شرط تولد دوباره برجام

[ad_1]

فرارو- در همین حال سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: پیش نویس توافقنامه به صورت مشترک تهیه شده و بیش از 98 درصد به صورت مشترک نوشته شده است، در مورد مسائل مربوط به «ما در وین نیستیم تا به توافق جدید برسیم» آماده باشید. کارشناسان معتقدند فعال شدن مجدد برجام شرایط و الزاماتی دارد.

به گزارش فرارو، به گفته رهبران کشورمان، مذاکرات برای رفع تحریم ها که از پنجم آذرماه آغاز شده بود به مرحله ای رسیده است که موفقیت یا شکست آن صرفا به تصمیمات سیاسی طرف های غربی بستگی دارد. اگر طرف های غربی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند، می توانند برخی از مسائل باقی مانده را حل کنند و ظرف چند روز به توافق نهایی برسند.

در همین رابطه علی باقری، مذاکره کننده ارشد ایران در تازه ترین توئیت خود نوشت: هر چقدر هم به هدف نزدیک باشیم، لزوماً تضمینی برای عبور از آن وجود ندارد. این امر مستلزم هوشیاری، ثبات قدم قوی تر، خلاقیت بیشتر و رویکردی متعادل برای برداشتن گام نهایی است. وی افزود: برای تکمیل کار، تصمیمات مشخصی وجود دارد که طرف های غربی باید اتخاذ کنند.

آگنس واندر مول، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در بیانیه ای گفت: «نیاز حیاتی برای پایان دادن به مذاکرات در این هفته وجود دارد».

این ضرب الاجل از سوی فرانسه در حالی لغو شد که سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره اظهارات اخیر مذاکره کننده فرانسوی در وین درباره مذاکرات و همچنین ضرب الاجل قطعی در این زمینه گفت: اگر فرانسه سازنده تر از آن عمل می کرد. روز اول سعی نکرد ردپایی دائمی از مذاکرات داشته باشد یا مسیر مذاکراتی را که در مسیر اجرای برجام است به چیزهایی که برجام نیست پیوند بزند ماه‌ها پیش در نقطه‌ای بودیم که می تواند صحبت کند. روی یک متن به عنوان پیش نویس

شرط تولد دوباره برجامسرانجام مذاکرات هسته ای چه می شود؟
حشمت الله فلاحت کارشناس امور بین الملل است گفتگو با فرارو وی با اشاره به اینکه علی باقری کنی با دستور کار شورای عالی امنیت ملی به وین بازگشته است، گفت: مسئولیت این موضوع بر عهده شورای عالی امنیت کشور است. موضع ایران روز شنبه مشخص شد و مذاکره کننده ارشد کشورمان برای ادامه مذاکرات به وین بازگشت.

وی گفت: میز مذاکره با توجه به حمله روسیه به اوکراین دستخوش تغییرات زیادی شده و سناریوی بازی با تغییرات عمده ای همراه بوده است و از این نظر اولیانف به عنوان یک بازیگر فعال در مذاکرات دوره های قبل با توجه به عملکرد نشان داده شده است که عملا نباید در این دور نماینده داشته باشد، بنابراین دیگر نباید شاهد میانجیگری روس ها و دیگر کشورها در اردوگاه برجام باشیم.

فلاحت‌پیشه با اشاره به اینکه تغییر جدی در میز مذاکره را باید مثبت تلقی کرد، افزود: زیرا این موضوع باعث می‌شود ایران و آمریکا متن اصلی توافق و مذاکرات مستقیم را پیش ببرند، زیرا این متن از قبل نوشته شده و نتیجه آن است. از مذاکرات.” غیرمستقیم بین دو کشور است، بنابراین ایران دیگر نباید از طریق میانجی به نام روسیه مذاکره و مذاکرات را ادامه دهد.

این استاد دانشگاه افزود: روس ها به گونه ای برنامه ریزی کردند که تولد دوباره برجام تا قبل از حمله روسیه به اوکراین صورت نگیرد و به نوعی می توان گفت روسیه با برخی مذاکره کرده است ایران به این کار ادامه خواهد داد در حالی که مذاکره مستقیم با آمریکا ضروری است، زیرا ایران و آمریکا دو طرف هستند که تمایل بیشتری به توافق دارند.

وی گفت: به نوعی می توان گفت که این میانجی گری روس ها در مذاکرات، روند فرسایشی را در مذاکرات برانگیخته است، بر سر یک متن مشترک به توافق برسند و هرگونه میانجی گری در این زمینه منتفی شود.

از سوی دیگر، با توجه به چالشی که روسیه برای غرب ایجاد کرده، به نظر می رسد تمایل غرب برای فعال سازی مجدد برجام افزایش یافته است، اما در هر صورت، روس ها همچنان می توانند برای تامین منافع خود در مذاکرات دخالت کنند. ، “او گفت. مبنا باید در اسرع وقت به نتیجه رسیدن مذاکرات باشد زیرا هرگونه تاخیر در فعال شدن مجدد برجام ممکن است به ضرر کشورمان تمام شود.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما