این آژانس سفر گروسی به تهران را تایید کرد

[ad_1]

سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی از سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز شنبه هفته آینده به تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (پنجشنبه) سفر قریب الوقوع رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران را تایید کرد.

گروسی گفت که قصد دارد شنبه آینده برای دیدار با مقامات ارشد ایران به تهران سفر کند.

به گفته سخنگوی آژانس بین المللی انرژی اتمی، گروسی در بازگشت به وین نیز کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، شب گذشته برخی رسانه های ملی ایران از سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران در روزهای آینده خبر دادند.

نورنیوز گزارش داد: سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران ممکن است به ابتکار او برای دستیابی به نقشه راه مشترک برای حل پادمان‌ها بین ایران و آژانس مربوط باشد.

در پی مذاکرات فشرده هفته‌های اخیر مقامات سازمان انرژی اتمی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و توافقات کلی، رافائل گروسی روز شنبه برای دیدار با مهندس اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی به تهران سفر می‌کند.

به نظر می رسد روند تعامل ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی به میزان قابل توجهی در حال بهبود است.

پایان دادن به رایزنی ها در یکی از چهار مکان آژانس یکی از جدیدترین گزارش های مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در مورد بهبود روند تعامل است.

اگرچه هنوز جزئیات سفر گروسی به تهران منتشر نشده است، اما انتظار می‌رود این سفر به ابتکار مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای دستیابی به نقشه راه مشترک برای حل مسائل حفاظتی بین ایران و آژانس مرتبط باشد.

بر اساس گزارش‌ها از وین، مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در 10 روز گذشته بسیار دشوار و چالش‌برانگیز بوده است، اما ما روابط حرفه‌ای و ادامه همکاری بین سازمان انرژی اتمی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را در سال‌های اخیر حفظ کرده‌ایم. ابتکارات و خلاقیت در هر دو طرف، کمک کنید. لازم به ذکر است که گفت وگوهای ایران و آژانس ادامه یافته است.

مسائل پادمانی کنونی بین ایران و آژانس به یکی از دلایل اصلی کاهش سرعت مذاکرات در وین تبدیل شده است و اینکه آیا سفر گروسی به تهران می تواند به دستیابی به یک نقشه راه مشترک برای حل پادمان های جاری بین ایران و آژانس کمک کند که یکی از موانع است. رسیدن به توافق بر سر لغو تحریم ها در وین مهم بود.

[ad_2]

Izaiah Harrison

سازمان دهنده کل مبشر موسیقی شیطانی. گیک قهوه. خالق برنده جایزه متعصب الکل مزاحم عمومی

تماس با ما