مرندی: اسرائیل قدرتی برای تأثیرگذاری بر مذاکرات وین ندارد

[ad_1]

مشاور تیم مذاکره کننده ایرانی در وین با اشاره به اینکه تهران تمامی وظایف خود را انجام داده است، تاکید کرد: امضای هرگونه توافقی اکنون منوط به تصمیم واشنگتن است.

به گزارش ایسنا، الجزیره به نقل از “مشاور تیم مذاکره کننده ایرانی” در وین نوشت: اسرائیل هیچ نقشی در مذاکرات وین ندارد و تاثیری بر نتیجه مذاکرات نخواهد داشت.

وی گفت: تاریخ مشخصی برای امضای توافقنامه وجود ندارد و اکنون اولویت حل اختلافات است.

مشاور تیم مذاکره کننده ایرانی در وین همچنین تاکید کرد: مسئله مهم برای ما بازگشت به اجرای توافق بلندمدت است.

وی تاکید کرد که تهران به طور کامل به تعهدات خود پایبند بوده و امضای هرگونه توافقی منوط به تصمیم واشنگتن است.

این مقام ایرانی در وین همچنین گفت: هرگونه توافق در وین فصل جدیدی را با کشورهای منطقه به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران پیشتر تاکید کرده بود که رویکرد جمهوری اسلامی و غرب برای دستیابی به توافق در مذاکرات وین و پایان آن منوط به انعطاف بیشتر آمریکا و اروپا است.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی در جریان مذاکرات وین که با هدف احیای برجام و لغو تحریم های آمریکا انجام شد، ابتکار عمل زیادی از خود نشان داد و با انعطاف زیادی بر سر میز مذاکره حاضر شد و طرف غربی بارها این احتمال را مطرح کرده است. در این مذاکرات سخت میز مذاکره را ترک کنیم، اما همیشه تاکید کرده ایم که پای میز مذاکره جدی خواهیم ماند. الان هم اگر می گوییم بیش از هر زمان دیگری به توافق نزدیک شده ایم، به همین دلیل است که از طریق واسطه ها به آمریکایی ها اطلاع داده ایم و توسط همکارانم در وین یا برای خودم به سه کشور اروپایی خود گفته ایم که کاملاً واضح است که این شما هستید. گشت و گذار و زمان آن است که به ابتکار و انعطاف غرب نگاه کنیم. ما در آستانه رسیدن به توافق هستیم، اما هنوز برخی از مسائل وجود دارد که خط قرمز ما باقی مانده است.

وی افزود: ما فکر می کنیم اگر طرف غربی واقع بینانه با آنچه امروز در مذاکرات وین در حال رخ دادن است برخورد کند، در کمتر از چند ساعت می توانیم به توافق نهایی برسیم. بنابراین تعیین زمان دقیق توافق به انعطاف و ابتکار غرب بستگی دارد.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما