مهم ترین گره احیای برجام

[ad_1]

فرارو- حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر این که در این نشست حضور داشتند، گفت: من در مونیخ هستم و همکارم دکتر باقری در وین در جلسات دیپلماتیک به روی غرب و همچنین جوزف بورل، هماهنگ کننده اتحادیه باز بوده است. مسائل کم اهمیت اما بسیار مهم در مذاکرات وین: اروپا، ما تاکید کرده ایم که به هیچ وجه از خطوط قرمز خود در مذاکرات وین عبور نخواهیم کرد و آن را قویا ثابت خواهیم کرد.

به گزارش فرارو، ما همچنان به گفتگوهای مستقیم مذاکره کننده عالی ایران با نمایندگان کشورهای 1+5 در وین و از طریق آقای مورا، نماینده اتحادیه اروپا و تبادل اسناد غیررسمی، نماینده آمریکا ادامه می دهیم. و نماینده جمهوری اسلامی ایران: انجام خواهد شد.

امیرعبداللهیان گفت: به مذاکرات وین خوشبین هستیم و امیدواریم در روزهای آینده با واقع بینی غرب، معدود مسائل مهم و حساسی که در مذاکرات باقی مانده است، حل شود و با تلاش های گذشته به نتیجه برسیم. ماه.” همه طرف‌های ما به تعهدات کامل خود تحت توافقنامه وین ۲۰۱۵ عمل خواهند کرد.»

گرفتن ضمانت نامه آمریکا مهمترین گره احیای برجام استگارانتی وجود نخواهد داشت
علی بیگدلی کارشناس مسائل بین المللی است گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه مذاکرات در وین در مراحل پایانی است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی کشور به شدت نیازمند توافق هستیم و از سوی دیگر آمریکا و کشورهای غربی فشار زیادی به ایران وارد می کنند. “آنها برای معامله می آیند. این امر به نوعی باعث شده است که کشور ما از پست های بالای خود در ابتدای دولت ریاست جمهوری عقب نشینی کند.

وی افزود: ایران خواستار لغو تمامی تحریم های آمریکا علیه ایران است که قطعا اعمال نخواهد شد. ایران در حال حاضر با چهار نوع تحریم حقوق بشری، موشکی و مداخله منطقه ای مواجه است. وی ادامه داد: از این نظر آمریکایی ها اعلام کرده اند که تنها تحریم های مندرج در برجام را لغو می کنند و بقیه تحریم ها باید جداگانه مورد مذاکره قرار گیرد، بنابراین بقیه تحریم ها ربطی به امنیت سازمان ملل ندارند. مذاکرات شورا.”

بیگدلی با اشاره به جزئیات توافق احتمالی ایران و آمریکا گفت: رویکرد گام به گام دیپلماسی گام به گام و توافق گام به گام. برای حل مشکلاتشان به مرور زمان به نظر می رسد در گام اول ایران و آمریکا و به طور کلی غرب با زندانیان سیاسی و دو تابعیتی مبادله خواهند کرد که در این صورت ایران در ازای آن همه زندانیان را آزاد می کند.غربی ها و ایرانی ها: افراد بازداشت شده در زندان های اروپا و آمریکا نیز آزاد خواهند شد.

وی افزود: ایران سطح غنی‌سازی را به زیر 5 درصد کاهش می‌دهد، از سوی دیگر، آمریکا 7 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی را آزاد می‌کند و گام بعدی توافق بین آژانس و آژانس برای ادامه روند است. توافقات در این زمینه، از آنجایی که سانتریفیوژهای IR6 عملیاتی هستند، این سانتریفیوژها باید مهر و موم شوند، از سوی دیگر، تکلیف مواد غنی شده در 20 و 60 درصد، به این معنا، ایران مواد می خواهد «غنی سازی را در تهران حفظ کند، اما ایالات متحده اصرار دارد که به روسیه منتقل شود.

بیگدلی گفت: در مرحله دوم بحث ارتباطات بانکی و سوئیفت و تحریم های مالی حل می شود، اما از این نظر باید تکلیف الحاق ایران به TFF نیز مشخص شود تا ضمن اینکه ایران در لیست سیاه فیفا قرار دارد. در غیر این صورت لغو تحریم های بانکی بی فایده خواهد بود».

وی گفت: اگر بایدن به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده حق ندارد چنین تضمینی را ارائه کند، این در درجه اول در ساختار حقوقی و نظام سیاسی است. ایالات متحده این استدلال را ندارد، بنابراین این استدلال. به هیچ وجه پایان نخواهد یافت و هیچ تضمینی وجود نخواهد داشت. اگر ایران بخواهد بر تضمین پافشاری کند، ممکن است مذاکرات شکست بخورد.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما