چه افرادی می توانند و نمی توانند فلوکستین مصرف کنند

توصیه می شود قبل از مصرف فلوکستین حتما پزشک را از لیست تمام داروهای مصرفی شیمیایی و گیاهی، مکمل ها، ویتامین ها و غیره مطلع کرده و از شروع، قطع یا تغییر دوز دارو بدون مشورت پزشک جدا خودداری کنید. در طی پنج هفته پس از قطع فلوکستین، تیوریدازین مصرف نکنید. او در طول شب، بیش از پنج بار استفراغ میکند. در صورتی که پزشک داروی نورتریپتیلین را برای شما تجویز کرده است مطمئن باشید فوائد آن بیش از مضراتش بوده است. قرص دزیپرامین از داروهای ضدافسردگی است که در مواردی همچون افسردگی مزمن، درد مزمن و افسردگی ناشی از مصرف الکل تجویز میشود. بسیاری از دارو های دیگر نیز می توانند با اپیکسابان تداخل داشته باشند به همین دلیل باید تمامی دارو های مصرفی خود از جمله مواردی که در لیست بالا نبوده را به پزشک اطلاع داد. با این حال، در مواردی حملات تشنج بالینی (که دیده میشود) یا تحت بالینی (که در نوار مغز مشهود است) با یک دارو کنترل نخواهد شد و نیاز به داروهای ضدتشنج دیگری هم وجود دارد. ایا این دارو ها با فلوکستین تداخل دارویی دارند؟

عوارض فلوکستین ۲۰

داروهای شیمیایی بسیاری با عوارض جانبی افزایش وزن وجود دارند. قرص امگا ۳ نیز به عنوان یکی از بهترین قرص های ضد افسردگی به شمار می آید اگر شما مبتلا به افسردگی هستید لازم است که از حتما از این نوع قرص استفاده کنید مصرف امگا ۳ عملکرد های شیمیایی مغز را بهبود می بخشد و در تسریع فرآیند درمان بیماری افسردگی بسیار موثر است. همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم دارو های بسیار متفاوتی برای درمان دیابت وجود دارند و اینکه پزشک متخصص کدام یک از انواع این دارو ها را برای شما تجویز کند به وضعیت شما و وضعیت پیشرفت بیماری بستگی دارد. با اتمام دوره پرخوری، احساس گناه کرده و خود را سرزنش میکنید و به رفتارهای جبرانی از قبیل استفراغ و رژیمهای سختتر میپردازید که بهنوبهی خود بیشتر احتمال شکستهشدن و افتادن مجدد به چرخه معیوب را دارند. ۴- فرد به رفتارهای جبرانی نامناسب برای جلوگیری از افزایش وزن دست میزند. ارزشگذاری او از خود بستگی به شکل و وزن بدن دارد. ممکن است یک پرسشنامه خود ارزیابی روانشناختی را پر کنید. 7- هرگز این دارو را با دیگران به اشتراک نگذارید و برای هرگونه تغییر دوز با پزشک مشورت کنید. اول، مشکلات زندگی و خلق و خوی بیمار این احتمال را افزایش میدهد که قوانین غذایی خودش را نقض کند.

ممکن است آنقدر از داشتن حملات پانیک بترسید که به طور مداوم پریشان باشید و باعث از بین رفتن کیفیت زندگی شما می شود. اما نباید آنقدر سخت و خشک باشد که مانع تنظیم زمان برای انجام دیگر تعهدات روزانه بیمار گردد. همچنین بین این وعدههای غذایی نباید بیش از چهار ساعت فاصله باشد. دلایل پرخوری عصبی (پر اشتهایی عصبی یا بولیمیا) روشن نیست، اما پرخوری عصبی (پراشتهایی عصبی یا بولیمیا) احتمالاً نتیجه ترکیب عواملی چون ژنتیک، رفتارهای خانواده، ارزشهای اجتماعی (بهطور مثال، ارزشگذاری بیش از حد به زیبایی و بالاخص لاغری در مقابل جنبههای دیگر زندگی) و موارد دیگری چون کمالگرایی میباشد. اختلالات خواب پاسخ بدن شما به استرس را افزایش می دهد، بر توانایی شما در یادآوری خاطرات تأثیر می گذارد و کیفیت کلی زندگی شما را کاهش می دهد. فرد دچار وقایع استرسزای زندگی همچون طلاق، مهاجرت، مرگ عزیزان و … فرد باید بداند خوردن منظم وعدههای غذایی باعث اضافه وزنش نمیشوند. پس از آموزش درباره اختلال خوردن به بیمار، او باید خوردن و دیگر رفتارهای مربوطه، افکار، احساسات و رویدادها را در لحظه ثبت کند تا به این طریق شناخت بهتری از خود بهدست آورد.

از دیگر موارد مصرف آن میتوان به درمان مشکلات قبل از قاعدگی، درمان گرگرفتگی پس از یائسگی، اختلالات ترس، وسواس، استرس ها و ترسهای پس از سانحه، مشکلات پرخوری و بی اشتهایی عصبی و مشکلاتی از این قبیل اشاره کرد. نسبتبه گرفتن وزنش اکراه داشت، امّا منطقش را درک کرد و بعد از کمی گفتگو، موافقت کرد وزنش را بداند. همچنین از فلوکستین (از طریق صفحه وب آینده می توانید کلیک کنید) Fluoxetine برای درمان افسردگی و ناراحتی های قبل از قاعدگی و افسردگی بعد از زایمان میتوان استفاده کرد . احتمالا بهبود حاصل از دارو تا ۳ هفته بعد از شروع مصرف خود را نشان ندهد. افراد باید دارو هایی را که در حال حاضر مصرف کرده و یا قصد مصرف آن ها را دارند با پزشک خود در میان بگذارند. پرخوری عصبی که نام دیگر آن پراشتهایی عصبی یا بولیمیا Bulimia میباشد، از جمله اختلالات خوردن است که با پرخوریهای متداولی که افراد گاهاً در میهمانیها دارند، متفاوت است.

برخی از افرادی که از ویلازودون استفاده میکنند با مشکلات جنسی از جمله بیمیلی جنسی و اختلال در نعوظ روبهرو میشوند. افراد دچار پرخوری عصبی (پراشتهایی عصبی یا بولیمیا) با احتمال بیشتری دچار اختلالات خلقی از جمله افسردگی و اضطراب میباشند که با درمان پرخوری عصبی (پراشتهایی عصبی یا بولیمیا)، آنها نیز از بین میروند. مصرف کلردیازپوکساید توسط افراد کمتر از 6 سال تایید نشده است و باید قبل از مصرف در مورد هر گونه خطری از پزشک خود سوال کنید و در مورد آلرژی و علائم کودکتان به پزشک بگویید. ماده موثر موجود در گل محمدی باعث افزایش رها سازی منو آمین ها می شود و به این ترتیب اثر ضد افسردگی خود را اعمال می کند. رژیمهای سخت غذایی باعث ایجاد این چرخه معیوب میگردد. بیمار از دوره سخت رژیم غذاییاش میگوید که طی آن معین میشد در هر وعده غذایی باید چه میزان غذا بخورد و از چه غذاهایی اجتناب کند که احتمال میداد چاق کننده باشند یا پرخوری او را تحریک کنند. حداکثر دوز مصرفی در کودکان و در شرایط بسیار حاد 60 میلیگرم در روز میباشد که باید در وعده های مخلف روز تقسیم شود . از بیماران خواسته میشود هر روز سه وعده غذایی برنامهریزیشده را بخورند، بعلاوه دو میانوعده برنامهریزی شده (یا اگر کمبود وزن دارند سه میانوعده).

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما