کنایه معاون وزیر امور خارجه به سفیر روسیه در ایران

[ad_1]

معاون وزیر امور خارجه در صفحه توئیتر خود با انتشار تصویری از تاثیر بیل توپخانه روسیه بر تاج بارگاه امام رضا (ع) در نوروز 1291 و همچنین ادای احترام سفیر روسیه به مجسمه الکساندر گریبایدوف، بنیانگذار ترکمنچای معاهده منفعت روابط بین ملت ها نیست.

به گزارش ایسنا، سید رسول موسوی در صفحه توئیتر خود نوشت:

از تاریخ درس بگیرید، اما جرات نکنید.

ماندن در تاریخ به نفع روابط بین ملت ها نیست».

برخی اقدامات اخیر سفیر روسیه در تهران از جمله ادای احترام به مجسمه الکساندر گریبایدوف، بنیانگذار معاهده ترکمانچای به مناسبت روز دیپلماسی و انتشار تصاویر مرتبط با آن، واکنش و انتقاد برخی از ایرانیان را در پی داشته است. رسانه ها و افکار عمومی

سخنگوی وزارت امور خارجه اخیرا همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات اخیر سفیر و سفارت روسیه در تهران که حساسیت هایی را در افکار عمومی مردم ایران و فضای مجازی برانگیخته است و اینکه آیا اخیرا به این اقدامات و واکنش ها پاسخ داده شده است؟ اینکه کشور خارجی ایران با ما باشد یا نه، بسته به نوع روابط ایران و روسیه، تصریح کرد: روابط ایران و روسیه یک رابطه چند لایه و چند بعدی است.

ما شاهد همکاری های راهبردی دو کشور در زمینه های مختلف هستیم. آقای. رئیس جمهور به روسیه سفر کرد و دیدار طولانی، معنادار و قابل توجهی بین روسای جمهور دو کشور برگزار شد. دو کشور مصمم به گسترش روابط بین خود هستند. آنها در بین خود در سازمان های بین المللی متحد هستند.

ایران از مواضع روسیه در عرصه بین‌الملل در بسیاری از موضوعات حمایت کرده است و روسیه نیز از مواضع ایران در چند زمینه حمایت کرده است و این نشان دهنده همسویی دو کشور در عرصه سیاست خارجی است. دو کشور با حفظ منافع روابط ممتازی دارند و بر گسترش روابط تاکید دارند.

وی افزود: هر دیپلمات برجسته و سفیر بالغ می‌داند که نباید اقدامی انجام دهد که احساسات مردم کشور میزبان خود را جریحه دار کند و این با روابط عالی دو کشور همخوانی ندارد. طبیعی است که این مشکلات از مسیر فعلی خود منتقل و جابه جا شوند.

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما