فرار مالیاتی کارتخوان ها لطفا نامه به نامه!

[ad_1]

درگیری سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف بر سر اخذ مالیات از دستگاه های کارت خوان فروشگاهی افزایش یافته و همزمان برخی اتحادیه ها برای پرهیز از پرداخت این گونه هزینه ها، انتقال کارت به کارت را با POS جایگزین کرده اند. از مالیات

به گزارش همشهری، با گذشت یکسال و اعمال بند 11 قانون پایانه های فروشگاهی مبنی بر اتصال دستگاه های خودپرداز به پرونده مالیاتی کارفرمایان، اختلاف سازمان امور مالیاتی و اتاق اصناف اتاق بازرگانی به نتیجه رسید. مرحله نهایی آن

طبق اعلام سازمان مالیاتی، هنگام اتصال دستگاه های کارتخوان به پرونده مالیاتی اصناف، تمامی واحدهای صنفی پس از انجام تراکنش با دستگاه های پوز مشمول این نوع مالیات می شوند. اما اعمال این تکلیف قانونی در روزهای اخیر با حواشی همراه بوده است. مشاهدات میدانی خبرنگاران همشهری نشان می دهد در روزهای اخیر بسیاری از واحدهای تجاری و صاحبان مشاغل از مشتریان خود می خواهند که به جای پرداخت کالا یا خدمات، هزینه کارت یا کارت را با استفاده از کارت پرداخت کنند. با این ترفند سعی می کنند از قانون پرداخت مالیات تراکنش به کارتخوان ها طفره بروند. این مشکل باعث گلایه و نارضایتی مشتریانی شده است که به دلایل مختلف نمی توانند به صورت آنلاین برای خرید کالا و خدمات از طریق تلفن همراه هوشمند خود پرداخت کنند. فوت و فن

واحدهای صنفی اخیرا به دلیل عدم پرداخت مالیات به کارتخوان ها با واکنش سازمان مالیاتی مواجه شده اند و این سازمان بر برخورد با متخلفان تاکید کرده است.

30 درصد جریمه برای اصناف مختلف

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور ضمن تایید گزارش های دریافتی مبنی بر ترفندهای مغازه داران برای فرار از مسیر مالیاتی، صراحتاً اظهار داشت: کار دیگری انجام شده است. سازمان امور مالیاتی برای این افراد جریمه های سنگینی در نظر گرفته است. محمد برزگری گفت: آن دسته از فعالان اقتصادی که به جای کارتخوان از کارت به کارت استفاده کنند، علاوه بر پرداخت مالیات مذکور مشمول جریمه غیرقابل بخشش 30 درصدی خواهند شد. وی با تاکید بر اینکه جریمه در ماده 192 قانون مالیات های مستقیم پیش بینی شده است، افزود: وصول درخواست مودیان، تشکیل پرونده و امکان فعال سازی دستگاه های کارتخوان به بانک مرکزی ارسال می شود.

200000 کارتخوان را غیرفعال کنید

همزمان با این الزام قانونی، در حال حاضر در مرحله اول، 200 هزار دستگاه کارتخوان بر اساس ضوابط سازمان مالیاتی غیرفعال شده است. مراجع قانونی اعلام کردند فهرست به روز شده چند میلیون کارتخوان و درگاه اینترنتی که برای ارسال یا تکمیل پرونده خود به سایت سازمان امور مالیاتی مراجعه نکرده اند به بانک مرکزی ابلاغ شده است. بر اساس این گزارش، برخی از کارتخوان های قطع شده پایانه هایی هستند که در 6 ماه گذشته تراکنش انجام نشده و یا گردش مالی کمی داشته اند و برخی نیز از پایانه های پر گردش مالی انتخاب شده اند. سایت سازمان مالیاتی از روز گذشته (شنبه 7 اسفندماه) برای افرادی که می خواهند پایانه های خود را به پرونده مالیاتی پیوست کنند باز است.

شکایت در مورد اطلاعات نادرست در مورد مقررات مالیاتی

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران گفت: بی توجهی به مقررات مالیاتی مردم و اصناف را سردرگم کرده است. اصناف به دلیل ناآگاهی از برخی قوانین در برخی نقل و انتقالات غیرمنفعت از طریق دستگاه های پوز با مشکل مواجه هستند.

وی تصریح کرد: بسیاری از اصناف تراکنش ها و تراکنش های معامله گران دیگر که POS ندارند را می پذیرند و سپس مبالغ دریافتی را به صاحبان خود برمی گردانند، اکنون با قانون جدید مالیات این قسمت از معامله را بدون سود دادن پرداخت کرده اند. نوده فراهانی گفت: وقتی شخصی خانه خود را می فروشد و مبلغ دریافتی را به حساب خود واریز می کند و همان مبلغ را برای خرید خانه جدید از حساب خود برداشت می کند، عملا معامله ای انجام نداده است، اما مالیات آن را دریافت کرده است. دولت این مبلغ را به معاملات سودآور «به مؤسسات و حساب‌های غیرتجاری اصناف» واریز کرده است.

[ad_2]

Kaia Lambert

گیمر. طرفدار رسانه های اجتماعی متخصص وب Wannabe. متعصب آبجو ارتباط دهنده. کارآفرین. گیک زامبی شیطانی. طرفدار پرشور تلویزیون عاشق بیکن غیرقابل درمان.

تماس با ما