خبر جدید معاون وزیر نفت درباره بنزین در نوروز

[ad_1]

معاون وزیر نفت گفت: هیچ مشکلی در خصوص بنزین نوروزی مطرح نشده و برنامه ای برای واردات بنزین وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، جلیل سالاری در مراسم امضای تفاهم نامه خط لوله انتقال نفت مهرآوران، فسا، فارس (خط لوله پارس) در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه آیا برنامه ای برای واردات بنزین دارید، گفت: ذخیره سازی؛ جلساتی که تاکنون برگزار کرده ایم مربوط به تامین سوخت زمستانی بوده است و در این هفته آخرین جلسه را در این خصوص برگزار کردیم.

وی افزود: از این پس هدف اصلی تامین بنزین رویای عید، ظرفیت سازی است و پیش بینی کردیم بر اساس میزان مصرف سوخت، عرضه مطمئن سوخت در سراسر کشور داشته باشیم.

وی در خصوص ظرفیت صادراتی ایران با توجه به بحران سوخت اروپا گفت: در حال حاضر در بحث صادرات محصول قابلیت هایی ایجاد شده است اما تمرکز ما در این بحث تامین نیاز خانوار و ذخیره سازی مطمئن به ویژه در فصل سرما است. “

وی با تاکید بر لزوم توسعه زیرساخت‌ها برای گفت‌وگو درباره توسعه صادرات فرآورده‌ها به کشور، گفت: در ماه جاری و از پایان ماه گذشته تاکنون سه کشتی نفت و گاز تولیدی پالایشگاه‌های داخلی را به کشورهای آسیایی منتقل کرده‌اند.

معاون پالایش و پخش فرآورده های نفتی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی ها از افزایش قیمت سوخت، توجه و علاقه ما به موضوع ذخیره سازی سوخت در شرایط فعلی و به تعویق انداختن صادرات به آینده معطوف شده است.

سالاری در خصوص تعهدات گذشته در زمینه صادرات محصولات گفت: بخشی از تعهدات در حال انجام است و بخشی از آن با مجوزهایی که دریافت شده واگذار شده است، بخش دریایی هم اکنون به طور کامل حل شده و زمینی بخش اجرا شد».

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر امکان صادرات این محصول به کشورهای دیگر از جمله آمریکا در صورت لغو تحریم ها، گفت: در این بحث هم اکنون گروهی را برای بررسی فرآوری نفت خام به پالایشگاه ها اعزام کرده ایم. کشورهای دیگر، بنابراین به جای ارسال محصول برای مصرف کننده، بر صادرات تمرکز می کنیم تا نفت خام را برای مصرف کننده ارسال کنیم.

چالش کشور برای تامین سوخت در صورت بی توجهی

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم تعادل گازوئیل در سال 1400 گفت: این عدم تعادل در فصل زمستان و سال های گذشته رخ داده است که در سال های گذشته در این خصوص بحث داشتیم و امسال نیز با توجه به مصرف در شمال کشور. کشور، نظر ما این بود که بتوانیم بخشی از نیاز خود را از شمال وارد کنیم که البته بسیار محدود بود.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه بهینه سازی مصرف انرژی و تامین سوخت یکی از موضوعات مهم در این بحث است، گفت: مصرف 12 تا 14 هزار بخاری خانگی معادل 200 میلیون متر مکعب گاز در روز است که معادل آن است. . به مصرف گاز تمامی نیروگاه ها و تعداد آن بسیار زیاد است، بنابراین باید بهینه سازی مصرف را به سرعت در دستور کار قرار دهیم.

سالاری افزود: اگر روش های اصلاح الگوی مصرف سوخت را رعایت نکنیم با توجه به کارآمدی بخش صنعت و گروه مصرف کننده در آینده با چالش مواجه خواهیم شد.

هزینه حمل لوله یک نهم هزینه حمل جاده است

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه برای تامین مالی خط لوله جدید گاز پارس گفت: تامین سوخت پایدار و مستمر به منطقه، منافع زیست محیطی، کاهش قاچاق سوخت، ذخیره سازی مستمر در مواقع بحران با خط لوله. تامین شبکه و ذخیره سازی امن از پدافند غیرعامل، از جمله مزایای ساخت این خط لوله جدید.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با اشاره به اینکه مهمترین اقدام صنعت پالایش در زمینه بهینه‌سازی مصرف انرژی تغییر الگوی حمل و نقل و کاهش هزینه‌های حمل و نقل است.

سالاری با تاکید بر اینکه همواره در شرق کشور با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم، گفت: یکی از اهداف احداث خط لوله جدید گاز، پاسخگویی به چالش‌های خود در شش ماهه نخست سال برای تامین 6 میلیارد سوخت بوده است. مورد نیاز برای برق. بخش کارخانه در شرق “.

احداث خط لوله گاز پارس با هدف ایجاد زیرساخت های صادراتی و تنوع بخشی به خطوط

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت خوبی برای بحث صادرات محصول به کشور وجود دارد، گفت: اخیرا وزیر انرژی و منابع آب تاجیکستان آمد و اعلام نیاز کرد و ظرفیت صادرات سوخت به افغانستان وجود دارد و پاکستان در حال جابجایی محصولات بود. از مرکز و جنوب کشور و حمل و نقل آن سوی مرزها با مشکلات و حوادثی روبه‌رو بود و باید این بستر برای توسعه زیرساخت‌های صادرات ایجاد می‌شد.

معاون پالایش و پخش فرآورده های نفتی تصریح کرد: در بحث پدافند غیرعامل به دلیل مشکلات کم آبی در کشور، تمام توسعه پالایشگاه ما در جنوب کشور بوده و محصول از جنوب می رود. به مرکز و شمال در حالی که مرکز مصرف در تهران و شمال کشور است و در صورت بروز بحران در مرکز دچار مشکل می‌شویم، بنابراین با احداث خط لوله جدید گاز، تنوع و افزایش به سطح می‌رسد. دسترسی در زمینه لوله.

سالاری گفت: در صورت احداث پالایشگاه جدید در استان فارس، این خط لوله می تواند ظرفیت آن استان و همچنین مسیر تامین را از سایر نقاط پوشش دهد.

نتایج پروژه آزمایشی بنزین مثبت بوده است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر نتایج اجرای طرح آزمایشی بر اساس تعداد منازل در جزیره کیش، گفت: این طرح در حال حاضر در حال مطالعه و به صورت پایلوت در حال اجراست، اما نتایج اجرای آزمایشی آن است. مثبت بوده است».

روند توسعه پالایشگاه های نفتی مذاکرات هسته ای را به تاخیر نمی اندازد

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه توسعه صنعت پالایشی کشور منوط به توافقات هسته ای وین نیست، گفت: بانک ها نیز این امر را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه طراحی اولیه و توسعه برخی از پالایشگاه های نفت کشور به پایان رسیده است، افزود: در روزهای آینده منتظر مناقصه توسعه برخی از پالایشگاه های نفت کشور برای کاهش هستیم همچنین مطالعات اولیه برای ساخت در حال انجام است. دو پالایشگاه جدید نفت خام و میعانات گازی در کشور.

وی با اشاره به اینکه امسال شاهد قطعی برق در کشور نبودیم، گفت: 18.5 میلیارد لیتر سوخت مایع و 70 میلیارد متر مکعب گاز و در مجموع 88.5 میلیارد لیتر فرآورده های نفتی در نیروگاه های کشور تعویض شده است. . همچنین سالانه حدود 65 میلیارد لیتر سوخت در بخش های صنعتی و حمل و نقل کشور مصرف می شود.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به افزایش سالانه 8 درصدی مصرف برق در کشور گفت: به نظر می رسد ایران باید هر 10 سال یک بار نیروگاه بسازد تا این میزان مصرف جبران شود، بنابراین با احتساب این موضوع راندمان 38.5 درصد نیروگاه های کشور یکی از دغدغه های اصلی ما بهینه سازی مصرف سوخت در کشور است.

سالاری با تاکید بر اینکه توسعه صنعت پالایشی کشور را منوط به توافق هسته ای وین نمی دانیم، گفت: در ماه های اخیر تلاش کرده ایم پروژه های حیاتی کشور را از منابع مالی و بانک های ملی تامین کنیم.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه تامین مالی احداث خط لوله گاز مهراران – فسا – شیراز (پارس) گفت: با اجرای این پروژه 80 میلیون لیتر به نفت کشور اضافه می شود. ظرفیت ذخیره سازی. محصولات.”

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما