قیمت های عجیب مرغ و خروس لاری!

[ad_1]

فرارو- مرغ و خروس های محلی و معمولی قیمت چندانی ندارند و بین 100 تا 300 هزار تومان خرید و فروش می شوند. اما مرغ و خروس لاری کتاب ندارند و بازارشان داغ است. پلتفرم‌های تجارت آنلاین مملو از تبلیغاتی است که ادعا می‌کنند جوجه‌ها و خروس‌های آن‌ها اصیل و کمیاب هستند.

به گزارش فرارو، بررسی قیمت خروس لاری در میان آگهی ها نشان می دهد که قیمت ها از 250 هزار تومان شروع و در برخی موارد به 25 میلیون تومان می رسد. اما جوجه های حنجره قیمت کمتری دارند. بنابراین قیمت آن از 200 هزار تومان شروع می شود و در نهایت به 8 تا 12 میلیون تومان می رسد.

اکثر آگهی دهندگان نیز نژادهای خروس و مرغ خود را گلن، ابرش، افغان، تاج مهر، کوکو، گنبدی، ترکی، انگلیسی، هندی و زابلی اعلام کردند.

یک آگهی دهنده ساکن ارومیه برای خروس انگلیسی خود ۲۵ میلیون تومان قیمت تعیین کرده است. او خروس هفت ماهه را سیاه و رنگی توصیف کرد. آنها سه دانگ هستند و نژادشان مهم نیست. آگهی دهنده تاکید کرده است که قیمت درج شده ثابت است و هیچ تخفیفی ارائه نمی دهد.

یکی دیگر از آگهی‌دهندگان ساکن منطقه تهران برای خرید دو خروس لاری افغانی خود مبلغ 15 میلیون تومان طلب کرده است. او گفت به دلیل کمبود جا مجبور است دو خروس محبوبش را لاری بفروشد.

قیمت های عجیب مرغ و خروس لاری!

نژاد و جنگجو بودن خروس لاری قیمت را بالا می برد!

قیمت خروس لاری غیر معمول است، بنابراین با یکی از آگهی دهندگان فروش خروس لاری شروع به گفتگو می کنم. وی که ساکن زهدان سیستان و بلوچستان است، گفت: مرغ و خروس را لاری پرورش می دهد و به همه جا به ایران می فرستد.

این آگهی دهنده برای فروش یک خروس و دو قطعه مرغ 6 میلیون تومان قیمت تعیین کرده است. از او می پرسم چرا قیمت ها متفاوت است؟ آگهی‌دهنده پاسخ می‌دهد که نژاد و شخصیت جنگجوی خروس‌های لاری باعث افزایش قیمت آن‌ها می‌شود.

او ادامه می دهد که مثلا خروس لری گلن به دلیل اینکه نژاد پرطرفداری ندارد و جنگ چندانی ندارد بین 300 تا 800 هزار تومان قیمت دارد. اما اصالت بیش از 2 میلیون است.
.
میگم اگه جنگ باشه ضرر داره؟ او با تعجب می پرسد: یعنی مسابقات و مبارزات کامیون ها، محبوبیت آنها و میزان پولی که در این بازی ها رد و بدل می شود را ندیده اید.

از این مرغ و خروس لاری می پرسم خروسش و مرغ لاریش در یک فروش چقدر آب می خورد؟ پاسخ می دهد مرغ زرد لاری او از نسل نابینایان زنجان و مادرش مرغ سفید از نسل گنبد است. بعد در مورد قیمتش می گوید که مرغ زرد را یک میلیون و 500 هزار گوجه می فروشد. وی در ادامه خاطرنشان می کند که اگر خریدار باشیم، فیلم میدان مرغ را هم دارد و می تواند برای ما ارسال کند.

از او در مورد قیمت لری روستر و اینکه هر کدام چقدر می فروشند می پرسم. این آگهی دهنده زاهدانی می گوید خروسش استخوانی و پر سیم است و قیمت بالایی دارد. بعد می گوید خروس کامیونش را 4 میلیون تومان می فروشد. چند دقیقه سکوت میکنم. بعد میگه خروس لاری گرونه، فیلم مرغ زرد لاری رو بفرستم؟

چند عدد تخم حنجره و مرغ؟

علاوه بر بازار داغ لاری و مرغ، تخم مرغ و مرغ لاری نیز به فروش می رسد. جالب اینجاست که قیمت تخم مرغ و مرغ نیز بسته به نژاد آنها متفاوت است. اما تخم مرغ لاری از 5000 تومان تا 100000 تومان قیمت گذاری می شود.

جوجه لری هم از 50 هزار تومان شروع می شود و گاهی به شش میلیون تومان هم می رسد. اما قیمت جوجه خروس لری از جوجه لری بیشتر است.

در همین راستا یک آگهی دهنده ساکن تهران برای جوجه خروس لاری خود مبلغ 6 میلیون طلب کرده است. وی در توضیح اعلامیه خود گفت که یک جوجه لری برزیلی 10 ماهه به فروش می رسد. بعداً از این مرغ خروس لری تعریف کرد.

[ad_2]

Chad Powers

افراطی متعصب تلویزیون بشارتگر الکل دوستانه. مدافع توییتر متعصب آبجو کل نویسنده

تماس با ما