نحوه مصرف فلوکستین : زمان و میزان خوردن کپسول فلوکستین

یکی دیگر از عوارض فلوکستین تاثیر روی سطح قندخون است. مصرف برخی از داروهای پرکار برد مانند داروهای ضد فشار خون، داروهای ضد افسردگی مانند فلوکستین، داروهای ضد انعقاد خون، داروهای ضد التهاب، داورهای تیروئیدی و داروهای شیمی درمانی به طور طولانی مدت باعث تاثیر منفی بر روی فولیکول های مو خواهد شد و بعد از نازک کردن موها باعث ریزش آنها خواهند شد که به این افراد توصیه می شود به دلیل عوارض مصرف در صورت مواجه شدن با ریزش مو و یا هر تغییری در موها به متخصص پوست و مو مراجعه نمایند. به احتمال زیاد تنظیم دوز ضد افسردگی سه حلقه ای مورد نیاز است. در بیماران بی اشتها به علت افزایش احتمال بی اشتهایی و کاهش وزن شدید با احتیاط مصرف شود. همچنین مطالعاتی درباره احتمال آسیب های عصبی در جنین هایی که مادر در سه ماهه ابتدای بارداری کلردیازپوکساید مصرف نموده نیز انجام شده و نتایج فرضیه ذکر شده را نیز تایید می نمود. همچنین درصورتی که نسبت به فلوکستین حساسیت دارید از مصرف آن خودداری کنید. درصورت مصرف فرم مایع دارو از وسایل اندازه گیری ویژه دارو استفاده کنید نه با قاشق چایخوری معمولی. به همین دلیل این دارو معمولاً برای کاهش اضطراب به صورت کوتاه مدت تجویز می گردد.

فلوکستین برای چیست

قرص فلوکستین که با نام تجاری پروزاک هم رایج است، برای درمان افسردگی، اضطراب و وسواس بسیار کاربرد دارد. من با فلوکستین این اوضاع را تحمل میکردم که آن هم نایاب شده است.» امین اما تاکید میکند که تداخل این دارو و مصرف خودسرانهاش ممکن است، موجب عوارض جدی شود. برای تولید دارو وابسته هستیم! فلوکستین (https://best-class.ir/%d9%81%d9%84%d9%88%da%a9%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%86-20/) در سال ۱۹۷۴ کشف شده، در سال ۱۹۸۷ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید گشت و از سال ۲۰۰۱ حق ثبت اختراع آن باطل گشته و برای تولید در دسترس همه شرکت ها قرار گرفت. بعدها یک شرکت داروسازی به نام الی لیلی با هدف تغییر میزان سروتونین در مغز، اقدام به تولید دارو کرد و در نهایت در سال 1974 دانشمندان اظهار کردند داروی فلوکستین ترکیبی است که مانع از حذف سروتونین از سیناپسها میشود و میتواند برای درمان افسردگی موثر واقع شود. «امین» روانپزشک است و میگوید در روزهای اخیر تماسهای زیادی برای جایگزینی این دارو داشته است: «بیماران نمیتوانند فلوکستین پیدا کنند و از من میخواهند که داروی جایگزین بدهم که راحتتر یافت شود.» او در ادامه میگوید عوارض این دارو بسیار کم است و به افراد زیادی میسازد. بیمارانی که به طور ناگهانی دوز مصرفی خود را کاهش داده یا مصرف پروزاک را متوقف می کنند، ممکن است تعدادی از عوارض جانبی ناخواسته را تجربه کنند.

عضلانی اسکلتی: درد عضله و سایر عوارض مثل بیقراری، کاهش وزن، اختلالات جنسی، عدم تعادل، افزایش افکار و میل به خودکشی و . به همین ترتیب، اگر به همراه مصرف داروهایی مثل فلوکستین، در حین شیردهی، شیرخوار شما در افزایش وزن دچار مشکل شده است، پزشک متخصص اطفال ممکن است پیشنهاد کند که مصرف شیرخشک انتخاب بهتری است. با این وجود، نویسندگان این مطالعه نتیجه گرفتند که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است، زیرا تعدادی از عوامل، مقایسه دقیق را دشوار ساخته اند. جایگزین کردن فلوکستین با زولفت که تحقیقات نشان داده مقدار آن در خون نوزاد بسیار کم است، می تواند گزینه ی بهتری باشد. این اطلاعات نباید جایگزین توصیههای پزشکی شوند. در صورتی که در 14 روز گذشته از داروهایی مانند : ایسوکاربوکازید، لینزولید، متیلن بلو Methylene blue، فنلزین و داروهایی از این خانواده استفاده کرده اید ، نباید از فلوکستین استفاده کنید . به دوز تجویز شده هنگام شیردهی اکتفا کنید. به علاوه لزوم انجام کارهای مکرر و تکراری (از جمله شستن دست ها و چک کردن اطراف) را که باعث مختل شدن فعالیت های روزمره می شود، کاهش می دهد. این دارو با هدف کاهش یا بهبودی بیماریهایی مانند افسردگی ماژور، افسردگیهای پس از زایمان، حملات پانیک، اختلالات خواب، پرخوری عصبی، وسواس جبری فکری، سندروم پیش از قاعدگی، اضطراب جدایی در کودکان و اختلال فوبیا مصرف میگردد.

کلردیازپوکساید با نام تجاری Librium برای درمان اضطراب استفاده می شود. کلردیازپوکساید در دسته داروهای ضد افسردگی قرار می گیرد که دارای اثر گذاری طولانی تری هستند و برای اضطراب های مزمن توصیه می شوند اما فلوکستین به دلیل تاثیرگذاری سریع خود معمولا برای حملات پانیک مورد استفاده قرار می گیرد. علائم دیگر شامل تشنج، تحریک پذیری، عصبی بودن، مشکلات خواب، بی قراری، لرزش، اسهال، گرفتگی عضلات شکم، استفراغ، اختلال حافظه، سردرد، درد عضلانی، اضطراب شدید، تنش، بی قراری و گیجی است. یکی از عوارض کلردیازپوکساید و ماری جوانا استفراغ شدید است که حتی می تواند منجر به درد شدید در ناحیه معده نیز بشود. قرص فلوکستین (Fluoxetine) یک داروی ضد افسردگی از گروه مهارکنندههای بازجذب سروتونین است که استفاده از آن برای درمان افسردگی،اختلال وسواسی اجباری، اختلال هراس و پرخوری عصبی پذیرفته شدهاست.حیطه اثر این دارو بسیار گسترده تر از موارد ذکر شده است و تنها پس از مصرف منظم آن اثرات مطلوب حتی ناخواسته ای در هر مصرف کننده دارد.از فلوکستین با نام تجاری پروزاک، با عنوان “داروی قرن” یاد و ستایش میشود. ممکن است به نظر برسد که دیگر نیازی به مصرف دارو نیست، اما اگر مصرف را قطع کنید، دارو بدن را ترک خواهد کرد و ممکن است علائم برگردند و این بار حتی شدیدتر!

قرص فلوکستین ۲۰

اگر دوزی را از دست داده اید یا دارو را به موقع مصرف نمیکنید: ممکن است دارو شما را درمان نکند یا ممکن است اثر آن به طور کامل متوقف شود. فقط او می تواند نتیجه گیری کند که آیا شما بالاخره باید فلوکستین مصرف کنید یا خیر. در این مقاله قصد داریم در مورد قرص فلوکستین صحبت کنیم و پاسخ این سوال را بدهیم که آیا قرص فلوکستین اعتیادآور است؟ به همین دلیل توصیه می شود که اگر قصد باردار شدن دارید یا در حین مصرف دارو حامله شدید ، به پزشک اطلاع دهید. قبل از مصرف دارو های خواب آور، ضد درد، سرما خوردگی، شل کننده عضلات یا دارویی برای اضطراب، افسردگی یا تشنج، به پزشک خود اطلاع دهید. گروه داروهای ضد افسردگی و اضطراب، خانواده بزرگی را تشکیل میدهند که هر کدام برای درمان یک نوع اختلال مناسب هستند. البته همان اول که شروع به مصرف دارو میکنید، ممکن است بهبودی احساس نکنید، زیرا یک تا چهار هفته طول میکشد تا اثرگذاری دارو آغاز شود. اگر فلوکستین سر وقت و منظم مصرف نشود، دارو درست عمل نخواهد کرد یا ممکن است عملکرد آن متوقف و ناقص شود. این دارو را به طور منظم مصرف کنید تا بیشترین بهره را از آن ببرید.

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما