خانه اطراف تهران کمی ارزان شد

[ad_1]

از ابتدای اسفند که معاملات مسکن در تهران کاهش یافت، خرید و فروش در اطراف تهران نیز کاهش یافت و قیمت ها به ثبات رسید. برخی از افراد واحدهای خود را زیر قیمت می فروشند و بازار کلی با ثبات است. مشاوران املاک پردیس، پرند و هشتگرد با توجه به تجربه گذشته می گویند که قیمت ها در مرحله اول تعیین شده و احتمال کاهش قیمت ها در مرحله دوم وجود دارد.

به گزارش ایسنا، پس از سقوط معاملات مسکن در تهران، از شهرهای اطراف پایتخت خبر می رسد که بازار مسکن این شهرها از اوایل اسفندماه وارد رکود شدیدی شده و قیمت ها کاهش یافته است. بنگاه های معاملات ملکی دلایل متعددی را برای رکود بازار مسکن در تهران و حومه ذکر می کنند که بیشتر آنها منجر به انتشار اخبار مثبت از مذاکرات وین می شود.

در شهر جدید پرند که قیمت آپارتمان بین سال‌های 1396 تا 1395 بین 400 تا 500 درصد افزایش یافته بود، امسال بازار به ثبات رسیده و از ابتدای زمستان قیمت‌ها کاهش یافته است. در حال حاضر امکان خرید آپارتمان در پرند با کمتر از 300 میلیون نقدی وجود دارد.

خانه های اطراف تهران ارزان شد

بررسی جدید شهر پردیس نیز نشان دهنده خروج سرمایه گذاران املاک از اوایل اسفند 1400 است. اگرچه نرخ عرضه مسکن مهر پردیس در دو سه ماه اخیر حدود 5 درصد افزایش یافته است، اما بازار کاهش یافته و معاملات به شدت کاهش یافته است. بنابراین امروزه بنگاه های املاک و دفاتر اسناد رسمی بیش از هر زمان دیگری منزوی شده اند.

مشاور املاک پردیس می گوید با شروع جنگ در اوکراین و انتشار اخبار امیدوارکننده از مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+4، بازار املاک پردیس وارد رکود شد. در حال حاضر قیمت پیشنهادی آپارتمان های فازهای 8 و 11 پردیس از حدود 700 میلیون تومان در فونداسیون شروع و برای واحدهای اضافی به 1.2 میلیارد تومان می رسد.

بازار مسکن در شهر جدید هشتگرد در حاشیه کرج نیز با رکود مواجه شده و به گفته مشاوران املاک روند کندی دارد. آقای. کیانی، فعال بازار مسکن به کاهش شدید معاملات آپارتمان در شهر جدید هشتگرد در هفته های اخیر اشاره می کند. اما با توجه به تورم حدود 40 درصدی اقتصاد کشور، رویای سرمایه در بازار مسکن به ضرر صاحبان مسکن است. این بدان معناست که حتی اگر قیمت ها کاهش نیابد، ارزش واقعی سرمایه مالکان هر سال 40 درصد کاهش می یابد.

فروشندگانی که نیاز به پول دارند باید تخفیف بدهند و اکنون امکان خرید واحد مسکونی با قیمت هایی بسیار کمتر از نرخ ساخت در هشتگرد وجود دارد. در نتیجه ساخت و ساز در شهر راکد است و سازندگان تمایلی به سرمایه گذاری ندارند. در حال حاضر امکان خرید آپارتمان در هشتگرد با نقدینگی حدود 200 میلیون تا 220 میلیون تومان وجود دارد.

ریزش ساخت و ساز فقط مختص هشتگرد نیست و در تهران، پردیس و پرند ساخت و ساز مسکن به شدت کاهش یافته است. دولت قیمت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن را متری 4.5 میلیون تومان اعلام کرده است و این نرخ های علی الحساب جدید است.

زمان تحویل 1.5 یا 2 سال آینده (در صورت انجام پروژه) قیمت تمام شده بر حسب سایر هزینه ها مانند عوارض، خدمات، حقوق و غیره اعلام خواهد شد. برای پرند و هشتگرد طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است اما در پردیس به دلیل اتمام ظرفیت حدود 14 هزار واحد اقدام مسکن ملی تعریف شد و پروژه نهضت ملی مسکن هیچ سهمی ندارد. این شهر. .

به هر حال بازار مسکن در تهران و حومه آبستن اتفاقاتی است که در سال آینده رخ خواهد داد. سناریوی احتمالی این است که توافق وین منجر به افزایش درآمد دولت، رونق ساخت و ساز از طریق پروژه نهضت ملی مسکن و کاهش انتظارات در بازار مسکن شود.

در این صورت می توان انتظار ثبات در بازار املاک را برای 10 تا 12 فصل داشت. البته اگر چهار فصل سال 1399 را در نظر بگیریم که به نوعی بازار به خواب رفت، احتمال ثبات بازار مسکن حداقل برای هشت فصل دیگر یعنی دو سال آینده وجود دارد.

در صورت عدم توافق هسته ای، تولید مسکن با بودجه 200 تا 300 میلیارد تومانی افزایش می یابد که قرار است دولت در سال آینده این بودجه را به بخش ساخت و ساز اختصاص دهد. افزایش عرضه به ویژه اگر با کاهش قیمت نهاده های ساختمانی همراه باشد، می تواند ثبات و آرامش را در بازار مسکن ایجاد کند.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما