بهترین مشاور کنکور را بشناس!

کارنامه سبز در انتخاب رشته کنکور چیست؟ بیمه قبولی در انتخاب رشته کنکور چیست و به چه رتبه هایی تعلق میگیرد؟ هرچند لازم است ساعات مطالعه برای کنکور عدد بالایی باشد و قطعا هر چه بیشتر مطالعه کنید احتمال کسب رتبه خوب بیشتر خواهد شد، اما داشتن انگیزه کافی و ساعت مطالعه بالا به تنهایی تضمین کننده موفقیت در کنکور نیست. اما احتمالاً این سؤال برای شما مطرح میشود که بهترین مشاور کیست و چه وظایفی به عهده دارد؟ استدلال این افراد برای انتخاب فقط ۲ رشته، قبولی دوستان یا اقوام خود در سال های قبل با رتبه های بالاتر در این رشته ها بوده است. مشاور مذکور اعلام کرد در سال قبل دانش آموزی با رتبه حدودا ۵۰۰۰۰ را انتخاب رشته کردم و در رشته پزشکی قبول شد! همچنین لازم است قبل از اینکه مشاور برنامه ریزی کنکور برای شما برنامه ریزی کند اطلاعات کاملی از وضعیت و شرایط فعلی شما، توانایی ها، نقاط ضعف و قوت و سایر موراد لازم در اختیار داشته باشد تا بر اساس آنها و با توجه به اصول برنامه ریزی، بهترین برنامه درسی برای کنکور یا برای امتحانات پایان ترم را طراحی کرده و به شما تحویل دهد.

برنامه ریزی برای افزایش ساعت باید به تدریج و با شیب منطقی باشد که مشاورین ما در تهیه برنامه ریزی درسی شما به این نکته توجه ویژه ای دارند. باید با صدایی کاملا رسا و با استفاده از کلماتی ساده و قابل درک، منظور خود را به دانش آموز و والدین و یا دانشجو بفهماند. فراموش نکنید که وقت طلاست هر یک از داوطلبان در شهرکرد و اصفهان و تهران و شیراز و اهواز و مشهد و قم که از این وقت استفاده نکنند، نخواهد توانست موفقیت را از آن خود نمایند. در ادامه این مقاله به سوالات مطرح شده و بیشمار سوال دیگری که در ذهن داوطلبان نقش بسته است، پاسخ میدهیم. نکته مهمی که ذهن داوطلبان و دانش آموزان را به خود مشغول می کند این است که اصولاً برای قبولی در کنکور، چرا باید مشاور داشته باشیم. در کنار مشاوره انگیزشی کنکور، یکی دیگر از وظایف مشاور تحصیلی ارائه سایر راهکارهای افزایش ساعت مطالعه است. مهم ترین عامل برای داشتن ساعت مطالعه بالا و مداوم حفظ انگیزه است که مستلزم مشاوره انگیزشی تحصیلی می باشد. ممکن است آن فرد به واسطه تحصیل در رشته های دیگر و یا مطالعه اطلاعاتی در این زمینه داشته باشد، اما بخش اعظمی از این اطلاعات کاربردی نیستند، پس دقت زیادی به این ویژگی مهم داشته باشید.

ممکن است یک دانش آموز یا داوطلب کنکور به علت های مختلفی از جمله وابستگی زیاد به شبکه های اجتماعی و اتلاف وقت در اینترنت، خواب کم یا زیاد، عدم تمرکز حواس، کندخوانی، اهمال کاری و امروز و فردا کردن، عدم تعادل در مطالعه دروس مختلف، برنامه ریزی نامناسب و ده ها دلیل دیگر تاکنون نتوانسته است ساعت مطالعه مفید خود را افزایش دهد و یا اگر افزایشی داشته موقت بوده و پس از مدتی مجددا کاهش یافته است. متاسفانه به علت تعداد زیاد دانش آموزان کنکوری و شرایط روحی داوطلبان عزیز و خانوادههای ایشان، برخی از سودجویان و مشاور نماها نیز وارد بحث انتخاب رشته کنکور می شوند و آسیب های جبران ناپذیری به دانش آموزان و خانواده هاشان با سخنان دروغ، غیر منطقی، انتخاب رشته های غلط و … معمولا به خاطر همین سن و تجربه زیاد بچه ها ازشون حرف شنوی بیشتری دارن. بدون شک مشاور تحصیلی ای که خود راه موفقیت را بخوبی طی کرده و سرشار از علم و تجربه باشد، می تواند نقش بسیار مهمی در هدایت موفقیت آمیز دانش آموزان و دانشجویان ایفا کند. با این وجود، اگر تاکنون تجربه ای در زمینه برنامه ریزی کنکور نداشته اید و با اصول و روش های برنامه ریزی برای کنکور آشنایی ندارید بهتر است برنامه ریزی دقیق درسی خود را به بهترین مشاور کنکور بسپارید.

در ادامه مطالب همین صفحه به آموزش برنامه ریزی درسی خواهیم پرداخت و طریقه برنامه ریزی برای کنکور را به شما یاد خواهیم داد. در این صورت است که برای رسیدن به آن تلاش می کنید و در راستای رسیدن به آن قدم بر می دارید و این یعنی موفقیت! چند درصد دانش آموزان از مشاوره تحصیلی خارج از مدرسه استفاده می کنند؟ بنابراین به هیچ وجه از این گونه برنامه های آماده که در یک کانال برنامه ریزی کنکور تلگرام یا در برخی سایت های کنکوری به فروش می رسند استفاده نکنید زیرا هیچ توجهی به شرایط خاص و تاریخچه مطالعاتی شما نداشته و صرفا یک نسخه کلی برای همه دانش آموزان یا داوطلبان کنکور تجویز می کنند. اغلب دانش آموزان و داوطلبانی که از مشاوره کنکور استفاده نمی کنند و خودشان برنامه ریزی درسی طراحی می کنند غیر واقع بینانه و بیشتر از توان واقعی خود ساعت مطالعه در نظر می گیرند که متاسفانه باعث عدم اجرای برنامه و ناامیدی می شود. این روش برنامه ریزی کنکور که شما یا شخص دیگری بدون توجه به ساعت مطالعه هفته های قبلی برنامه ریزی کنید روشی کامل غلط است و معمولا برنامه ریزی که بر اساس این روش انجام شود شکست خواهد خورد و به درستی اجرا نخواهد شد زیرا توان و عادت مطالعاتی شما در آن مورد توجه قرار نگرفته است.

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما