دلار در ابتدای کانال 27 در نوسان است

[ad_1]

در روز پایانی بازار ارز تهران، پیش بینی معامله گران از قیمت دلار در معاملات آتی ادامه داشت. به گفته فعالان بازار ارز، پس از خروج ارز آمریکا از کانال 26 هزار تومانی و بازگشت آن به کانال 27 هزار تومانی در روز یکشنبه 24 بهمن، پیش بینی می شود این ارز به روند صعودی خود ادامه دهد.

به گزارش دنیای اقتصاد، اخبار سیاسی منتشر شده از ستاد مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 همچنان حاوی سیگنال های مثبت و مهمی برای بازار ارز است. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز اعلام کرد که مذاکرات در مراحل نهایی دستیابی به توافق هسته ای جدید است. نرخ اسکناس دلار آزاد در بازار روز دوشنبه نیز به سطح قیمتی 27 هزار و 250 تومان رسید.

روز دوشنبه شاخص بازار ارز به روند صعودی خود ادامه داد. شاخص بازار ارز که در دو ماه اخیر و همزمان با هشتمین دور مذاکرات ایران و قدرت های جهانی افت نسبتا شدیدی را تجربه کرده بود، پس از حدودا توانست به کانال 26 هزار تومان بازگردد. 180 روز. شنبه 7 فوریه. این بازگشت قیمت ها که با انتشار اخبار سیاسی حول محور مذاکرات وین ایجاد شد، چندان مطمئن نبود و پس از رسیدن نرخ ارز به کف حمایتی 26 هزار و 400 تومانی در روز سه شنبه 18 بهمن ماه، نمودار قیمت دلار معکوس شد و جدید شد. روند صعودی شاخص بازار ارز شروع شده است. در ادامه روند رو به رشد، بلیت آمریکا از یکشنبه 27 بهمن ماه به کانال 27 هزار کانال بازگشت و در اواسط هفته جاری در اولین گام های این کانال نصب شد. سیگنال‌های سیاسی مرتبط با بازار ارز اما همچنان مثبت است و با وجود کندی روند لغو تحریم‌ها، احتمال دستیابی به توافق هسته‌ای جدید همچنان قوی است.

ند پرایس در یک کنفرانس مطبوعاتی به کاهش سرعت جلسات اشاره کرد و موضوع را با حساسیت این مرحله از مذاکرات تشریح کرد. او گفت: “ما در مراحل پایانی هستیم تا ببینیم آیا بازگشت متقابل به شورای امنیت سازمان ملل ممکن است یا خیر. سرعت پیشرفت در مذاکرات هسته ای با ایران در وین کندتر خواهد بود زیرا ما درگیر مذاکرات پیچیده ای هستیم.”

وی افزود: آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، آلمان، انگلیس و اتحادیه اروپا خواهان پایان هر چه سریعتر مذاکرات هستند زیرا به زودی پیشرفت هسته ای ایران دیگر مزایای جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سال 2015 را نخواهد داشت. همچنین روز دوشنبه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران تماس گرفت و گفت که زمان آن فرا رسیده است که برای دستیابی به توافق سخت تلاش کنیم. زیرا معتقد است که توافق ممکن است. برخی از تحلیلگران سیاسی بازار ارز تهران با تکیه بر همین اخبار و حتی با وجود روند صعودی اخیر همچنان بر این باورند که نتیجه حرکت نرخ ارز در بازار ایران در ماه های آینده کاهشی خواهد بود.

در گام اول این کانال، سکه امامی قرار گرفت که در روزهای اخیر برای افزایش قیمت جهانی طلا به کانال 12 میلیون تومان بازگشته بود. قیمت کلی طلا در روزهای اخیر به دلیل درگیری های نظامی روسیه و اوکراین به شدت افزایش یافته است، با انتشار اخباری مبنی بر بازگشت نیروهای روسی روز گذشته از مرز اوکراین با اوکراین و احتمال لغو آن، جنگ احتمالی متوقف شد. قیمت هر قطعه سکه امامی در روز دوشنبه 25 بهمن نسبت به روز یکشنبه با 50 هزار تومان کاهش به 12 میلیون و 100 هزار تومان رسید.

[ad_2]

Warren Richardson

پیشگام رسانه های اجتماعی. تنظیم کننده. معتاد زامبی برنده جایزه. دردسر ساز. مستعد حملات بی تفاوتی.

تماس با ما