بایدن وضعیت اضطراری آمریکا با ایران را تمدید کرد

[ad_1]

اگرچه دولت بایدن مدعی است که مذاکرات وین را با حسن نیت و جدیت انجام می دهد، اما شب گذشته وضعیت فوق العاده ملی با ایران را تمدید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت کاخ سفید، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته در بیانیه ای وضعیت فوق العاده ملی را به ایران تمدید کرد.

در این بیانیه آمده است: وضعیت اضطراری ملی علیه ایران که در 24 اسفند 95 اعلام شده بود تا 24 اسفند 1391 به قوت خود باقی است.

در این بیانیه آمده است: «اقدامات و سیاست‌های دولت ایران همچنان تهدیدی بزرگ و قابل توجه برای امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده است».

این بیانیه می افزاید: به این دلایل تصمیم گرفته ام که وضعیت فوق العاده ملی اعلام شده در فرمان اجرایی 12957 علیه ایران حفظ شود و تحریم های همه جانبه علیه ایران در پاسخ به این تهدید حفظ شود.

به گزارش ایسنا، فرمان اجرایی وضعیت اضطراری ملی در ایران مبنای ظالمانه ترین تحریم های آمریکا علیه ایران است و به رئیس جمهور آمریکا اختیار توقیف کالاها و دارایی های ایرانی را می دهد. به گفته مقامات کاخ سفید، برخی از دستورات اجرایی صادر شده پس از وضعیت اضطراری ملی همزمان با اجرای برجام لغو شد، اما روسای جمهور آمریکا هر سال این فرمان اجرایی را به طور کلی تمدید می کنند.

تصمیم رئیس جمهور آمریکا همزمان با هشتمین دور مذاکرات در وین بود. مذاکرات برای فعال‌سازی مجدد توافق هسته‌ای که در سال 2015 انجام شد، با لغو تحریم‌ها علیه ایران در ازای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران، تنش‌ها را در روابط تهران و واشنگتن کاهش داد، اما دولت قبلی آمریکا در سال 2018 به بهانه اینکه توافق ناقص . او رفت.

دولت بایدن که از زمان آغاز به کار خود در سال 2021 اعلام کرده است که بازگشت به توافق هسته ای یک اولویت سیاست خارجی است، بارها با پرتاب توپ به ایران تلاش کرده است ایران را به دلیل وضعیت فعلی توافق هسته ای مقصر بداند. با حسن نیت و جدیت در این مذاکرات حضور یافتند تا در اسرع وقت به توافق نهایی در وین برسند.

در حالی که رایزنی ها در وین برای حل مسائل باقی مانده و رفع موانع بر سر راه برداشته شدن تحریم ها علیه ایران ادامه دارد، دولت بایدن وضعیت اضطراری ملی ایالات متحده را به ایران تمدید کرده است.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما