امکان برداشت 46 میلیون کمک بلاعوض!

[ad_1]

در حالی که سال‌ها نبود بانک اطلاعاتی یکی از بهانه‌های دولت برای بررسی نکردن کمک‌های بلاعوض بوده است، اما برخی اقدامات و پرداخت‌های جداگانه نشان می‌دهد که اتفاقاً بانک خوبی دارد و حتی می‌تواند 46 میلیون نفر را کنار هم بگذارد و کمک‌های بلاعوض را برای سپرده‌گذاری در اختیار داشته باشد. جزئی. جمعیت انجام دهید.

به گزارش ایسنا، از زمان اجرای قانون یارانه ها مصوب سال 1389 تاکنون، علیرغم همه تغییراتی که در شاخص های اقتصادی رخ داده و تغییر قیمت سوخت ها و حتی ورود کمک های بلاعوض جدید. ، پرداخت کمک نقدی 45500 تاکان جابه جا نشده است. این مبلغ حدود 95 درصد از جمعیت ایران بر خلاف قانون یارانه دریافت می کنند و در سال های اخیر بیش از 500 میلیارد تومان هزینه داشته است.

عدم غربالگری کمک گیرندگان و اخراج نیازمندان، بزرگ‌ترین مشکل کمک‌های نقدی است و با وجود بودجه‌های سالانه در دولت برای حذف درآمدهای بالا، هیچ‌گاه برنامه‌ریزی جدی برای این امر وجود نداشت. بانک اطلاعاتی یکی از بهانه های اصلی دولت برای عدم حذف و انتخاب ترکیب جدید از دریافت کنندگان کمک هزینه بوده است.

چقدر راحت معاش 100 هزار تومانی بررسی شد؟!

اما در سال های اخیر برخی اقدامات یارانه ای دولت نشان داده است که می توان افراد پردرآمد را از یارانه نقدی حذف کرد. دقیقاً در سال‌هایی که قانون بودجه به تکلیف حذف سه دهک اول پایبند نبود، پرداخت یارانه بابت درآمدهای بنزینی آغاز شد و از بین 78 میلیون نفر از مشمولان کمک‌های نقدی 60 میلیون نفر و مشمول کمک بلاعوض 50 تا 205 انتخاب شدند. هزار و تعداد حدود 18 میلیون نفر که شامل سه دهک اول می شد را کنار گذاشت.

یکی دیگر از مصادیق تفکیک دریافت کنندگان کمک بلاعوض، کمک هزینه های حمایتی در زمان تاج است که گاهی یک گروه هدف سه میلیونی یا 30 میلیونی را برای پرداخت بین 100 تا 120 هزار تومان انتخاب می کردند و یا اخیراً دولت به همین مناسبت 100 هزار تومان کمک بلاعوض پرداخت می کرد. 22 بهمن برای چهار دهک پایین بود و بررسی ها نشان می داد که حدود 32 میلیون نفر حقوق گرفته اند.

از آنجایی که ممکن است دولت ها در پرداخت یارانه به جمعیت هدف تجدید نظر کرده باشند اما این کار را نکرده اند، برای حفظ وضعیت موجود یا تغییر آن به یارانه نقدی، باید آمار را در نظر گرفت.

با پرداخت 7 دهک 10 هزار میلیارد صرفه جویی کنید

در حال حاضر دولت ماهانه حدود 3.5 میلیارد تومان بابت یارانه 45 هزار و 500 تومانی و تا سقف 42 میلیارد تومان در سال پرداخت می کند، بنابراین اگر یارانه نقدی تنها به 60 میلیون نفر یارانه معیشتی محدود شود، هزینه پرداخت ماهانه به حدودا می رسد. 2.7 میلیارد توماس و تا 32 میلیارد تومان در سال که در این صورت حداقل 10 میلیارد تومان پس انداز خواهد شد.

از 7 دهک، 3 دهک کنار گذاشته شد

اما در کمک 100 هزار تومانی اخیر چهار دهک پایینی که حدود 32 میلیون نفر بودند، یعنی از همان هفت دهک زنده، دهک های پنجم، ششم و هفتم (حدود 28 میلیون نفر) بیشتر نبودند. واجد شرایط برای کمک هزینه در این مورد غربالگری دیگری انجام شد و دولت اذعان کرد که از جمعیت 78 میلیونی، حدود 46 میلیون نفر نباید دریافت کنند و تنها 32 میلیون نفر به عنوان آسیب پذیر واجد شرایط حمایت هستند.

امکان هزینه 24 میلیاردی برای 4 دهک بدون منابع جدید

در نتیجه اگر دولت مشمولان کمک بلاعوض را به 45 هزار و 500 تومان فقط به 14 نفر محدود کند، هزینه پرداخت آن به حدود 1.4 میلیارد تومان در ماه و 17.4 میلیارد تومان در سال خواهد رسید که در این صورت حداقل پس انداز خواهد بود. 24 میلیارد هزینه دارد و با این تغییرات حتی بدون نیاز به منابع جدید می توانید منابع پس انداز انجام شده از محل طرح را به همان چهار دهک کاهش دهید و صرف کالا و خدمات کنید.

با وجود سیستم‌های اطلاعاتی مختلف مانند املاک، خدمات بیمه، تامین اجتماعی، مالیات یا بانک‌ها مانند تسهیلات و قمار، شناسایی افراد با درآمد و نیازهای بالا کار دشواری به نظر نمی‌رسد و از آنجایی که دولت‌ها اغلب در مواقع نیاز از بین می‌روند. ، ممکن است به دور از تصمیم جدی برای تنظیم کمک های نقدی و هدایت حجم زیادی از منابع در مسیر درست، مشخص نیست چه زمانی این اتفاق می افتد.

[ad_2]

Giovanna Yu

گیک بیکن. ماون قهوه. ارتباط ظریف جذاب. متخصص مواد غذایی به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما