قیمت نفت کاهش یافت

[ad_1]

قیمت نفت روز جمعه در بازار جهانی ثابت بود و پس از نوسانات ناشی از عوامل متناقض، در مسیر رسیدن به بزرگترین افت هفتگی از ماه نوامبر قرار دارد.

قیمت نفت برنت در بازار بورس نیویورک با 16 سنت یا 0.15 درصد کاهش به 109.17 دلار در هر بشکه رسید. نفت برنت دیروز 1.6 درصد کاهش یافت.

وست تگزاس اینترمدیت با دو سنت یا 0.02 درصد افزایش به 106.4 دلار در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز پنجشنبه 2.5 درصد کاهش یافت.

قیمت نفت برنت حدود 7 درصد در هفته کاهش یافت زیرا معاملات نفتی در مذاکرات تحریم روسیه و افزایش عرضه به ایران، ونزوئلا و امارات متحده عربی کاهش یافت، زیرا تنش ها در اوکراین در روز دوشنبه به 139 دلار افزایش یافت. بالاترین قیمت در 14 سال گذشته قیمت نفت آمریکا از ابتدای هفته تاکنون حدود 8 درصد کاهش یافته است.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر OANDA، در صورت انتشار اخباری مبنی بر افزایش عرضه، هر دو قرارداد ممکن است به طور قابل توجهی به زیر 100 دلار در هر بشکه سقوط کنند. همچنین، هر خبر منفی می تواند بیش از 115 دلار برای آنها به ارمغان بیاورد.

پس از اینکه مشخص شد اتحادیه اروپا در ممنوعیت واردات نفت روسیه با ایالات متحده و بریتانیا همراهی نخواهد کرد، قیمت نفت از بالاترین سطح اخیر خود کاهش یافت.

روسیه پس از عربستان سعودی دومین صادرکننده بزرگ جهان است و روزانه حدود 3 میلیون بشکه نفت به کشورهای OECD در اروپا صادر می کند.

وایوک دهار، تحلیلگر بانک مشترک المنافع گفت: در کوتاه مدت، بعید است که شکاف عرضه با عرضه مازاد اعضای اوپک پلاس، که روسیه یکی از اعضای آن است، پر شود. این تولیدکنندگان ساختاری در هم تنیده سیاسی دارند.

علاوه بر این، برخی از اعضای اوپک، مانند آنگولا و نیجریه، برای دستیابی به اهداف تولید خود با مشکل مواجه هستند که جبران کاهش عرضه روسیه را دشوار می کند.

بانک مشترک المنافع انتظار دارد قیمت نفت برنت در سه ماهه دوم و سوم به 110 دلار در هر بشکه برسد، اما ممکن است در کوتاه مدت به 150 دلار افزایش یابد.

به گزارش رویترز، احسان عبدالجبار، وزیر نفت عراق و محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک که در حاشیه کنفرانس انرژی هیوستون با یکدیگر دیدار کردند، تاکید کردند که اوپک پلاس به دنبال تعادل بین عرضه و تقاضا و تضمین ثبات بازار است.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما