خداحافظی با برندهای لوکس روسی

[ad_1]

بزرگترین برندهای لوکس جهان اعلام کردند که به طور موقت فروشگاه های خود را در روسیه تعطیل می کنند و تجارت در این کشور را متوقف می کنند.

به گزارش ایسنا، هرمس و کارتیه اولین برندهای لوکسی بودند که تعطیلی خود را در روسیه اعلام کردند و پس از آن LVMH، Kering و Chanel قرار گرفتند.

تجارت در روسیه از زمان تهاجم نظامی روسیه به اوکراین که باعث شد ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا مسکو را با شدیدترین تحریم ها هدف قرار دهند، پیچیده تر شده است.

خانه مد لوکس فرانسوی شانل در پستی در لینکدین اعلام کرد که به دلیل افزایش نگرانی در مورد وضعیت فعلی، ابهامات فزاینده و پیچیدگی فعالیت، این کانال تصمیم به تعلیق موقت فعالیت های خود در روسیه گرفت.

به گفته سخنگوی این شرکت، غول لوکس LVMH که صاحب برندهایی مانند کریستین دیور، جیونچی، کنزو، تگ هویر و بولگاری است، 124 فروشگاه خود را در روسیه روز یکشنبه خواهد بست، اما به گفته سخنگوی این شرکت به پرداخت حقوق 3500 کارمند خود ادامه خواهد داد.

برند فرانسوی چندملیتی کرینگ که برندهای آن شامل گوچی، سن لورن، بوتگا ونتا و بوچرون است، دارای دو فروشگاه و 180 کارمند در روسیه است که به حمایت از آنها ادامه خواهد داد.

اگرچه روس ها مصرف کننده کالاهای لوکس هستند، اما فروش کالاهای لوکس در این کشور در مقایسه با بازارهایی مانند چین و ایالات متحده که محرک های اصلی این صنعت هستند، اندک است.

ریچمونت که صاحب برندهایی مانند دانهیل، جگر لوکولتر، مون بلان، پیاژه و ون کلیف اند آرپلز است، ده‌ها فروشگاه را مستقیماً در روسیه اداره می‌کند که بیشتر آنها در مسکو هستند. این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که از 3 مارس فعالیت خود در روسیه را به حالت تعلیق درآورده است. این شرکت در 24 فوریه، روز آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، فعالیت خود را در اوکراین متوقف کرد.

هرمس که سه فروشگاه در مسکو دارد، قصد دارد شعبه دیگری را در اواخر سال جاری در سن پترزبورگ افتتاح کند.

بانک سرمایه گذاری جفریز تخمین می زند که روس ها سالانه حدود 9 میلیارد دلار از فروش کالاهای لوکس را به خود اختصاص می دهند که معادل شش درصد از چین و 14 درصد از هزینه های ایالات متحده برای کالاهای لوکس است.

ساعت‌ساز سوئیسی سواچ می‌گوید ساعت‌ها و جواهرات گران‌قیمتی دارد، می‌گوید به فعالیت خود در روسیه ادامه می‌دهد اما به دلیل شرایط دشوار صادرات را متوقف خواهد کرد.

به گزارش رویترز، L’Oreal، LVMH و Kering متعهد شده اند از پناهندگی اوکراین حمایت کنند و ریچمونت نیز اعلام کرده است که کمک های ویژه به سازمان پزشکان بدون مرز را آغاز کرده است.

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما