارد. بیشتر کسانی که با بیماری افسردگی مواجه شدهاند دارای اختلال در نعوظ و آنوگاسمیا هستند. فلوکستین یکی از داروهای ضدافسردگی است و مانند بیشتر آنها برای اثربخشی نیاز به مصرف مقدار کافی در مدت حداقل ۴ تا ۶ هفته دارد.

مصرف قرص ضدافسردگی را خودسرانه قطع نکنید.

برای درمان افسردگی علاوه بر مصرف دارو، روشهای درمانی بسیاری وجود دارد. برای ای نوع درمان میتوان از تکنیکهای یوگا، مدیتیشن به همراه طب سنتی استفاده کرد. بسیاری از افراد ترجیح میدهند به جای درمان با داروهای شیمیایی با داروهای گیاهی و طب سنتی درمان شوند. اما به طور قطع میتوان گفت که روش درمان با داروهای ضدافسردگی به دلیل مواد شیمیایی و قوی که در خود دارند، به مراتب بسیار موثرتر از روشهای طب سنتی و گیاهی است. مصرف قرص ضدافسردگی را خودسرانه قطع نکنید. اگر چه جهت بهبودی کامل ممکن است به ۴ هفته یا بیشتر وقت نیاز باشد.دوز بزرگسالان (سنین 18 تا 64 سال)دوز معمولی: 60 میلی گرم در روز که صبح مصرف میشود.فلوکستین نباید در کودکان زیر 7 سال استفاده شود.5: مقدار مصرف در اختلال هراسدوز بزرگسالان (سنین 18 تا 64 سال)دوز معمولی: 20 میلی گرم در روز.دوز اولیه: 10 میلی گرم در روز. درمان افسردگی در دوران بارداری بسیایر مهم است، در صورتی که این عارضه به موقع درمان نشود میتواند خطر ابتلا به زایمان زودرس، شدت یافتن افسردگی، کاهش رشد جنین، عدم رشد کامل جنین و.. یک نکته بسیار مهم در روند درمان دارویی افسردگی تداوم مصرف داروها است.

فلوکستین چیست

بِنزودیازِپینها مانند تریازولام و میدازولام: مصرف این داروها با فلوکستین موجب افزایش رخوت و خوابآلودگی میشود. چندین تحقیق نشان داده اند که مصرف پروزاک می تواند بروز حملات هراس را در افراد مبتلا به اختلال هراس کاهش دهد. خیر. تحقیقات نشان میدهند که اختلال حافظه از عوارض فلوکستین نیست. بسیاری از افراد از اعتیاد به قرصها ضدافسردگی میترسند، در صورتی که اینگونه نیست. مديريت: داروهايي را كه ممكن است آستانه تشنج را 48 ساعت قبل از مصرف داخل نخاعی ايوپاميدول كاهش دهند ، قطع كنيد. می شود. در حقیقت با مصرف فلوکستین، میزان این ماده در بدن افزایش یافته و سبب بهبود علائم افسردگی و اضطراب می شود. اما بسیاری بر این باورند که کمبود این ماده نقش بسزایی در ابتلا به افسردگی دارد. اما این داروها این کار را به روشهای مختلف از سایر داروهای ضد افسردگی انجام میدهند. همچنین مصرف دوز کامل بعضی از این داروها در ابتدای درمان بلامانع است؛ در حالی که دوز مصرفی برخی دیگر از داروها را باید به تدریج افزایش داد. با این حال هیچ تحقیق علمی به طور کامل آن را اثبات نکرده است.

اثر این دارو به طور اختصاصی روی مغز اثر می گذارد و باعث افزایش مقدار سروتونین و در نتیجه درمان زود انزالی است. در رابطه با اختلال دوقطبی، فلوکستین فقط وقتی که همزمان با الانزاپین (زیپرکسا) ، نوعی داروی ضد روانپریشی، استفاده شود، تنها داروی ضد افسردگی موثر در درمان این اختلال است. آیا میشود وقتی که ضربان قلبم بالا رفت از قرص پروپرانولول استفاده کنم. در مقایسه با سایر داروهای ضد افسردگی، بوپروپیون کمتر باعث افزایش وزن میشود. برخلاف اکثر داروهای ضد افسردگی، بوپروپیون باعث افزایش سروتونین نمیشود. SARI همچنین به عنوان تعدیل کننده سروتونین یا داروهای ضد افسردگی فنیل پیپرازین شناخته میشوند. داروهایی که باعث بی خوابی میشوند را باید در اول صبح مصرف کرد. مصرف هر گونه دارو با هر دوز، صرفاً باید با تشخیص و تجویز پزشک باشد. رسیدن به تشخیص دقیق نیازمند مصاحبه با فرد مبتلاست و ضروری است که مراجعه به روانپزشک را برای شروع درمان به تعویق نیندازید. معمولا قرص های فلوکستین که در ایران وجود دارد ۱۰ و ۲۰ میلی گرم بوده که معمولا درمان با ۱۰ میلی گرم آغاز شده و پس از طی مدتی با توجه به نیاز بیمار یا پاسخ او نسبت به فلوکستین می توان آن را افزایش داد.

«فدایی» به اساس کار روانپزشکی اشاره کرده و آن را وابسته به صنعت دارویی میداند: «درست است که بسیاری از بیماران به رفتاردرمانی نیازمند هستند اما واقعیت این است که اگر بیمار از ابتدا دارو مصرف نکند، آمادگی لازم برای رفتاردرمانی را ندارد. امروزه دیگر از این داروها برای درمان افسردگی استفاده نمیشود اما اگر سایر داروها برای شما مناسب نباشد روانپزشک شما این داروها را برای شما تجویز میکند. تمام داروها را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید. داروی فلوکستین در درمان اختلالات افسردگی شدید ، پرخوری عصبی، اختلالات پانیک،اختلالات وسواسی-اجباری، اختلالات قبل از قاعدگی (PMDD) استفاده می شود. مهم: پزشک یا داروساز خود را از هر گونه دارو، درمان گیاهی، ویتامین ها یا مکمل هایی که مصرف می کنید، آگاه کنید. باید بدانید که مصرف این دارو، هر روز و در یک زمان از اهمیت بالایی برخوردار است. دوز متوسط: ۱۰ تا ۲۰ میلیگرم از راه خوراکی یک بار در روز. در شروع به طور معمول 10 میلیگرم یک بار در روز است که پس از یک هفته به 20 میلیگرم یک بار در روز افزایش مییابد. در این مقاله به بررسی قرصهای ضدافسردگی مختلف میپردازیم و همچنین عوارض جانبی هر کدام از آنها را به طور مختصر توضیح میدهیم.

Tiana Fitzpatrick

دوست حیوانات در همه جا. متخصص موسیقی برنده جایزه. کافه قهوه. ارتباط دهنده. کاوشگر. متعصب الکل

تماس با ما